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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judas der verruchte Bößwicht
Zeit hätte Baroka getragen/ wär es gut für ihn gewest. War-
umb aber daß Absalon, welcher ohne das ein bescheider/ vnd
verständiger Printz ware/ damahl ihme nicht mit dem Degen/
den er auff der Seyten getragen/ die Haarlocken abgeschnit-
ten? wäre es doch leicht vnd geschwind geschehen gewest? To-
status
mit gedachtem Rabbi Salomon spricht/ daß Absalon
dazumahl wegen deß herbey nahenden Todts seye also erschro-
cken/ daß er nicht gewust hat/ was er soll anfangen/ der balde
Todt/ die offene Höll/ der Teuffel auff der Seyten/ das ver-
letzte Gewissen/ die herzu nahende Ewigkeit/ der vngewisse
Sentenz entrüsten den armseeligen Menschen dazumahl/ daß
er nit weiß/ was er soll anfangen/ forderist der vnsinnige Ge-
walt/ die grausame Ungestümme der verdambten Larven äng-
stigen den elenden Sterbenden dermassen/ daß leyder gar vil
in den letzten Zügen in Verzweifflung gerathen.

Mit meinem Gewissen bekenn ich es/ daß ich einsmahl zu
Wienn (geschweige die Zeit vnd Gelegenheit) einem Ster-
benden beygestanden/ welcher dergestalten getobt/ als wie ein
brüllender Löw/ es stunden ihme die Augen gantz offen/ feurig
außgetriben/ die Zung gar wol ein halbe Spannlang auß dem
Rachen herauß gestreckt/ die Haar übersich/ wie man zu sagen
pflegt/ gen Berg/ der häuffige Schweiß auff dem Angesicht/
in allem ein so abscheuliche vnd entsetzliche Gestalt/ daß mein
Bruder Laicus, der vorhin ein behertzter Soldat etlich Jahr
gewesen/ sambt anderen 6. Persohnen die Flucht auß der Kam-
mer genommen/ vnd mich allein in disem erschröcklichen Kampff
verlassen/ wie es mir vmb das Hertz gewest/ ist leicht zu erach-
ten/ vnd hat es gar nit vil gefählt/ daß ich ihme nit das Geleit
zum Todt geben. Jch konte auß allem disen vnschwär abnem-
men/ was Angst vnd Gewalt er von den höllischen Geistern
erlitten/ der barmhertzigste GOtt gebe es/ daß er in solchem
strengen Kampff überwunden habe (an welchem ich starck
zweiffle) es ist weder diß/ noch andere ein Gedicht/ sondern
bleibt noch als ein Glaubens-Articul gewiß vnd wahr/ daß

der

Judas der verruchte Boͤßwicht
Zeit haͤtte Baroka getragen/ waͤr es gut fuͤr ihn geweſt. War-
umb aber daß Abſalon, welcher ohne das ein beſcheider/ vnd
verſtaͤndiger Printz ware/ damahl ihme nicht mit dem Degen/
den er auff der Seyten getragen/ die Haarlocken abgeſchnit-
ten? waͤre es doch leicht vnd geſchwind geſchehen geweſt? To-
ſtatus
mit gedachtem Rabbi Salomon ſpricht/ daß Abſalon
dazumahl wegen deß herbey nahenden Todts ſeye alſo erſchro-
cken/ daß er nicht gewuſt hat/ was er ſoll anfangen/ der balde
Todt/ die offene Hoͤll/ der Teuffel auff der Seyten/ das ver-
letzte Gewiſſen/ die herzu nahende Ewigkeit/ der vngewiſſe
Sentenz entruͤſten den armſeeligen Menſchen dazumahl/ daß
er nit weiß/ was er ſoll anfangen/ forderiſt der vnſinnige Ge-
walt/ die grauſame Ungeſtuͤmme der verdambten Larven aͤng-
ſtıgen den elenden Sterbenden dermaſſen/ daß leyder gar vil
in den letzten Zuͤgen in Verzweifflung gerathen.

Mit meinem Gewiſſen bekenn ich es/ daß ich einsmahl zu
Wienn (geſchweige die Zeit vnd Gelegenheit) einem Ster-
benden beygeſtanden/ welcher dergeſtalten getobt/ als wie ein
bruͤllender Loͤw/ es ſtunden ihme die Augen gantz offen/ feurig
außgetriben/ die Zung gar wol ein halbe Spannlang auß dem
Rachen herauß geſtreckt/ die Haar uͤberſich/ wie man zu ſagen
pflegt/ gen Berg/ der haͤuffige Schweiß auff dem Angeſicht/
in allem ein ſo abſcheuliche vnd entſetzliche Geſtalt/ daß mein
Bruder Laicus, der vorhin ein behertzter Soldat etlich Jahr
geweſen/ ſambt anderen 6. Perſohnen die Flucht auß der Kam-
mer genommen/ vnd mich allein in diſem erſchroͤcklichen Kampff
verlaſſen/ wie es mir vmb das Hertz geweſt/ iſt leicht zu erach-
ten/ vnd hat es gar nit vil gefaͤhlt/ daß ich ihme nit das Geleit
zum Todt geben. Jch konte auß allem diſen vnſchwaͤr abnem-
men/ was Angſt vnd Gewalt er von den hoͤlliſchen Geiſtern
erlitten/ der barmhertzigſte GOtt gebe es/ daß er in ſolchem
ſtrengen Kampff uͤberwunden habe (an welchem ich ſtarck
zweiffle) es iſt weder diß/ noch andere ein Gedicht/ ſondern
bleibt noch als ein Glaubens-Articul gewiß vnd wahr/ daß

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[216/0234] Judas der verruchte Boͤßwicht Zeit haͤtte Baroka getragen/ waͤr es gut fuͤr ihn geweſt. War- umb aber daß Abſalon, welcher ohne das ein beſcheider/ vnd verſtaͤndiger Printz ware/ damahl ihme nicht mit dem Degen/ den er auff der Seyten getragen/ die Haarlocken abgeſchnit- ten? waͤre es doch leicht vnd geſchwind geſchehen geweſt? To- ſtatus mit gedachtem Rabbi Salomon ſpricht/ daß Abſalon dazumahl wegen deß herbey nahenden Todts ſeye alſo erſchro- cken/ daß er nicht gewuſt hat/ was er ſoll anfangen/ der balde Todt/ die offene Hoͤll/ der Teuffel auff der Seyten/ das ver- letzte Gewiſſen/ die herzu nahende Ewigkeit/ der vngewiſſe Sentenz entruͤſten den armſeeligen Menſchen dazumahl/ daß er nit weiß/ was er ſoll anfangen/ forderiſt der vnſinnige Ge- walt/ die grauſame Ungeſtuͤmme der verdambten Larven aͤng- ſtıgen den elenden Sterbenden dermaſſen/ daß leyder gar vil in den letzten Zuͤgen in Verzweifflung gerathen. Mit meinem Gewiſſen bekenn ich es/ daß ich einsmahl zu Wienn (geſchweige die Zeit vnd Gelegenheit) einem Ster- benden beygeſtanden/ welcher dergeſtalten getobt/ als wie ein bruͤllender Loͤw/ es ſtunden ihme die Augen gantz offen/ feurig außgetriben/ die Zung gar wol ein halbe Spannlang auß dem Rachen herauß geſtreckt/ die Haar uͤberſich/ wie man zu ſagen pflegt/ gen Berg/ der haͤuffige Schweiß auff dem Angeſicht/ in allem ein ſo abſcheuliche vnd entſetzliche Geſtalt/ daß mein Bruder Laicus, der vorhin ein behertzter Soldat etlich Jahr geweſen/ ſambt anderen 6. Perſohnen die Flucht auß der Kam- mer genommen/ vnd mich allein in diſem erſchroͤcklichen Kampff verlaſſen/ wie es mir vmb das Hertz geweſt/ iſt leicht zu erach- ten/ vnd hat es gar nit vil gefaͤhlt/ daß ich ihme nit das Geleit zum Todt geben. Jch konte auß allem diſen vnſchwaͤr abnem- men/ was Angſt vnd Gewalt er von den hoͤlliſchen Geiſtern erlitten/ der barmhertzigſte GOtt gebe es/ daß er in ſolchem ſtrengen Kampff uͤberwunden habe (an welchem ich ſtarck zweiffle) es iſt weder diß/ noch andere ein Gedicht/ ſondern bleibt noch als ein Glaubens-Articul gewiß vnd wahr/ daß der

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 216. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/234>, abgerufen am 22.11.2024.