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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judas der verruchte Bößwicht
lichste Kleinod hinzu werffen. Die grosse Glocken in vorneh-
men Stifft-Kirchen leut man nit alle Tag/ sonder bey solem-
nen Festägen/ auch der Hall vnd Schall deß heiligsten Nah-
men JEsu soll nit zu allen geringfügigen Dingen gehört wer-
den. Jenes Weib in dem Evangelio/ wie sie die Mutter
GOttes/ vnd dero liebsten Sohn wolte loben/ hat allein dise
Wort hören lassen: Seelig ist der Leib/ der dich ge-
tragen/ seelig ist die Brust/ welche du gesogen;

Sie hat ihr nicht getraut zu sagen/ seelig ist der Leib/ der JE-
sum getragen/ etc. soll also nit ein jeder Kuchl-Schlamp/ nicht
ein jede Gassen-Kerrerin so leicht den Nahmen JEsus auß-
sprechen/ dann der allzuöfftere vnd vnbedachtsame Außspruch
dises heiligsten Nahmens mehrer zu einer Unehr gereicht/ vnd
einer Verachtung/ vnd Gering-Schätzung nicht vngleich ist/
welches dann dem Himmel höchst mißfallet; Es war Pilatus
so scrupulos daß er vorher die Händ gewaschen/ ehe er den
Nahmen JEsus auff das Creutz geschriben.

Es kan einen wol schröcken jenes/ was da erzehlt Hadria-Had. Lyr.
in trisag.
lib. 2.
mod.
22.
nus Lyraeus, daß nemblich zwey Schiffleuth von denen Meer-
Rauberen außgeblündert/ jedoch ihr Leben in einem kleinen
Schiffel salvirt, vnd als sie zu spatter Abend-Zeit in einer Jn-
sul de Re genannt/ angelendet/ vnd da sie von Hauß zu Hauß
vmb ein Herberg gebetten/ kommen sie vngefehr zu dem Hauß
eines Ketzers/ wie sie denselben bittlich vmb ein Nacht-Her-
berg ersucht/ diser aber in grobe Wort außgebrochen/ sie für
Dieb vnd Mörder gehalten/ JESUS MARJA!
sagten sie/ solche seynd wir nit/ kaum daß sie solche heiligste
Wort hören lassen/ eben dessenthalben/ widersetzt der Böß-
wicht/ behalt ich euch nit über Nacht/ gehet gleichwol zu JE-
SUS MARJA/ daß sie euch einen Underschleiff geben.
Wurden also die zwey gezwungen/ die Nacht hindurch bey ei-
ner Kirchthür vnder dem freyen Himmel zu ligen/ weil ander-
werts kein Plätzl ihnen vergunnt worden: selbige Nacht ist ge-

dachter

Judas der verruchte Boͤßwicht
lichſte Kleinod hinzu werffen. Die groſſe Glocken in vorneh-
men Stifft-Kirchen leut man nit alle Tag/ ſonder bey ſolem-
nen Feſtaͤgen/ auch der Hall vnd Schall deß heiligſten Nah-
men JEſu ſoll nit zu allen geringfuͤgigen Dingen gehoͤrt wer-
den. Jenes Weib in dem Evangelio/ wie ſie die Mutter
GOttes/ vnd dero liebſten Sohn wolte loben/ hat allein diſe
Wort hoͤren laſſen: Seelig iſt der Leib/ der dich ge-
tragen/ ſeelig iſt die Bruſt/ welche du geſogen;

Sie hat ihr nicht getraut zu ſagen/ ſeelig iſt der Leib/ der JE-
ſum getragen/ ꝛc. ſoll alſo nit ein jeder Kuchl-Schlamp/ nicht
ein jede Gaſſen-Kerrerin ſo leicht den Nahmen JEſus auß-
ſprechen/ dann der allzuoͤfftere vnd vnbedachtſame Außſpruch
diſes heiligſten Nahmens mehrer zu einer Unehr gereicht/ vnd
einer Verachtung/ vnd Gering-Schaͤtzung nicht vngleich iſt/
welches dann dem Himmel hoͤchſt mißfallet; Es war Pilatus
ſo ſcrupulos daß er vorher die Haͤnd gewaſchen/ ehe er den
Nahmen JEſus auff das Creutz geſchriben.

Es kan einen wol ſchroͤcken jenes/ was da erzehlt Hadria-Had. Lyr.
in triſag.
lib. 2.
mod.
22.
nus Lyræus, daß nemblich zwey Schiffleuth von denen Meer-
Rauberen außgebluͤndert/ jedoch ihr Leben in einem kleinen
Schiffel ſalvirt, vnd als ſie zu ſpatter Abend-Zeit in einer Jn-
ſul de Re genannt/ angelendet/ vnd da ſie von Hauß zu Hauß
vmb ein Herberg gebetten/ kommen ſie vngefehr zu dem Hauß
eines Ketzers/ wie ſie denſelben bittlich vmb ein Nacht-Her-
berg erſucht/ diſer aber in grobe Wort außgebrochen/ ſie fuͤr
Dieb vnd Moͤrder gehalten/ JESUS MARJA!
ſagten ſie/ ſolche ſeynd wir nit/ kaum daß ſie ſolche heiligſte
Wort hoͤren laſſen/ eben deſſenthalben/ widerſetzt der Boͤß-
wicht/ behalt ich euch nit uͤber Nacht/ gehet gleichwol zu JE-
SUS MARJA/ daß ſie euch einen Underſchleiff geben.
Wurden alſo die zwey gezwungen/ die Nacht hindurch bey ei-
ner Kirchthuͤr vnder dem freyen Himmel zu ligen/ weil ander-
werts kein Plaͤtzl ihnen vergunnt worden: ſelbige Nacht iſt ge-

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[220/0238] Judas der verruchte Boͤßwicht lichſte Kleinod hinzu werffen. Die groſſe Glocken in vorneh- men Stifft-Kirchen leut man nit alle Tag/ ſonder bey ſolem- nen Feſtaͤgen/ auch der Hall vnd Schall deß heiligſten Nah- men JEſu ſoll nit zu allen geringfuͤgigen Dingen gehoͤrt wer- den. Jenes Weib in dem Evangelio/ wie ſie die Mutter GOttes/ vnd dero liebſten Sohn wolte loben/ hat allein diſe Wort hoͤren laſſen: Seelig iſt der Leib/ der dich ge- tragen/ ſeelig iſt die Bruſt/ welche du geſogen; Sie hat ihr nicht getraut zu ſagen/ ſeelig iſt der Leib/ der JE- ſum getragen/ ꝛc. ſoll alſo nit ein jeder Kuchl-Schlamp/ nicht ein jede Gaſſen-Kerrerin ſo leicht den Nahmen JEſus auß- ſprechen/ dann der allzuoͤfftere vnd vnbedachtſame Außſpruch diſes heiligſten Nahmens mehrer zu einer Unehr gereicht/ vnd einer Verachtung/ vnd Gering-Schaͤtzung nicht vngleich iſt/ welches dann dem Himmel hoͤchſt mißfallet; Es war Pilatus ſo ſcrupulos daß er vorher die Haͤnd gewaſchen/ ehe er den Nahmen JEſus auff das Creutz geſchriben. Es kan einen wol ſchroͤcken jenes/ was da erzehlt Hadria-nus Lyræus, daß nemblich zwey Schiffleuth von denen Meer- Rauberen außgebluͤndert/ jedoch ihr Leben in einem kleinen Schiffel ſalvirt, vnd als ſie zu ſpatter Abend-Zeit in einer Jn- ſul de Re genannt/ angelendet/ vnd da ſie von Hauß zu Hauß vmb ein Herberg gebetten/ kommen ſie vngefehr zu dem Hauß eines Ketzers/ wie ſie denſelben bittlich vmb ein Nacht-Her- berg erſucht/ diſer aber in grobe Wort außgebrochen/ ſie fuͤr Dieb vnd Moͤrder gehalten/ JESUS MARJA! ſagten ſie/ ſolche ſeynd wir nit/ kaum daß ſie ſolche heiligſte Wort hoͤren laſſen/ eben deſſenthalben/ widerſetzt der Boͤß- wicht/ behalt ich euch nit uͤber Nacht/ gehet gleichwol zu JE- SUS MARJA/ daß ſie euch einen Underſchleiff geben. Wurden alſo die zwey gezwungen/ die Nacht hindurch bey ei- ner Kirchthuͤr vnder dem freyen Himmel zu ligen/ weil ander- werts kein Plaͤtzl ihnen vergunnt worden: ſelbige Nacht iſt ge- dachter Had. Lyr. in triſag. lib. 2. mod. 22.

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 220. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/238>, abgerufen am 23.11.2024.