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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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verkaufft JEsum vmb Silber.
Stock angehalten/ vnd gantz seufftzend auffgeschryen: O mein
H. Altar/ ich bins nit wehrt/ ich bins gar nit wehrt/ es ist ja
zu vil für mich alte Huesten/ die Ehr/ die du mir erweisest/ ge-
bührt mir armen Tröpffin wol nit/ wie muß ich das wider ver-
schulden? als sie aber von den nechst Anwesenden dessenthal-
ben befragt wurde/ massen sie sich alle über dise Wort nit we-
nig verwundert/ gab sie dise Antwort; meine liebe Leuth/ ich
hab wollen/ auß Andacht vnd Schuldigkeit/ vmb den Altar
herumb gehen/ vnd jetzt gehter vmb mich herumb/ es ist ja gar
zu vil. Einer solchen kont man wol jene Grabschrifft machen:

Hier ligt die alte Anna/
Welche die Kiechl verbrennt in der Pfanna/
Sauffte sich alle Tag voll in Brandwein:
Der Hencker mag bey einem solchen Weib seyn.

Justinus, nach so vil angebrachten Beweißthumen/ mei-
stens aber wegen grosser Ungestalt/ vnd forderist wegen deß
weinsüchtigen Magens dises Weibs/ vnd anderer ihrer Untu-
genden/ blib gantz fest auff seiner bißhero wolgegründter Mei-
nung vnd Außsag: es könn mit einem Wort nit seyn/
daß diser so ehrliche Gesell mit solcher Megera sich soll ver-
heyrathen.

Der Gelt-Gott Mammon zaigte schier einen kleinen
Verdruß über so bissige Reden/ vnd hönische Wort/ gleichwol
zu zaigen/ daß er mit wenigem Gewalt ein gantzes Gebäu zu
Boden fällen könne/ hat er dem Kerl einen Beutl voll Duca-
ten dergestalten an die Brust geschlagen/ daß er durch dises
guldene mea culpa gleich Reu vnd Leyd erzeigt über seinen be-
gangenen Fähler/ vnd also ohne ferners Bedencken/ weil dise
bey stattlichen Mittlen/ ihr das Jawort ertheilt: Gelt mei-
nen Schatz/ wir werden einander inniglich lieben.

O du verruchtes Gelt! wol recht fangt das Wort Gelt
vnd Gold von dem Buchstaben G an/ welcher Buchstab ein
Verwunderung in sich hat/ G. was richt das Gelt nit? G.

was
Pars II. U

verkaufft JEſum vmb Silber.
Stock angehalten/ vnd gantz ſeufftzend auffgeſchryen: O mein
H. Altar/ ich bins nit wehrt/ ich bins gar nit wehrt/ es iſt ja
zu vil fuͤr mich alte Hueſten/ die Ehr/ die du mir erweiſeſt/ ge-
buͤhrt mir armen Troͤpffin wol nit/ wie muß ich das wider ver-
ſchulden? als ſie aber von den nechſt Anweſenden deſſenthal-
ben befragt wurde/ maſſen ſie ſich alle uͤber diſe Wort nit we-
nig verwundert/ gab ſie diſe Antwort; meine liebe Leuth/ ich
hab wollen/ auß Andacht vnd Schuldigkeit/ vmb den Altar
herumb gehen/ vnd jetzt gehter vmb mich herumb/ es iſt ja gar
zu vil. Einer ſolchen kont man wol jene Grabſchrifft machen:

Hier ligt die alte Anna/
Welche die Kiechl verbrennt in der Pfanna/
Sauffte ſich alle Tag voll in Brandwein:
Der Hencker mag bey einem ſolchen Weib ſeyn.

Juſtinus, nach ſo vil angebrachten Beweißthumen/ mei-
ſtens aber wegen groſſer Ungeſtalt/ vnd forderiſt wegen deß
weinſuͤchtigen Magens diſes Weibs/ vnd anderer ihrer Untu-
genden/ blib gantz feſt auff ſeiner bißhero wolgegruͤndter Mei-
nung vnd Außſag: es koͤnn mit einem Wort nit ſeyn/
daß diſer ſo ehrliche Geſell mit ſolcher Megera ſich ſoll ver-
heyrathen.

Der Gelt-Gott Mammon zaigte ſchier einen kleinen
Verdruß uͤber ſo biſſige Reden/ vnd hoͤniſche Wort/ gleichwol
zu zaigen/ daß er mit wenigem Gewalt ein gantzes Gebaͤu zu
Boden faͤllen koͤnne/ hat er dem Kerl einen Beutl voll Duca-
ten dergeſtalten an die Bruſt geſchlagen/ daß er durch diſes
guldene mea culpa gleich Reu vnd Leyd erzeigt uͤber ſeinen be-
gangenen Faͤhler/ vnd alſo ohne ferners Bedencken/ weil diſe
bey ſtattlichen Mittlen/ ihr das Jawort ertheilt: Gelt mei-
nen Schatz/ wir werden einander inniglich lieben.

O du verruchtes Gelt! wol recht fangt das Wort Gelt
vnd Gold von dem Buchſtaben G an/ welcher Buchſtab ein
Verwunderung in ſich hat/ G. was richt das Gelt nit? G.

was
Pars II. U
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[153/0171] verkaufft JEſum vmb Silber. Stock angehalten/ vnd gantz ſeufftzend auffgeſchryen: O mein H. Altar/ ich bins nit wehrt/ ich bins gar nit wehrt/ es iſt ja zu vil fuͤr mich alte Hueſten/ die Ehr/ die du mir erweiſeſt/ ge- buͤhrt mir armen Troͤpffin wol nit/ wie muß ich das wider ver- ſchulden? als ſie aber von den nechſt Anweſenden deſſenthal- ben befragt wurde/ maſſen ſie ſich alle uͤber diſe Wort nit we- nig verwundert/ gab ſie diſe Antwort; meine liebe Leuth/ ich hab wollen/ auß Andacht vnd Schuldigkeit/ vmb den Altar herumb gehen/ vnd jetzt gehter vmb mich herumb/ es iſt ja gar zu vil. Einer ſolchen kont man wol jene Grabſchrifft machen: Hier ligt die alte Anna/ Welche die Kiechl verbrennt in der Pfanna/ Sauffte ſich alle Tag voll in Brandwein: Der Hencker mag bey einem ſolchen Weib ſeyn. Juſtinus, nach ſo vil angebrachten Beweißthumen/ mei- ſtens aber wegen groſſer Ungeſtalt/ vnd forderiſt wegen deß weinſuͤchtigen Magens diſes Weibs/ vnd anderer ihrer Untu- genden/ blib gantz feſt auff ſeiner bißhero wolgegruͤndter Mei- nung vnd Außſag: es koͤnn mit einem Wort nit ſeyn/ daß diſer ſo ehrliche Geſell mit ſolcher Megera ſich ſoll ver- heyrathen. Der Gelt-Gott Mammon zaigte ſchier einen kleinen Verdruß uͤber ſo biſſige Reden/ vnd hoͤniſche Wort/ gleichwol zu zaigen/ daß er mit wenigem Gewalt ein gantzes Gebaͤu zu Boden faͤllen koͤnne/ hat er dem Kerl einen Beutl voll Duca- ten dergeſtalten an die Bruſt geſchlagen/ daß er durch diſes guldene mea culpa gleich Reu vnd Leyd erzeigt uͤber ſeinen be- gangenen Faͤhler/ vnd alſo ohne ferners Bedencken/ weil diſe bey ſtattlichen Mittlen/ ihr das Jawort ertheilt: Gelt mei- nen Schatz/ wir werden einander inniglich lieben. O du verruchtes Gelt! wol recht fangt das Wort Gelt vnd Gold von dem Buchſtaben G an/ welcher Buchſtab ein Verwunderung in ſich hat/ G. was richt das Gelt nit? G. was Pars II. U

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 153. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/171>, abgerufen am 22.11.2024.