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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judas der schlimme Hund
Pabsthumb nit anvertraut Joanni seinem nechsten Vöttern/
der beynebens in grossen Gnaden stunde/ sonder dem Petro;
Allen Obrigkeiten/ forderist denen Richtern zu einer Lehr vnd
Underricht/ wie daß sie kein Absehen sollen haben auff Bruder-
schafften/ Vötterschafften/ Schwagerschafften vnd Freund-
schafften/ sonder nur bloß auff die Gerechtigkeit/ einer armen
Wittib ein so willkühriges Ohr geben/ als einem Anverwand-
ten/ ihr gerechte Sach vnd Anforderung so gut beschleunigen/
als eines Bluts-Verwandten/ dero Anbringen in so guten
vnd reiffen Berathschlag ziehen/ als eines nechsten Befreund-
ten/ vnd was sich recht/ vnd dem Gewissen gemäß befindet/
fest vnd vnbeweglich dasselbe schutzen/ vnd handhaben/ den ver-
lassenen Wittiben mit keinem Fug/ noch gewaltthätiger Frey-
heit ein Unbild lassen zufügen/ in Erwegung/ daß nichts die di-
cke Wolcken also sturme/ den harten Himmel also durchtrin-
ge/ als die Zäher vnd Thränen einer betrangten Wittib/ mas-
sen die nasse Augen der Wittib zu Naim das Hertz deß HErrn
Luc. 7.JEsu also erweicht/ daß er ohne Verzug dieselbe mit der Uhr-
ständ ihres Sohns wider getröst.

Wie behutsamb/ vnd mit was zartem Gewissen man mit
den armen Wittiben solle verfahren/ ist dessen ein seltzames
Beyspil zu ersehen an einem vnglaubigen Fürsten. Jn Persia
befand sich ein junger Fürst/ Nahmens Quiffera, sehr mächtig
an Gelt vnd Gut/ diser ware Vorhabens einen so prächtigen
Pallast/ dergleichen in der Welt nit zu finden/ auffzubauen/
weil nun ein grosser Platz darzu gehörte/ wurden dessenthalben
sehr vil Häuser abgebrochen/ vnd vnderschidliche Gärten mit
zugezogen/ welches auch die Underthanen alle gar gern gesche-
hen liessen/ weil ihnen darfür paares Gelt außgezehlt wurde:
Ein alte Wittib aber konte durchauß nit darzu gebracht wer-
den/ daß sie ihr Häußl darzu verkauffte/ Ursach/ weil sie darin
gebohren/ vnd erzogen/ auch folgsamb darinnen sterben wolte.
Wolt es ihr (sagt sie) der Fürst nemmen/ so könt sie nit wider
Gewalt; der Fürst begehrte dem Weib die Hütten mit Ge-

walt

Judas der ſchlimme Hund
Pabſthumb nit anvertraut Joanni ſeinem nechſten Voͤttern/
der beynebens in groſſen Gnaden ſtunde/ ſonder dem Petro;
Allen Obrigkeiten/ forderiſt denen Richtern zu einer Lehr vnd
Underricht/ wie daß ſie kein Abſehen ſollen haben auff Bruder-
ſchafften/ Voͤtterſchafften/ Schwagerſchafften vnd Freund-
ſchafften/ ſonder nur bloß auff die Gerechtigkeit/ einer armen
Wittib ein ſo willkuͤhriges Ohr geben/ als einem Anverwand-
ten/ ihr gerechte Sach vnd Anforderung ſo gut beſchleunigen/
als eines Bluts-Verwandten/ dero Anbringen in ſo guten
vnd reiffen Berathſchlag ziehen/ als eines nechſten Befreund-
ten/ vnd was ſich recht/ vnd dem Gewiſſen gemaͤß befindet/
feſt vnd vnbeweglich daſſelbe ſchutzen/ vnd handhaben/ den ver-
laſſenen Wittiben mit keinem Fug/ noch gewaltthaͤtiger Frey-
heit ein Unbild laſſen zufuͤgen/ in Erwegung/ daß nichts die di-
cke Wolcken alſo ſturme/ den harten Himmel alſo durchtrin-
ge/ als die Zaͤher vnd Thraͤnen einer betrangten Wittib/ maſ-
ſen die naſſe Augen der Wittib zu Naim das Hertz deß HErꝛn
Luc. 7.JEſu alſo erweicht/ daß er ohne Verzug dieſelbe mit der Uhr-
ſtaͤnd ihres Sohns wider getroͤſt.

Wie behutſamb/ vnd mit was zartem Gewiſſen man mit
den armen Wittiben ſolle verfahren/ iſt deſſen ein ſeltzames
Beyſpil zu erſehen an einem vnglaubigen Fuͤrſten. Jn Perſia
befand ſich ein junger Fuͤrſt/ Nahmens Quiffera, ſehr maͤchtig
an Gelt vnd Gut/ diſer ware Vorhabens einen ſo praͤchtigen
Pallaſt/ dergleichen in der Welt nit zu finden/ auffzubauen/
weil nun ein groſſer Platz darzu gehoͤrte/ wurden deſſenthalben
ſehr vil Haͤuſer abgebrochen/ vnd vnderſchidliche Gaͤrten mit
zugezogen/ welches auch die Underthanen alle gar gern geſche-
hen lieſſen/ weil ihnen darfuͤr paares Gelt außgezehlt wurde:
Ein alte Wittib aber konte durchauß nit darzu gebracht wer-
den/ daß ſie ihr Haͤußl darzu verkauffte/ Urſach/ weil ſie darin
gebohren/ vnd erzogen/ auch folgſamb darinnen ſterben wolte.
Wolt es ihr (ſagt ſie) der Fuͤrſt nemmen/ ſo koͤnt ſie nit wider
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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 160. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/178>, abgerufen am 24.11.2024.