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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.

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Judas der schlimme Hund
seyn/ sagt Justinus die Gerechtigkeit/ dann zu einem Ambt
müssen taugliche Leuth erkisen werden.

Wie die Herren Bäumer ein Reichstag gehalten/ vnd
darauff nach genugsamer Bedachtsambkeit zu der Wahl ge-
schritten/ einen König zu erwöhlen/ ist endlich mit einhelligen
Stimmen die Dorrnstauden erwöhlt worden. Mit Gunst
ihr Herren Bäumer/ daß ich mich vnderfange einzureden/ war-
umb habt ihr zu solcher Hochheit nit den Oelbaum erkisen/ ist
es doch geschehen/ aber er hat widerumb resignirt, vnd hat nit
übel gethan/ dann ein Oelbaum geht mit Schmiralien vmb/
vnd ein solcher taugt nit für ein Obrigkeit. Warumb habt
ihr nicht den Feigenbaum erwöhlt? ist es doch auch geschehen/
aber er hat es nit angenommen/ hat zwar gar recht hierinfalls
gehandlet/ dann er immer zu süß ist/ vnd ein solcher taugt nicht
vor ein Obrigkeit/ weil dise auch zuweilen ein sauers Gesicht
machen maß. Warumb habt ihr nit erwöhlt den Weinstock?
ist es doch ebenfalls geschehen/ aber er hat sich dessen gewaigert/
vnd hat gar wol vnd bescheid gethan/ dann ein Weinsüchtiger
vnd Vollsauffer taugt nicht vor ein Obrigkeit/ jetzt fallt es mir
ein/ vnd glaube dessenthalben/ daß ihr die Dorrnstauden habt
erwöhlt/ welche auch dise Hochheit angenommen/ weil selbige
voller Spitzen/ dann warhafftig zu Aembtern vnd Digniteten
follen fein spitzfindige Leuth/ nit knoperte Tremmel/ verstän-
dige Leuth/ nit vngeschliffene Knäffel/ qualificirte Leuth/ nit
plumpe Herbst-Limmel genommen werden.

Herunder mit dir/ vnd fein geschwind/ hat es gehaissen
beym Zachaeo, festinans, vnser HErr hat gesehen/ daß diser
kleine Masculus in der Höhe war/ der doch voller Partiten vnd
Interesse gesteckt; diß solle noch allezeit embsig beobacht wer-
den/ daß man keinen in die Höhe helffe/ noch daroben lasse/ der
da kleine Talenta, kleine Erfahrenheit/ vnd grosse Schelm-
Stuck hat.

Joseph in Egypten ist also durch die Göttliche Gnad in
den Welt-Ehren gestigen/ daß in dem weiten vnd braiten Kö-

nigreich

Judas der ſchlimme Hund
ſeyn/ ſagt Juſtinus die Gerechtigkeit/ dann zu einem Ambt
muͤſſen taugliche Leuth erkiſen werden.

Wie die Herren Baͤumer ein Reichstag gehalten/ vnd
darauff nach genugſamer Bedachtſambkeit zu der Wahl ge-
ſchritten/ einen Koͤnig zu erwoͤhlen/ iſt endlich mit einhelligen
Stimmen die Dorꝛnſtauden erwoͤhlt worden. Mit Gunſt
ihr Herren Baͤumer/ daß ich mich vnderfange einzureden/ war-
umb habt ihr zu ſolcher Hochheit nit den Oelbaum erkiſen/ iſt
es doch geſchehen/ aber er hat widerumb reſignirt, vnd hat nit
uͤbel gethan/ dann ein Oelbaum geht mit Schmiralien vmb/
vnd ein ſolcher taugt nit fuͤr ein Obrigkeit. Warumb habt
ihr nicht den Feigenbaum erwoͤhlt? iſt es doch auch geſchehen/
aber er hat es nit angenommen/ hat zwar gar recht hierinfalls
gehandlet/ dann er immer zu ſuͤß iſt/ vnd ein ſolcher taugt nicht
vor ein Obrigkeit/ weil diſe auch zuweilen ein ſauers Geſicht
machen maß. Warumb habt ihr nit erwoͤhlt den Weinſtock?
iſt es doch ebenfalls geſchehen/ aber er hat ſich deſſen gewaigert/
vnd hat gar wol vnd beſcheid gethan/ dann ein Weinſuͤchtiger
vnd Vollſauffer taugt nicht vor ein Obrigkeit/ jetzt fallt es mir
ein/ vnd glaube deſſenthalben/ daß ihr die Dorꝛnſtauden habt
erwoͤhlt/ welche auch diſe Hochheit angenommen/ weil ſelbige
voller Spitzen/ dann warhafftig zu Aembtern vnd Digniteten
follen fein ſpitzfindige Leuth/ nit knoperte Tremmel/ verſtaͤn-
dige Leuth/ nit vngeſchliffene Knaͤffel/ qualificirte Leuth/ nit
plumpe Herbſt-Limmel genommen werden.

Herunder mit dir/ vnd fein geſchwind/ hat es gehaiſſen
beym Zachæo, feſtinans, vnſer HErꝛ hat geſehen/ daß diſer
kleine Maſculus in der Hoͤhe war/ der doch voller Partiten vnd
Intereſſe geſteckt; diß ſolle noch allezeit embſig beobacht wer-
den/ daß man keinen in die Hoͤhe helffe/ noch daroben laſſe/ der
da kleine Talenta, kleine Erfahrenheit/ vnd groſſe Schelm-
Stuck hat.

Joſeph in Egypten iſt alſo durch die Goͤttliche Gnad in
den Welt-Ehren geſtigen/ daß in dem weiten vnd braiten Koͤ-

nigreich
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[118/0136] Judas der ſchlimme Hund ſeyn/ ſagt Juſtinus die Gerechtigkeit/ dann zu einem Ambt muͤſſen taugliche Leuth erkiſen werden. Wie die Herren Baͤumer ein Reichstag gehalten/ vnd darauff nach genugſamer Bedachtſambkeit zu der Wahl ge- ſchritten/ einen Koͤnig zu erwoͤhlen/ iſt endlich mit einhelligen Stimmen die Dorꝛnſtauden erwoͤhlt worden. Mit Gunſt ihr Herren Baͤumer/ daß ich mich vnderfange einzureden/ war- umb habt ihr zu ſolcher Hochheit nit den Oelbaum erkiſen/ iſt es doch geſchehen/ aber er hat widerumb reſignirt, vnd hat nit uͤbel gethan/ dann ein Oelbaum geht mit Schmiralien vmb/ vnd ein ſolcher taugt nit fuͤr ein Obrigkeit. Warumb habt ihr nicht den Feigenbaum erwoͤhlt? iſt es doch auch geſchehen/ aber er hat es nit angenommen/ hat zwar gar recht hierinfalls gehandlet/ dann er immer zu ſuͤß iſt/ vnd ein ſolcher taugt nicht vor ein Obrigkeit/ weil diſe auch zuweilen ein ſauers Geſicht machen maß. Warumb habt ihr nit erwoͤhlt den Weinſtock? iſt es doch ebenfalls geſchehen/ aber er hat ſich deſſen gewaigert/ vnd hat gar wol vnd beſcheid gethan/ dann ein Weinſuͤchtiger vnd Vollſauffer taugt nicht vor ein Obrigkeit/ jetzt fallt es mir ein/ vnd glaube deſſenthalben/ daß ihr die Dorꝛnſtauden habt erwoͤhlt/ welche auch diſe Hochheit angenommen/ weil ſelbige voller Spitzen/ dann warhafftig zu Aembtern vnd Digniteten follen fein ſpitzfindige Leuth/ nit knoperte Tremmel/ verſtaͤn- dige Leuth/ nit vngeſchliffene Knaͤffel/ qualificirte Leuth/ nit plumpe Herbſt-Limmel genommen werden. Herunder mit dir/ vnd fein geſchwind/ hat es gehaiſſen beym Zachæo, feſtinans, vnſer HErꝛ hat geſehen/ daß diſer kleine Maſculus in der Hoͤhe war/ der doch voller Partiten vnd Intereſſe geſteckt; diß ſolle noch allezeit embſig beobacht wer- den/ daß man keinen in die Hoͤhe helffe/ noch daroben laſſe/ der da kleine Talenta, kleine Erfahrenheit/ vnd groſſe Schelm- Stuck hat. Joſeph in Egypten iſt alſo durch die Goͤttliche Gnad in den Welt-Ehren geſtigen/ daß in dem weiten vnd braiten Koͤ- nigreich

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689, S. 118. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas02_1689/136>, abgerufen am 22.11.2024.