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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judas der verruchte Bößwicht
schen Feind. Samson jagt in die Flucht die Philistaeer, Josue
die Amalechiter/ David die Ammoniter. JESUS aber
die böse Feind/ dahero soll man bey den Sterbenden/ allwo
der bösen Feind Ernst/ vnd gröste Macht sich einfindet/ den
süssen Nahmen JEsus vor ein Schild vnd Geistliche Waffen
ergreiffen. O was harter Kampff ist diser letzte in dem Sterb-
Stündl! weil dazumahl die verdambte Larven allen möglichen
Versuch thun/ den armen/ schwachen/ vnd mit dem Todt rin-
genden Menschen zu übervorthlen/ vnd in ihre Klauen zu
bringen/ wer solches wol zu Gemüth führt/ der wird alle Tag/
wo nit alle Stund den gütigisten GOtt mit auffgehebten Hän-
den vmb die Gnad bitten/ daß er doch biß auff den letzten Ab-
truck möge den Nahmen JEsus mit Mund vnd Hertzen auß-
sprechen/ sich wider solchen abgesagten Feind darmit zu schutzen.

Wie JEsus Christus vnser Heyland in dem Garten
Gethsemani die Todts-Aengsten außgestanden/ hat er der-
gestalten gelitten/ daß die häuffige Bluts-Tropffen am gan-
tzen Leib/ auß allen Schweiß-Löcheren/ wie die runde Kügerl
Tom. 9.
Bibl.
herab geflossen/ vnd spricht der Heil. Paschasius, daß solche
Aengsten verursacht habe die erschröckliche Erscheinung der
höllischen Geister/ nit als hätte der HErr vnd Heyland sich so
starck entsetzt ob disen höllischen Larven/ sonder weil er vorge-
sehen/ daß alle Menschen in ihrem Sterbstündl ein so harten
Streitt/ vnd gefährlichen Kampff mit solchen verdambten Gei-
stern werden haben.

Der grosse H. Mann Vincentius Ferrerius erwegt wol
das jenige Geheimbnuß/ als der gebenedeyte Heyland seinen
Geist mit grossem Geschrey vnd Weinen auffgeben/ cum cla-
more valido,
zumahlen es natürlicher Weiß fast nicht konte
seyn/ daß er wegen so langer vnd grausamer Marter gantz ab-
gematt/ hätte laut schreyen können; müsse demnach ein sonde-
re Ursach dessen gewesen seyn/ vnd zwar dise/ wie der böse Feind
Christum den HErrn versucht hat in der Wüsten/ vnd damah-
lens nach allem angewendten Fleiß/ vnd Arglist nichts richten

können/

Judas der verruchte Boͤßwicht
ſchen Feind. Samſon jagt in die Flucht die Philiſtæer, Joſue
die Amalechiter/ David die Ammoniter. JESUS aber
die boͤſe Feind/ dahero ſoll man bey den Sterbenden/ allwo
der boͤſen Feind Ernſt/ vnd groͤſte Macht ſich einfindet/ den
ſuͤſſen Nahmen JEſus vor ein Schild vnd Geiſtliche Waffen
ergreiffen. O was harter Kampff iſt diſer letzte in dem Sterb-
Stuͤndl! weil dazumahl die verdambte Larven allen moͤglichen
Verſuch thun/ den armen/ ſchwachen/ vnd mit dem Todt rin-
genden Menſchen zu uͤbervorthlen/ vnd in ihre Klauen zu
bringen/ wer ſolches wol zu Gemuͤth fuͤhrt/ der wird alle Tag/
wo nit alle Stund den guͤtigiſten GOtt mit auffgehebten Haͤn-
den vmb die Gnad bitten/ daß er doch biß auff den letzten Ab-
truck moͤge den Nahmen JEſus mit Mund vnd Hertzen auß-
ſprechen/ ſich wider ſolchen abgeſagten Feind darmit zu ſchutzen.

Wie JEſus Chriſtus vnſer Heyland in dem Garten
Gethſemani die Todts-Aengſten außgeſtanden/ hat er der-
geſtalten gelitten/ daß die haͤuffige Bluts-Tropffen am gan-
tzen Leib/ auß allen Schweiß-Loͤcheren/ wie die runde Kuͤgerl
Tom. 9.
Bibl.
herab gefloſſen/ vnd ſpricht der Heil. Paſchaſius, daß ſolche
Aengſten verurſacht habe die erſchroͤckliche Erſcheinung der
hoͤlliſchen Geiſter/ nit als haͤtte der HErꝛ vnd Heyland ſich ſo
ſtarck entſetzt ob diſen hoͤlliſchen Larven/ ſonder weil er vorge-
ſehen/ daß alle Menſchen in ihrem Sterbſtuͤndl ein ſo harten
Streitt/ vnd gefaͤhrlichen Kampff mit ſolchen verdambten Gei-
ſtern werden haben.

Der groſſe H. Mann Vincentius Ferrerius erwegt wol
das jenige Geheimbnuß/ als der gebenedeyte Heyland ſeinen
Geiſt mit groſſem Geſchrey vnd Weinen auffgeben/ cum cla-
more valido,
zumahlen es natuͤrlicher Weiß faſt nicht konte
ſeyn/ daß er wegen ſo langer vnd grauſamer Marter gantz ab-
gematt/ haͤtte laut ſchreyen koͤnnen; muͤſſe demnach ein ſonde-
re Urſach deſſen geweſen ſeyn/ vnd zwar diſe/ wie der boͤſe Feind
Chriſtum den HErꝛn verſucht hat in der Wuͤſten/ vnd damah-
lens nach allem angewendten Fleiß/ vnd Argliſt nichts richten

koͤnnen/
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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 212. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/230>, abgerufen am 23.11.2024.