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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judas der schlimme Hund
gar seinen Ursprung auß dem Paradeyß nimbt/ vnd mit seinem
wunderbreiten Strohm das niderste Jndien berührt. Von di-
Genes. 2.sem Fluß bezeugt die Göttliche Schrifft/ daß er das beste vnd
feineste Gold führe/ vnd derenthalben von den angräntzenden
Ländern der Goldfluß benambset wird; in disem Fluß aber
solle/ wie verlautet/ sehr gefährlich seyn zu schiffen/ vnd höre
man daselbst herumb von öfftern Schiffbruch vnd Undergang.

Bey jetziger schmutzigen/ nichtsnutzigen Welt ist kein ge-
fährlicherer Fluß/ als der Goldfluß/ worin auch so manche ehr-
liche Tochter/ auch manche wolgeschaffene Frau ein schädlichen
Schiffbruch leydet/ vnd wäre manche kein Metz/ wann die
Müntz nit wär/ es wäre manche kein Scortum, wann Scu-
tum
nit wär/ es wäre manche kein Putana, wann putum au-
rum
nit wär. Es wäre manche kein leichtfertige Donna, wann
die Dona nit wären; es wäre manche kein Lose/ wann die La-
schi nit wäre; es wäre bey mancher kein vnehrlicher Geniti-
vus,
wann der Dativus nit wär/ ich sag es Teutsch/ es wäre
manche kein Huesten/ wann das Gelt nit wär.

O maledicta terra! sagt der erzürnte GOtt nach dem
Fall deß Adams. O vermaledeyte Erden/ sag ich auch zu Sil-
ber vnd Gold/ massen es auch nichts anderst ist/ als ein gefärb-
te/ vnd von der Sonnen außgekochte Erden; Gar recht hat
der Apocalypsische Engl/ vnd Göttliche Chronist Joannes
Cap. 17.in seinen Offenbahrungen/ neben anderen gehaimbnuß-rei-
chen Gesichtern/ auch die Babylonische Huer über vnd über mit
Gold gesehen/ dann maistens dergleichen Kothfincken/ vnd
garstige Schlep-Säck von Gold/ vnd durch Gold verführet
werden/ daß ich also glauben muß/ interitus komme her von
Interesse.

Von dem liederlichen Gesellen registrirt das Evange-
lium/ welcher das seinige schlimm vnd schlemmerisch durchgeja-
get/ daß er sein maiste Substanz vnd Paarschafft im Gelt bey
solchen wilden Gründschüpplen habe anworden/ vivendo lu-
xuriose dilapidavit substantiam suam:
auß welchem vn-

schwer

Judas der ſchlimme Hund
gar ſeinen Urſprung auß dem Paradeyß nimbt/ vnd mit ſeinem
wunderbreiten Strohm das niderſte Jndien beruͤhrt. Von di-
Geneſ. 2.ſem Fluß bezeugt die Goͤttliche Schrifft/ daß er das beſte vnd
feineſte Gold fuͤhre/ vnd derenthalben von den angraͤntzenden
Laͤndern der Goldfluß benambſet wird; in diſem Fluß aber
ſolle/ wie verlautet/ ſehr gefaͤhrlich ſeyn zu ſchiffen/ vnd hoͤre
man daſelbſt herumb von oͤfftern Schiffbruch vnd Undergang.

Bey jetziger ſchmutzigen/ nichtsnutzigen Welt iſt kein ge-
faͤhrlicherer Fluß/ als der Goldfluß/ worin auch ſo manche ehr-
liche Tochter/ auch manche wolgeſchaffene Frau ein ſchaͤdlichen
Schiffbruch leydet/ vnd waͤre manche kein Metz/ wann die
Muͤntz nit waͤr/ es waͤre manche kein Scortum, wann Scu-
tum
nit waͤr/ es waͤre manche kein Putana, wann putum au-
rum
nit waͤr. Es waͤre manche kein leichtfertige Donna, wann
die Dona nit waͤren; es waͤre manche kein Loſe/ wann die La-
ſchi nit waͤre; es waͤre bey mancher kein vnehrlicher Geniti-
vus,
wann der Dativus nit waͤr/ ich ſag es Teutſch/ es waͤre
manche kein Hueſten/ wann das Gelt nit waͤr.

O maledicta terra! ſagt der erzuͤrnte GOtt nach dem
Fall deß Adams. O vermaledeyte Erden/ ſag ich auch zu Sil-
ber vnd Gold/ maſſen es auch nichts anderſt iſt/ als ein gefaͤrb-
te/ vnd von der Sonnen außgekochte Erden; Gar recht hat
der Apocalypſiſche Engl/ vnd Goͤttliche Chroniſt Joannes
Cap. 17.in ſeinen Offenbahrungen/ neben anderen gehaimbnuß-rei-
chen Geſichtern/ auch die Babyloniſche Huer uͤber vnd uͤber mit
Gold geſehen/ dann maiſtens dergleichen Kothfincken/ vnd
garſtige Schlep-Saͤck von Gold/ vnd durch Gold verfuͤhret
werden/ daß ich alſo glauben muß/ interitus komme her von
Intereſſe.

Von dem liederlichen Geſellen regiſtrirt das Evange-
lium/ welcher das ſeinige ſchlimm vnd ſchlemmeriſch durchgeja-
get/ daß er ſein maiſte Subſtanz vnd Paarſchafft im Gelt bey
ſolchen wilden Gruͤndſchuͤpplen habe anworden/ vivendo lu-
xuriosè dilapidavit ſubſtantiam ſuam:
auß welchem vn-

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[138/0156] Judas der ſchlimme Hund gar ſeinen Urſprung auß dem Paradeyß nimbt/ vnd mit ſeinem wunderbreiten Strohm das niderſte Jndien beruͤhrt. Von di- ſem Fluß bezeugt die Goͤttliche Schrifft/ daß er das beſte vnd feineſte Gold fuͤhre/ vnd derenthalben von den angraͤntzenden Laͤndern der Goldfluß benambſet wird; in diſem Fluß aber ſolle/ wie verlautet/ ſehr gefaͤhrlich ſeyn zu ſchiffen/ vnd hoͤre man daſelbſt herumb von oͤfftern Schiffbruch vnd Undergang. Geneſ. 2. Bey jetziger ſchmutzigen/ nichtsnutzigen Welt iſt kein ge- faͤhrlicherer Fluß/ als der Goldfluß/ worin auch ſo manche ehr- liche Tochter/ auch manche wolgeſchaffene Frau ein ſchaͤdlichen Schiffbruch leydet/ vnd waͤre manche kein Metz/ wann die Muͤntz nit waͤr/ es waͤre manche kein Scortum, wann Scu- tum nit waͤr/ es waͤre manche kein Putana, wann putum au- rum nit waͤr. Es waͤre manche kein leichtfertige Donna, wann die Dona nit waͤren; es waͤre manche kein Loſe/ wann die La- ſchi nit waͤre; es waͤre bey mancher kein vnehrlicher Geniti- vus, wann der Dativus nit waͤr/ ich ſag es Teutſch/ es waͤre manche kein Hueſten/ wann das Gelt nit waͤr. O maledicta terra! ſagt der erzuͤrnte GOtt nach dem Fall deß Adams. O vermaledeyte Erden/ ſag ich auch zu Sil- ber vnd Gold/ maſſen es auch nichts anderſt iſt/ als ein gefaͤrb- te/ vnd von der Sonnen außgekochte Erden; Gar recht hat der Apocalypſiſche Engl/ vnd Goͤttliche Chroniſt Joannes in ſeinen Offenbahrungen/ neben anderen gehaimbnuß-rei- chen Geſichtern/ auch die Babyloniſche Huer uͤber vnd uͤber mit Gold geſehen/ dann maiſtens dergleichen Kothfincken/ vnd garſtige Schlep-Saͤck von Gold/ vnd durch Gold verfuͤhret werden/ daß ich alſo glauben muß/ interitus komme her von Intereſſe. Cap. 17. Von dem liederlichen Geſellen regiſtrirt das Evange- lium/ welcher das ſeinige ſchlimm vnd ſchlemmeriſch durchgeja- get/ daß er ſein maiſte Subſtanz vnd Paarſchafft im Gelt bey ſolchen wilden Gruͤndſchuͤpplen habe anworden/ vivendo lu- xuriosè dilapidavit ſubſtantiam ſuam: auß welchem vn- ſchwer

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 138. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/156>, abgerufen am 22.11.2024.