obediunt ei, wer muß doch diser seyn/ deme die Sturmwind/ vnd das Meer den Gehorsamb leisten/ Mare, Mare, &c. Maria, Marina, Margaretha, &c. soll nit also wütten vnd toben; sondern stillschweigen/ ja wol stillschweigen! so ist alsdann sich so fast nicht zu verwundern/ wann man das Still mit dem Stihl muß zu wegen bringen/ verstehe Besen- Stihl/ vnd was solche Zang vnd Zung verwürckt/ der Buckel büssen muß/ solches Ubel aber rührt meistens daher/ wann sich die Weiber vnd Weinbeer so wol vergleichen/ wann Kandl vnd Kundl gute Gespillen seynd/ wann Sauphia vnd Sophia beysammen sitzen/ wann die Frau Bibiana den Herrn Calix- tum zum buelen hat/ vnd ist also zwischen der Müll vnd Müll- nerin diser Underschid/ daß die Müll vom Wasser bewegt wird/ vnd kleppert/ die Müllnerin aber vom Wein.
Höchst wäre zu wünschen/ daß ein jeder Ehestand mit je- nem Wunder übereins stimbte/ welches sich mit obgedachtem grossen Propheten Ezechiel zugetragen/ der auß Göttlichem Befelch zwey Höltzer in die Hand genommen/ vnd auff eins ge- schriben: DeßJudae,vnd der Kinder Jsrael seine Mit-Verwandte. Und auff das andere: Deß Jo- sephs/ deß BaumsEphraim,vnd deß gantzenEzech. 37. v. 16. Hauß Jsrael seine Mit-Verwandten/ etc. So bald er nun solche zwey Höltzer zusammen gehalten/ ist alsobald wunderbarlich eins darauß worden. O wie wolständig vnd ersprießlich wäre es zwischen den Eheleuthen/ wann sie zwey/ der Mann vnd das Weib/ stäts Eins wären/ vnd in vnzer- trennter Einigkeit miteinander lebten/ nach dem Beyspil deß Noe mit seiner Frauen/ von dem die Göttliche Schrifft also registrirt; Nachdeme der Sündfluß/ vnd das grosse Gewäs- ser hundert vnd fünfftzig Tag stunde ob der Erden/ vnd diesel- be gäntzlich bedeckte/ recordatus est Deus Noe cunctorum-Genes. 1. que animantium, &c. alsdann gedachte GOtt an den Noe,
vnd
verkaufft JEſum vmb Silber.
obediunt ei, wer muß doch diſer ſeyn/ deme die Sturmwind/ vnd das Meer den Gehorſamb leiſten/ Mare, Mare, &c. Maria, Marina, Margaretha, &c. ſoll nit alſo wuͤtten vnd toben; ſondern ſtillſchweigen/ ja wol ſtillſchweigen! ſo iſt alsdann ſich ſo faſt nicht zu verwundern/ wann man das Still mit dem Stihl muß zu wegen bringen/ verſtehe Beſen- Stihl/ vnd was ſolche Zang vnd Zung verwuͤrckt/ der Buckel buͤſſen muß/ ſolches Ubel aber ruͤhrt meiſtens daher/ wann ſich die Weiber vnd Weinbeer ſo wol vergleichen/ wann Kandl vnd Kundl gute Geſpillen ſeynd/ wann Sauphia vnd Sophia beyſammen ſitzen/ wann die Frau Bibiana den Herꝛn Calix- tum zum buelen hat/ vnd iſt alſo zwiſchen der Muͤll vnd Muͤll- nerin diſer Underſchid/ daß die Muͤll vom Waſſer bewegt wird/ vnd kleppert/ die Muͤllnerin aber vom Wein.
Hoͤchſt waͤre zu wuͤnſchen/ daß ein jeder Eheſtand mit je- nem Wunder uͤbereins ſtimbte/ welches ſich mit obgedachtem groſſen Propheten Ezechiel zugetragen/ der auß Goͤttlichem Befelch zwey Hoͤltzer in die Hand genommen/ vnd auff eins ge- ſchriben: DeßJudæ,vnd der Kinder Jſrael ſeine Mit-Verwandte. Und auff das andere: Deß Jo- ſephs/ deß BaumsEphraim,vnd deß gantzenEzech. 37. v. 16. Hauß Jſrael ſeine Mit-Verwandten/ ꝛc. So bald er nun ſolche zwey Hoͤltzer zuſammen gehalten/ iſt alſobald wunderbarlich eins darauß worden. O wie wolſtaͤndig vnd erſprießlich waͤre es zwiſchen den Eheleuthen/ wann ſie zwey/ der Mann vnd das Weib/ ſtaͤts Eins waͤren/ vnd in vnzer- trennter Einigkeit miteinander lebten/ nach dem Beyſpil deß Noë mit ſeiner Frauen/ von dem die Goͤttliche Schrifft alſo regiſtrirt; Nachdeme der Suͤndfluß/ vnd das groſſe Gewaͤſ- ſer hundert vnd fuͤnfftzig Tag ſtunde ob der Erden/ vnd dieſel- be gaͤntzlich bedeckte/ recordatus eſt Deus Noë cunctorum-Geneſ. 1. que animantium, &c. alsdann gedachte GOtt an den Noë,
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verkaufft JEſum vmb Silber.
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Maria, Marina, Margaretha, &c. ſoll nit alſo
wuͤtten vnd toben; ſondern ſtillſchweigen/ ja wol ſtillſchweigen!
ſo iſt alsdann ſich ſo faſt nicht zu verwundern/ wann man das
Still mit dem Stihl muß zu wegen bringen/ verſtehe Beſen-
Stihl/ vnd was ſolche Zang vnd Zung verwuͤrckt/ der Buckel
buͤſſen muß/ ſolches Ubel aber ruͤhrt meiſtens daher/ wann ſich
die Weiber vnd Weinbeer ſo wol vergleichen/ wann Kandl
vnd Kundl gute Geſpillen ſeynd/ wann Sauphia vnd Sophia
beyſammen ſitzen/ wann die Frau Bibiana den Herꝛn Calix-
tum zum buelen hat/ vnd iſt alſo zwiſchen der Muͤll vnd Muͤll-
nerin diſer Underſchid/ daß die Muͤll vom Waſſer bewegt wird/
vnd kleppert/ die Muͤllnerin aber vom Wein.
Hoͤchſt waͤre zu wuͤnſchen/ daß ein jeder Eheſtand mit je-
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groſſen Propheten Ezechiel zugetragen/ der auß Goͤttlichem
Befelch zwey Hoͤltzer in die Hand genommen/ vnd auff eins ge-
ſchriben: Deß Judæ, vnd der Kinder Jſrael ſeine
Mit-Verwandte. Und auff das andere: Deß Jo-
ſephs/ deß Baums Ephraim, vnd deß gantzen
Hauß Jſrael ſeine Mit-Verwandten/ ꝛc. So bald
er nun ſolche zwey Hoͤltzer zuſammen gehalten/ iſt alſobald
wunderbarlich eins darauß worden. O wie wolſtaͤndig vnd
erſprießlich waͤre es zwiſchen den Eheleuthen/ wann ſie zwey/
der Mann vnd das Weib/ ſtaͤts Eins waͤren/ vnd in vnzer-
trennter Einigkeit miteinander lebten/ nach dem Beyſpil deß
Noë mit ſeiner Frauen/ von dem die Goͤttliche Schrifft alſo
regiſtrirt; Nachdeme der Suͤndfluß/ vnd das groſſe Gewaͤſ-
ſer hundert vnd fuͤnfftzig Tag ſtunde ob der Erden/ vnd dieſel-
be gaͤntzlich bedeckte/ recordatus eſt Deus Noë cunctorum-
que animantium, &c. alsdann gedachte GOtt an den Noë,
vnd
Ezech.
37. v. 16.
Geneſ. 1.
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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 151. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/169>, abgerufen am 23.11.2024.
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