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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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verkaufft JEsum vmb Silber.

Der H. Petrus ist einmahl/ weil er mit seiner Lehr so vil
Seelen zu sich gezogen/ gefänglich in Verhafft genommen
worden/ vnd ware der König Herodes gesinnt/ nechster Tagen
ihne mit dem Schwerdt hinrichten zu lassen/ es wolte aber vn-
ser HErr/ daß Petrus seiner Kirchen noch länger solte vorste-
hen/ schickt demnach einen Engl/ welcher Petrum nach abge-
lösten Ketten/ an denen er gefäßlet lage/ hinauß geführt/ so
aber dem frommen Pabst vorkommen wie ein Traum/ wie er
aber zum dritten Thor gelangt/ vnd sich allbereits in aller Si-
cherheit befunden/ so sagt er zu sich selbst/ nunc scio vere, jetzt
sihe ich warhafftig/ daß mich ein Engl erlöset hat; aber mit Er-
laubnuß mein Peter, wie weist du/ daß es ein Engl gewest?
villeicht ist der Stockmeister gewest/ der sich deiner erbarmet?
oder einer auß seinen Bedienten? oder einer von der Hofstatt
Herodis? scio vere, nein/ nein/ sagt Petrus, es ist ein Engel
gewest/ aber woher weist es? da/ da/ dahero/ wie Petrus zum
dritten Thor kommen/ so gedacht er/ Holla! ich bin gefangen
gewest/ als ein vermeinter Verführer deß Volcks/ vnd ist der
Sentenz deß Todts schon über mich ergangen/ keinen Pfen-
ning Gelt hat es mich kost/ es ist vnfehlbar ein Engl gewest/
der mir außgeholffen; dann wär es ein Mensch gewest/ so hätt
ich müssen spendiren/ kein Gelt hab ich; das heist fürwahr vil
geredt/ mein Apostolisches Haupt/ so soll dann das Gelt auch
können einen auß der Keichen salviren? ja/ auch vom Galgen
erlösen? ja/ auch vor dem Rad behüten? ja/ auch vor dem
Schwerdt? ja/ soll dann das Gelt einen können redlich ma-
chen? ja/ ja/ O wie vil hätten sollen vom Sailer Halßtuch
tragen! wann sie nit gespendirt hätten/ O wie vil hätten sollen
den obern Hauptstock verliehren/ wann sie sich nicht mit Gelt
hätten außkaufft; O wie vilen hätt sollen der Hencker auff dem
Buckel mit grober Fractur schreiben/ wann sie nit wären mit
Gelt auffzogen! du verfluchtes Gelt! Tausendgulden-Kraut
vnd Frauen-Müntz werden in den Apotecken sehr gelobt/ daß
sie vnderschidliche Schäden curiren/ aber wann man die Sach

besser
Pars II. Z
verkaufft JEſum vmb Silber.

Der H. Petrus iſt einmahl/ weil er mit ſeiner Lehr ſo vil
Seelen zu ſich gezogen/ gefaͤnglich in Verhafft genommen
worden/ vnd ware der Koͤnig Herodes geſinnt/ nechſter Tagen
ihne mit dem Schwerdt hinrichten zu laſſen/ es wolte aber vn-
ſer HErꝛ/ daß Petrus ſeiner Kirchen noch laͤnger ſolte vorſte-
hen/ ſchickt demnach einen Engl/ welcher Petrum nach abge-
loͤſten Ketten/ an denen er gefaͤßlet lage/ hinauß gefuͤhrt/ ſo
aber dem frommen Pabſt vorkommen wie ein Traum/ wie er
aber zum dritten Thor gelangt/ vnd ſich allbereits in aller Si-
cherheit befunden/ ſo ſagt er zu ſich ſelbſt/ nunc ſcio verè, jetzt
ſihe ich warhafftig/ daß mich ein Engl erloͤſet hat; aber mit Er-
laubnuß mein Peter, wie weiſt du/ daß es ein Engl geweſt?
villeicht iſt der Stockmeiſter geweſt/ der ſich deiner erbarmet?
oder einer auß ſeinen Bedienten? oder einer von der Hofſtatt
Herodis? ſcio verè, nein/ nein/ ſagt Petrus, es iſt ein Engel
geweſt/ aber woher weiſt es? da/ da/ dahero/ wie Petrus zum
dritten Thor kommen/ ſo gedacht er/ Holla! ich bin gefangen
geweſt/ als ein vermeinter Verfuͤhrer deß Volcks/ vnd iſt der
Sentenz deß Todts ſchon uͤber mich ergangen/ keinen Pfen-
ning Gelt hat es mich koſt/ es iſt vnfehlbar ein Engl geweſt/
der mir außgeholffen; dann waͤr es ein Menſch geweſt/ ſo haͤtt
ich muͤſſen ſpendiren/ kein Gelt hab ich; das heiſt fuͤrwahr vil
geredt/ mein Apoſtoliſches Haupt/ ſo ſoll dann das Gelt auch
koͤnnen einen auß der Keichen ſalviren? ja/ auch vom Galgen
erloͤſen? ja/ auch vor dem Rad behuͤten? ja/ auch vor dem
Schwerdt? ja/ ſoll dann das Gelt einen koͤnnen redlich ma-
chen? ja/ ja/ O wie vil haͤtten ſollen vom Sailer Halßtuch
tragen! wann ſie nit geſpendirt haͤtten/ O wie vil haͤtten ſollen
den obern Hauptſtock verliehren/ wann ſie ſich nicht mit Gelt
haͤtten außkaufft; O wie vilen haͤtt ſollen der Hencker auff dem
Buckel mit grober Fractur ſchreiben/ wann ſie nit waͤren mit
Gelt auffzogen! du verfluchtes Gelt! Tauſendgulden-Kraut
vnd Frauen-Muͤntz werden in den Apotecken ſehr gelobt/ daß
ſie vnderſchidliche Schaͤden curiren/ aber wann man die Sach

beſſer
Pars II. Z
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[177/0195] verkaufft JEſum vmb Silber. Der H. Petrus iſt einmahl/ weil er mit ſeiner Lehr ſo vil Seelen zu ſich gezogen/ gefaͤnglich in Verhafft genommen worden/ vnd ware der Koͤnig Herodes geſinnt/ nechſter Tagen ihne mit dem Schwerdt hinrichten zu laſſen/ es wolte aber vn- ſer HErꝛ/ daß Petrus ſeiner Kirchen noch laͤnger ſolte vorſte- hen/ ſchickt demnach einen Engl/ welcher Petrum nach abge- loͤſten Ketten/ an denen er gefaͤßlet lage/ hinauß gefuͤhrt/ ſo aber dem frommen Pabſt vorkommen wie ein Traum/ wie er aber zum dritten Thor gelangt/ vnd ſich allbereits in aller Si- cherheit befunden/ ſo ſagt er zu ſich ſelbſt/ nunc ſcio verè, jetzt ſihe ich warhafftig/ daß mich ein Engl erloͤſet hat; aber mit Er- laubnuß mein Peter, wie weiſt du/ daß es ein Engl geweſt? villeicht iſt der Stockmeiſter geweſt/ der ſich deiner erbarmet? oder einer auß ſeinen Bedienten? oder einer von der Hofſtatt Herodis? ſcio verè, nein/ nein/ ſagt Petrus, es iſt ein Engel geweſt/ aber woher weiſt es? da/ da/ dahero/ wie Petrus zum dritten Thor kommen/ ſo gedacht er/ Holla! ich bin gefangen geweſt/ als ein vermeinter Verfuͤhrer deß Volcks/ vnd iſt der Sentenz deß Todts ſchon uͤber mich ergangen/ keinen Pfen- ning Gelt hat es mich koſt/ es iſt vnfehlbar ein Engl geweſt/ der mir außgeholffen; dann waͤr es ein Menſch geweſt/ ſo haͤtt ich muͤſſen ſpendiren/ kein Gelt hab ich; das heiſt fuͤrwahr vil geredt/ mein Apoſtoliſches Haupt/ ſo ſoll dann das Gelt auch koͤnnen einen auß der Keichen ſalviren? ja/ auch vom Galgen erloͤſen? ja/ auch vor dem Rad behuͤten? ja/ auch vor dem Schwerdt? ja/ ſoll dann das Gelt einen koͤnnen redlich ma- chen? ja/ ja/ O wie vil haͤtten ſollen vom Sailer Halßtuch tragen! wann ſie nit geſpendirt haͤtten/ O wie vil haͤtten ſollen den obern Hauptſtock verliehren/ wann ſie ſich nicht mit Gelt haͤtten außkaufft; O wie vilen haͤtt ſollen der Hencker auff dem Buckel mit grober Fractur ſchreiben/ wann ſie nit waͤren mit Gelt auffzogen! du verfluchtes Gelt! Tauſendgulden-Kraut vnd Frauen-Muͤntz werden in den Apotecken ſehr gelobt/ daß ſie vnderſchidliche Schaͤden curiren/ aber wann man die Sach beſſer Pars II. Z

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 177. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/195>, abgerufen am 22.11.2024.