hochachtbare Majorat verschwendt/ vnd ihr bedenckt es so we- nig/ daß ihr das beste Kleinod/ den schönsten Nahmen/ die gröste Ehr/ die Gnad GOttes/ das Seelen-Heyl so muthwil- lig pro ruffo metallo vertändtlet/ vnd vmb Gold einen GOtt verlasset/ O wol thorrechte Menscher! daß euch so gar nit ein- fallt das wehmüthige Nescio, welches GOtt den thorrechten Jungfrauen geben/ was für ein Bescheid werden erst die thor- rechten Huesten haben?
Jonathas ein Königlicher Printz hat einest vor dem ge- sambten Volck Israel, weil er wider das Gebott gehandlet/ vmb ein weniges Hönig sollen sterben/ gantz wehmüthig auff- geschryen/ gustans, gustavi paululum mellis, & ecce mo- rior: ich hab/ O wehe mir! ich hab nur ein wenig Hönig ge- schleckt/ vnd gleichsamb nur obenhin gekost/ jetzt kost es mich das Leben/ deßwegen muß ich sterben/ O wehe!
Wann ihr saubere Früchtl/ vnd vnerzogene Töchterl sollet hören/ wie ein Rodope auß Thracia, ein Asparia auß Mileto, ein Phrynis auß Boetia, ein Antigona auß Mace- donia, ein Gonoria auß Normannia, ein Varia auß Phoe- nicia, ein Rosimunda auß Engelland/ vil tausend auß Vene- dig/ massen das Carmen also lautet:
Urbe cur in Veneta Scortorum millia tot sunt? In promptu causa est, est Venus orta mari.
Vil tausend vnd tausend andere/ die bereits schon in der Höll/ in dem höllischen Feuer/ in der feurigen Ewigkeit ligen/ vnd leyden/ vnd lamentiren vae nobis! &c. Ein wenig Hönig haben wir gekost/ vnd jetzt müssen wir sterben/ vnd ewig! merckts ihr Fetzen/ die Haar von Ohren/ damit ihrs recht könt vernemmen/ ewig/ ewig/ ewig/ wann ihr dises fein werdet wol zu Gemüth führen/ so werdet ihr bald einen Feyrabend machen eurem liederlichen Wandl/ vnd nicht also thorrecht vmb ein geringes Metall/ vmb einen zergänglichen Gewinn/ vmb ein verruchtes Gelt das ewige Heyl verschertzen; vnd wann doch der Gedancken von der Ewigkeit in euerem
Her-
Judas der ſchlimme Hund
hochachtbare Majorat verſchwendt/ vnd ihr bedenckt es ſo we- nig/ daß ihr das beſte Kleinod/ den ſchoͤnſten Nahmen/ die groͤſte Ehr/ die Gnad GOttes/ das Seelen-Heyl ſo muthwil- lig pro ruffo metallo vertaͤndtlet/ vnd vmb Gold einen GOtt verlaſſet/ O wol thorrechte Menſcher! daß euch ſo gar nit ein- fallt das wehmuͤthige Neſcio, welches GOtt den thorrechten Jungfrauen geben/ was fuͤr ein Beſcheid werden erſt die thor- rechten Hueſten haben?
Jonathas ein Koͤniglicher Printz hat eineſt vor dem ge- ſambten Volck Iſraël, weil er wider das Gebott gehandlet/ vmb ein weniges Hoͤnig ſollen ſterben/ gantz wehmuͤthig auff- geſchryen/ guſtans, guſtavi paululum mellis, & ecce mo- rior: ich hab/ O wehe mir! ich hab nur ein wenig Hoͤnig ge- ſchleckt/ vnd gleichſamb nur obenhin gekoſt/ jetzt koſt es mich das Leben/ deßwegen muß ich ſterben/ O wehe!
Wann ihr ſaubere Fruͤchtl/ vnd vnerzogene Toͤchterl ſollet hoͤren/ wie ein Rodope auß Thracia, ein Aſparia auß Mileto, ein Phrynis auß Boëtia, ein Antigona auß Mace- donia, ein Gonoria auß Normannia, ein Varia auß Phœ- nicia, ein Roſimunda auß Engelland/ vil tauſend auß Vene- dig/ maſſen das Carmen alſo lautet:
Urbe cur in Veneta Scortorum millia tot ſunt? In promptu cauſa eſt, eſt Venus orta mari.
Vil tauſend vnd tauſend andere/ die bereits ſchon in der Hoͤll/ in dem hoͤlliſchen Feuer/ in der feurigen Ewigkeit ligen/ vnd leyden/ vnd lamentiren væ nobis! &c. Ein wenig Hoͤnig haben wir gekoſt/ vnd jetzt muͤſſen wir ſterben/ vnd ewig! merckts ihr Fetzen/ die Haar von Ohren/ damit ihrs recht koͤnt vernemmen/ ewig/ ewig/ ewig/ wann ihr diſes fein werdet wol zu Gemuͤth fuͤhren/ ſo werdet ihr bald einen Feyrabend machen eurem liederlichen Wandl/ vnd nicht alſo thorrecht vmb ein geringes Metall/ vmb einen zergaͤnglichen Gewinn/ vmb ein verruchtes Gelt das ewige Heyl verſchertzen; vnd wann doch der Gedancken von der Ewigkeit in euerem
Her-
<TEI><text><body><divn="1"><p><pbfacs="#f0158"n="140"/><fwplace="top"type="header">Judas der ſchlimme Hund</fw><lb/>
hochachtbare <hirendition="#aq">Majorat</hi> verſchwendt/ vnd ihr bedenckt es ſo we-<lb/>
nig/ daß ihr das beſte Kleinod/ den ſchoͤnſten Nahmen/ die<lb/>
groͤſte Ehr/ die Gnad GOttes/ das Seelen-Heyl ſo muthwil-<lb/>
lig <hirendition="#aq">pro ruffo metallo</hi> vertaͤndtlet/ vnd vmb Gold einen GOtt<lb/>
verlaſſet/ O wol thorrechte Menſcher! daß euch ſo gar nit ein-<lb/>
fallt das wehmuͤthige <hirendition="#aq">Neſcio,</hi> welches GOtt den thorrechten<lb/>
Jungfrauen geben/ was fuͤr ein Beſcheid werden erſt die thor-<lb/>
rechten Hueſten haben?</p><lb/><p><hirendition="#aq">Jonathas</hi> ein Koͤniglicher Printz hat eineſt vor dem ge-<lb/>ſambten Volck <hirendition="#aq">Iſraël,</hi> weil er wider das Gebott gehandlet/<lb/>
vmb ein weniges Hoͤnig ſollen ſterben/ gantz wehmuͤthig auff-<lb/>
geſchryen/ <hirendition="#aq">guſtans, guſtavi paululum mellis, & ecce mo-<lb/>
rior:</hi> ich hab/ O wehe mir! ich hab nur ein wenig Hoͤnig ge-<lb/>ſchleckt/ vnd gleichſamb nur obenhin gekoſt/ jetzt koſt es mich<lb/>
das Leben/ deßwegen muß ich ſterben/ O wehe!</p><lb/><p>Wann ihr ſaubere Fruͤchtl/ vnd vnerzogene Toͤchterl<lb/>ſollet hoͤren/ wie ein <hirendition="#aq">Rodope</hi> auß <hirendition="#aq">Thracia,</hi> ein <hirendition="#aq">Aſparia</hi> auß<lb/><hirendition="#aq">Mileto,</hi> ein <hirendition="#aq">Phrynis</hi> auß <hirendition="#aq">Boëtia,</hi> ein <hirendition="#aq">Antigona</hi> auß <hirendition="#aq">Mace-<lb/>
donia,</hi> ein <hirendition="#aq">Gonoria</hi> auß <hirendition="#aq">Normannia,</hi> ein <hirendition="#aq">Varia</hi> auß <hirendition="#aq">Phœ-<lb/>
nicia,</hi> ein <hirendition="#aq">Roſimunda</hi> auß Engelland/ vil tauſend auß Vene-<lb/>
dig/ maſſen das <hirendition="#aq">Carmen</hi> alſo lautet:</p><lb/><lgtype="poem"><l><hirendition="#aq"><hirendition="#i">Urbe cur in Veneta Scortorum millia tot ſunt?</hi></hi></l><lb/><l><hirendition="#aq"><hirendition="#i">In promptu cauſa eſt, eſt Venus orta mari.</hi></hi></l></lg><lb/><p>Vil tauſend vnd tauſend andere/ die bereits ſchon in<lb/>
der Hoͤll/ in dem hoͤlliſchen Feuer/ in der feurigen Ewigkeit<lb/>
ligen/ vnd leyden/ vnd <hirendition="#aq">lamenti</hi>ren <hirendition="#aq">væ nobis! &c.</hi> Ein<lb/>
wenig Hoͤnig haben wir gekoſt/ vnd jetzt muͤſſen wir ſterben/<lb/>
vnd ewig! merckts ihr Fetzen/ die Haar von Ohren/ damit<lb/>
ihrs recht koͤnt vernemmen/ ewig/ ewig/ ewig/ wann ihr diſes<lb/>
fein werdet wol zu Gemuͤth fuͤhren/ ſo werdet ihr bald einen<lb/>
Feyrabend machen eurem liederlichen Wandl/ vnd nicht alſo<lb/>
thorrecht vmb ein geringes Metall/ vmb einen zergaͤnglichen<lb/>
Gewinn/ vmb ein verruchtes Gelt das ewige Heyl verſchertzen;<lb/>
vnd wann doch der Gedancken von der Ewigkeit in euerem<lb/><fwplace="bottom"type="catch">Her-</fw><lb/></p></div></body></text></TEI>
[140/0158]
Judas der ſchlimme Hund
hochachtbare Majorat verſchwendt/ vnd ihr bedenckt es ſo we-
nig/ daß ihr das beſte Kleinod/ den ſchoͤnſten Nahmen/ die
groͤſte Ehr/ die Gnad GOttes/ das Seelen-Heyl ſo muthwil-
lig pro ruffo metallo vertaͤndtlet/ vnd vmb Gold einen GOtt
verlaſſet/ O wol thorrechte Menſcher! daß euch ſo gar nit ein-
fallt das wehmuͤthige Neſcio, welches GOtt den thorrechten
Jungfrauen geben/ was fuͤr ein Beſcheid werden erſt die thor-
rechten Hueſten haben?
Jonathas ein Koͤniglicher Printz hat eineſt vor dem ge-
ſambten Volck Iſraël, weil er wider das Gebott gehandlet/
vmb ein weniges Hoͤnig ſollen ſterben/ gantz wehmuͤthig auff-
geſchryen/ guſtans, guſtavi paululum mellis, & ecce mo-
rior: ich hab/ O wehe mir! ich hab nur ein wenig Hoͤnig ge-
ſchleckt/ vnd gleichſamb nur obenhin gekoſt/ jetzt koſt es mich
das Leben/ deßwegen muß ich ſterben/ O wehe!
Wann ihr ſaubere Fruͤchtl/ vnd vnerzogene Toͤchterl
ſollet hoͤren/ wie ein Rodope auß Thracia, ein Aſparia auß
Mileto, ein Phrynis auß Boëtia, ein Antigona auß Mace-
donia, ein Gonoria auß Normannia, ein Varia auß Phœ-
nicia, ein Roſimunda auß Engelland/ vil tauſend auß Vene-
dig/ maſſen das Carmen alſo lautet:
Urbe cur in Veneta Scortorum millia tot ſunt?
In promptu cauſa eſt, eſt Venus orta mari.
Vil tauſend vnd tauſend andere/ die bereits ſchon in
der Hoͤll/ in dem hoͤlliſchen Feuer/ in der feurigen Ewigkeit
ligen/ vnd leyden/ vnd lamentiren væ nobis! &c. Ein
wenig Hoͤnig haben wir gekoſt/ vnd jetzt muͤſſen wir ſterben/
vnd ewig! merckts ihr Fetzen/ die Haar von Ohren/ damit
ihrs recht koͤnt vernemmen/ ewig/ ewig/ ewig/ wann ihr diſes
fein werdet wol zu Gemuͤth fuͤhren/ ſo werdet ihr bald einen
Feyrabend machen eurem liederlichen Wandl/ vnd nicht alſo
thorrecht vmb ein geringes Metall/ vmb einen zergaͤnglichen
Gewinn/ vmb ein verruchtes Gelt das ewige Heyl verſchertzen;
vnd wann doch der Gedancken von der Ewigkeit in euerem
Her-
Informationen zur CAB-Ansicht
Diese Ansicht bietet Ihnen die Darstellung des Textes in normalisierter Orthographie.
Diese Textvariante wird vollautomatisch erstellt und kann aufgrund dessen auch Fehler enthalten.
Alle veränderten Wortformen sind grau hinterlegt. Als fremdsprachliches Material erkannte
Textteile sind ausgegraut dargestellt.
Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 140. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/158>, abgerufen am 24.11.2024.
Alle Inhalte dieser Seite unterstehen, soweit nicht anders gekennzeichnet, einer
Creative-Commons-Lizenz.
Die Rechte an den angezeigten Bilddigitalisaten, soweit nicht anders gekennzeichnet, liegen bei den besitzenden Bibliotheken.
Weitere Informationen finden Sie in den DTA-Nutzungsbedingungen.
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf
diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken
dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder
nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der
Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden.
Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des
§ 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen
Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung
der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu
vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
Zitierempfehlung: Deutsches Textarchiv. Grundlage für ein Referenzkorpus der neuhochdeutschen Sprache. Herausgegeben von der Berlin-Brandenburgischen Akademie der Wissenschaften, Berlin 2024. URL: https://www.deutschestextarchiv.de/.