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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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vetkaufft JEsum vmb Silber.
Obacht nemmen/ wann sie Gern-traut haissen/ vnd so vn-
behutsamb fast allen gern trauen/ daß sie von Mäusen genug/
vnd zwar von grossen/ kecken/ frechen/ freyen Mäuß-Köpffen
werden angefochren; Die Dina, deß Jacobs frische Tochter vmb
Bericht/ dessenthalben soll ein Jungfrau seyn/ wie ein Duck-
Andtel/ so bald solches der Leuth ansichtig wird/ so duckt es sich
vnder das Wasser/ vnd verbürgt sich; die Jungfeauen sollen
die Männer lieb haben/ Holla! versteht mich recht/ die strohe-
ne/ vnd von Fetzen zusammen geschopte Männer/ welche die
Bauren zu Abtreibung der Vögl in den Aeckern vnd Gärten
auffrichten/ also solt ihr einiges Absehen dahin gestellt seyn/
wie sie lose/ vnd mehrmahl vnverschambte Ertz-Vögl mögen
abtreiben.

Majolus schreibt von einem wunderseltzamen Baum in
dem Pudefetanischen Reich/ welcher ins gemain genennt wird
der Jungfrau-Baum/ was maint ihr aber/ hat der Baum für
ein Eigenschafft? villeicht kan man auß disem Holtz nichts an-
derst schnitzlen/ als Löffel? ey das nit/ dann löfflen schickt sich nit
vor die Jungfrauen/ villeicht tragt er ein Rinden/ wie die Bür-
cken-Bäumer/ daß man darauff kan Buel-Brieffel schreiben?
das noch weniger/ dann solche Cantzley gehört nit für die Jung-
frauen: villeicht/ wann man auß disem Holtz ein Thür-Ge-
schwöll macht/ hat es die Würckung/ daß jede/ so kein gerechte
Jungfrau ist/ muß den Fuß brechen? ey wol nit/ das wär grob;
O GOtt! wie vil traff man krumpe Menscher an: villeicht/
wann man auß disem Holtz Zähnstührer macht/ so wässern ih-
nen die Zähn nach dem heyrathen? auch diß nit: sondern in
der Provinz Pudefetania wachst ein solcher Baum/ wie auch
Petra Sancta darvon schreibt/ daß/ wann man denselben nur
will anrühren/ so zuckt er die Näst zu sich/ vnd so man von dem-
selben wider abweicht/ so streckt er seine Näst gantz frey auß/
wie zuvor/ derentwegen wird er genennt Arbor pudoris, der
Jungfrau-Baum/ oder schamhaffte Baum.

Auff solche Arth/ vnd gar nicht anderst/ sollen die Jung-

frauen
R 3

vetkaufft JEſum vmb Silber.
Obacht nemmen/ wann ſie Gern-traut haiſſen/ vnd ſo vn-
behutſamb faſt allen gern trauen/ daß ſie von Maͤuſen genug/
vnd zwar von groſſen/ kecken/ frechen/ freyen Maͤuß-Koͤpffen
werden angefochren; Die Dina, deß Jacobs friſche Tochter vmb
Bericht/ deſſenthalben ſoll ein Jungfrau ſeyn/ wie ein Duck-
Andtel/ ſo bald ſolches der Leuth anſichtig wird/ ſo duckt es ſich
vnder das Waſſer/ vnd verbuͤrgt ſich; die Jungfeauen ſollen
die Maͤnner lieb haben/ Holla! verſteht mich recht/ die ſtrohe-
ne/ vnd von Fetzen zuſammen geſchopte Maͤnner/ welche die
Bauren zu Abtreibung der Voͤgl in den Aeckern vnd Gaͤrten
auffrichten/ alſo ſolt ihr einiges Abſehen dahin geſtellt ſeyn/
wie ſie loſe/ vnd mehrmahl vnverſchambte Ertz-Voͤgl moͤgen
abtreiben.

Majolus ſchreibt von einem wunderſeltzamen Baum in
dem Pudefetaniſchen Reich/ welcher ins gemain genennt wird
der Jungfrau-Baum/ was maint ihr aber/ hat der Baum fuͤr
ein Eigenſchafft? villeicht kan man auß diſem Holtz nichts an-
derſt ſchnitzlen/ als Loͤffel? ey das nit/ dann loͤfflen ſchickt ſich nit
vor die Jungfrauen/ villeicht tragt er ein Rinden/ wie die Buͤr-
cken-Baͤumer/ daß man darauff kan Buel-Brieffel ſchreiben?
das noch weniger/ dann ſolche Cantzley gehoͤrt nit fuͤr die Jung-
frauen: villeicht/ wann man auß diſem Holtz ein Thuͤr-Ge-
ſchwoͤll macht/ hat es die Wuͤrckung/ daß jede/ ſo kein gerechte
Jungfrau iſt/ muß den Fuß brechen? ey wol nit/ das waͤr grob;
O GOtt! wie vil traff man krumpe Menſcher an: villeicht/
wann man auß diſem Holtz Zaͤhnſtuͤhrer macht/ ſo waͤſſern ih-
nen die Zaͤhn nach dem heyrathen? auch diß nit: ſondern in
der Provinz Pudefetania wachſt ein ſolcher Baum/ wie auch
Petra Sancta darvon ſchreibt/ daß/ wann man denſelben nur
will anruͤhren/ ſo zuckt er die Naͤſt zu ſich/ vnd ſo man von dem-
ſelben wider abweicht/ ſo ſtreckt er ſeine Naͤſt gantz frey auß/
wie zuvor/ derentwegen wird er genennt Arbor pudoris, der
Jungfrau-Baum/ oder ſchamhaffte Baum.

Auff ſolche Arth/ vnd gar nicht anderſt/ ſollen die Jung-

frauen
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[131/0149] vetkaufft JEſum vmb Silber. Obacht nemmen/ wann ſie Gern-traut haiſſen/ vnd ſo vn- behutſamb faſt allen gern trauen/ daß ſie von Maͤuſen genug/ vnd zwar von groſſen/ kecken/ frechen/ freyen Maͤuß-Koͤpffen werden angefochren; Die Dina, deß Jacobs friſche Tochter vmb Bericht/ deſſenthalben ſoll ein Jungfrau ſeyn/ wie ein Duck- Andtel/ ſo bald ſolches der Leuth anſichtig wird/ ſo duckt es ſich vnder das Waſſer/ vnd verbuͤrgt ſich; die Jungfeauen ſollen die Maͤnner lieb haben/ Holla! verſteht mich recht/ die ſtrohe- ne/ vnd von Fetzen zuſammen geſchopte Maͤnner/ welche die Bauren zu Abtreibung der Voͤgl in den Aeckern vnd Gaͤrten auffrichten/ alſo ſolt ihr einiges Abſehen dahin geſtellt ſeyn/ wie ſie loſe/ vnd mehrmahl vnverſchambte Ertz-Voͤgl moͤgen abtreiben. Majolus ſchreibt von einem wunderſeltzamen Baum in dem Pudefetaniſchen Reich/ welcher ins gemain genennt wird der Jungfrau-Baum/ was maint ihr aber/ hat der Baum fuͤr ein Eigenſchafft? villeicht kan man auß diſem Holtz nichts an- derſt ſchnitzlen/ als Loͤffel? ey das nit/ dann loͤfflen ſchickt ſich nit vor die Jungfrauen/ villeicht tragt er ein Rinden/ wie die Buͤr- cken-Baͤumer/ daß man darauff kan Buel-Brieffel ſchreiben? das noch weniger/ dann ſolche Cantzley gehoͤrt nit fuͤr die Jung- frauen: villeicht/ wann man auß diſem Holtz ein Thuͤr-Ge- ſchwoͤll macht/ hat es die Wuͤrckung/ daß jede/ ſo kein gerechte Jungfrau iſt/ muß den Fuß brechen? ey wol nit/ das waͤr grob; O GOtt! wie vil traff man krumpe Menſcher an: villeicht/ wann man auß diſem Holtz Zaͤhnſtuͤhrer macht/ ſo waͤſſern ih- nen die Zaͤhn nach dem heyrathen? auch diß nit: ſondern in der Provinz Pudefetania wachſt ein ſolcher Baum/ wie auch Petra Sancta darvon ſchreibt/ daß/ wann man denſelben nur will anruͤhren/ ſo zuckt er die Naͤſt zu ſich/ vnd ſo man von dem- ſelben wider abweicht/ ſo ſtreckt er ſeine Naͤſt gantz frey auß/ wie zuvor/ derentwegen wird er genennt Arbor pudoris, der Jungfrau-Baum/ oder ſchamhaffte Baum. Auff ſolche Arth/ vnd gar nicht anderſt/ ſollen die Jung- frauen R 3

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 131. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/149>, abgerufen am 25.11.2024.