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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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hasset den allerheiligsten Nahmen JEsus.
bott der Kirchen/ oder die Gebott der Natur überschritten.
Mich wundert nit/ daß Philippus der Dritte grosse Monarch
in Spanien in seinen Todtsnöthen auffgeschryen/ wolte GOtt/
wolte GOtt/ ich wäre dise 22. Jahr/ in denen ich die Cron
vnd Scepter geführt/ ein armer Einsidler gewest in einer wil-
den Wüsten/ warumb Philippe? darumb/ dise verruchte Gei-
ster ängstigten ihn wegen so vil Million Seelen/ von denen er
allen soll bey GOtt Rechenschafft geben. Mich wundert nit/
daß der H. Ludovicus Bertrandus öfftermahls mitten in ei-
nem Discurs vnd Reden darvon geloffen/ sich in ein Zell ein-
gesperrt/ geheult vnd geweint/ vnd den Kopff auff die Erd ge-
stossen/ vnd als er dessenthalben wurde befragt/ gab er die Ant-
wort/ wie kan ich ruhig seyn/ weiß ich doch nit/ was ich in mei-
nem letzten Stündl für ein Sentenz werde empfangen; Mich
wundert nicht/ daß der H. Einsidler Hilarion, dessen Leben
mehr einem Englischen Wandl gleichete/ in seinem Todtbethl
an gantzem Leib gezittert/ vnd seiner Seel endlich selbst zuge-
sprochen/ mein Seel/ was förchtest du dich dann? 80. gantzer
Jahr hast du GOtt gedient/ vnd förchest noch den Todt?
Mich wundert deren aller nit/ zumahlen der H. Thomas von
Aquin außgesagt/ daß ein solcher Streitt/ vnd grausamer
Kampff in eines jeden Sterbstündl wegen der höllischen Feind
entstehe/ daß/ wofern nit ein sondere grosse Gnad GOttes zu
Hülff komme/ keiner/ oder gar wenig seelig werden.

Absalon schöner als frömmer/ liebreicher als lobreicher/
holdseeliger als gottseeliger/ zumahlen seine Haar dem gezoge-
nen Goldfäden gleichten/ den Trutz gebotten/ wurde eins-
mahls von seinen Feinden verfolgt/ daß er Noth halber muste
die Flucht nemmen/ vnd als er vnder einem Aichbaum wolte
mit seinem Maulthier durchsprengen/ ist er mit seinen Strobl-
Haaren hangen gebliben/ dahero ihn der Joab mit einer drey-
fachen Lantzen ermordt: Rabbi Salomon spricht/ daß/ wannApud To-
stat. in 2.
Reg. c. 18.
qu.
12.

Absalon dazumahl hätte geschwind die Haar abgeschnitten/
hätt er sich gar leicht können erretten/ so Absalon zur selben

Zeit

haſſet den allerheiligſten Nahmen JEſus.
bott der Kirchen/ oder die Gebott der Natur uͤberſchritten.
Mich wundert nit/ daß Philippus der Dritte groſſe Monarch
in Spanien in ſeinen Todtsnoͤthen auffgeſchryen/ wolte GOtt/
wolte GOtt/ ich waͤre diſe 22. Jahr/ in denen ich die Cron
vnd Scepter gefuͤhrt/ ein armer Einſidler geweſt in einer wil-
den Wuͤſten/ warumb Philippe? darumb/ diſe verruchte Gei-
ſter aͤngſtigten ihn wegen ſo vil Million Seelen/ von denen er
allen ſoll bey GOtt Rechenſchafft geben. Mich wundert nit/
daß der H. Ludovicus Bertrandus oͤfftermahls mitten in ei-
nem Diſcurs vnd Reden darvon geloffen/ ſich in ein Zell ein-
geſperꝛt/ geheult vnd geweint/ vnd den Kopff auff die Erd ge-
ſtoſſen/ vnd als er deſſenthalben wurde befragt/ gab er die Ant-
wort/ wie kan ich ruhig ſeyn/ weiß ich doch nit/ was ich in mei-
nem letzten Stuͤndl fuͤr ein Sentenz werde empfangen; Mich
wundert nicht/ daß der H. Einſidler Hilarion, deſſen Leben
mehr einem Engliſchen Wandl gleichete/ in ſeinem Todtbethl
an gantzem Leib gezittert/ vnd ſeiner Seel endlich ſelbſt zuge-
ſprochen/ mein Seel/ was foͤrchteſt du dich dann? 80. gantzer
Jahr haſt du GOtt gedient/ vnd foͤrcheſt noch den Todt?
Mich wundert deren aller nit/ zumahlen der H. Thomas von
Aquin außgeſagt/ daß ein ſolcher Streitt/ vnd grauſamer
Kampff in eines jeden Sterbſtuͤndl wegen der hoͤlliſchen Feind
entſtehe/ daß/ wofern nit ein ſondere groſſe Gnad GOttes zu
Huͤlff komme/ keiner/ oder gar wenig ſeelig werden.

Abſalon ſchoͤner als froͤmmer/ liebreicher als lobreicher/
holdſeeliger als gottſeeliger/ zumahlen ſeine Haar dem gezoge-
nen Goldfaͤden gleichten/ den Trutz gebotten/ wurde eins-
mahls von ſeinen Feinden verfolgt/ daß er Noth halber muſte
die Flucht nemmen/ vnd als er vnder einem Aichbaum wolte
mit ſeinem Maulthier durchſprengen/ iſt er mit ſeinen Strobl-
Haaren hangen gebliben/ dahero ihn der Joab mit einer drey-
fachen Lantzen ermordt: Rabbi Salomon ſpricht/ daß/ wannApud To-
ſtat. in 2.
Reg. c. 18.
qu.
12.

Abſalon dazumahl haͤtte geſchwind die Haar abgeſchnitten/
haͤtt er ſich gar leicht koͤnnen erretten/ ſo Abſalon zur ſelben

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[215/0233] haſſet den allerheiligſten Nahmen JEſus. bott der Kirchen/ oder die Gebott der Natur uͤberſchritten. Mich wundert nit/ daß Philippus der Dritte groſſe Monarch in Spanien in ſeinen Todtsnoͤthen auffgeſchryen/ wolte GOtt/ wolte GOtt/ ich waͤre diſe 22. Jahr/ in denen ich die Cron vnd Scepter gefuͤhrt/ ein armer Einſidler geweſt in einer wil- den Wuͤſten/ warumb Philippe? darumb/ diſe verruchte Gei- ſter aͤngſtigten ihn wegen ſo vil Million Seelen/ von denen er allen ſoll bey GOtt Rechenſchafft geben. Mich wundert nit/ daß der H. Ludovicus Bertrandus oͤfftermahls mitten in ei- nem Diſcurs vnd Reden darvon geloffen/ ſich in ein Zell ein- geſperꝛt/ geheult vnd geweint/ vnd den Kopff auff die Erd ge- ſtoſſen/ vnd als er deſſenthalben wurde befragt/ gab er die Ant- wort/ wie kan ich ruhig ſeyn/ weiß ich doch nit/ was ich in mei- nem letzten Stuͤndl fuͤr ein Sentenz werde empfangen; Mich wundert nicht/ daß der H. Einſidler Hilarion, deſſen Leben mehr einem Engliſchen Wandl gleichete/ in ſeinem Todtbethl an gantzem Leib gezittert/ vnd ſeiner Seel endlich ſelbſt zuge- ſprochen/ mein Seel/ was foͤrchteſt du dich dann? 80. gantzer Jahr haſt du GOtt gedient/ vnd foͤrcheſt noch den Todt? Mich wundert deren aller nit/ zumahlen der H. Thomas von Aquin außgeſagt/ daß ein ſolcher Streitt/ vnd grauſamer Kampff in eines jeden Sterbſtuͤndl wegen der hoͤlliſchen Feind entſtehe/ daß/ wofern nit ein ſondere groſſe Gnad GOttes zu Huͤlff komme/ keiner/ oder gar wenig ſeelig werden. Abſalon ſchoͤner als froͤmmer/ liebreicher als lobreicher/ holdſeeliger als gottſeeliger/ zumahlen ſeine Haar dem gezoge- nen Goldfaͤden gleichten/ den Trutz gebotten/ wurde eins- mahls von ſeinen Feinden verfolgt/ daß er Noth halber muſte die Flucht nemmen/ vnd als er vnder einem Aichbaum wolte mit ſeinem Maulthier durchſprengen/ iſt er mit ſeinen Strobl- Haaren hangen gebliben/ dahero ihn der Joab mit einer drey- fachen Lantzen ermordt: Rabbi Salomon ſpricht/ daß/ wann Abſalon dazumahl haͤtte geſchwind die Haar abgeſchnitten/ haͤtt er ſich gar leicht koͤnnen erretten/ ſo Abſalon zur ſelben Zeit Apud To- ſtat. in 2. Reg. c. 18. qu. 12.

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 215. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/233>, abgerufen am 24.11.2024.