Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 2 Salzburg, 1689.Judas veranlast auch andere seine Mit-Colledas vnd kein Frucht/ seynd Wörter/ vnd keine Schwerdter/ ist nurein scheinbares Rausch-Gold/ aber wann sie das jenige in dem Werck selbsten zaigen/ was sie durch die Lehr vortragen/ das trifft das Hertz/ das gewinnt das Gemüth/ das lockt zur Nach- folg/ das spieglet den Nechsten/ das fruchtet auff Erden/ das hailet die Wunden/ das ziehret die Kirchen/ das prediget zum besten/ das erweckt den Eyffer/ das trutzt den Teuffel/ das er- freut die Engel/ das heiliget den Menschen/ das bereicht den Himmel/ das riecht vnd ziecht/ das lehrt vnd mehrt/ das bringt vnd zwingt die Menschen zur Nachfolg. Wie Christus der Herr am Palmtag zu Jerusalem sein O was Nutz vnd Frucht entspriest nicht von dem guten wicht
Judas veranlaſt auch andere ſeine Mit-Colledas vnd kein Frucht/ ſeynd Woͤrter/ vnd keine Schwerdter/ iſt nurein ſcheinbares Rauſch-Gold/ aber wann ſie das jenige in dem Werck ſelbſten zaigen/ was ſie durch die Lehr vortragen/ das trifft das Hertz/ das gewinnt das Gemuͤth/ das lockt zur Nach- folg/ das ſpieglet den Nechſten/ das fruchtet auff Erden/ das hailet die Wunden/ das ziehret die Kirchen/ das prediget zum beſten/ das erweckt den Eyffer/ das trutzt den Teuffel/ das er- freut die Engel/ das heiliget den Menſchen/ das bereicht den Himmel/ das riecht vnd ziecht/ das lehrt vnd mehrt/ das bringt vnd zwingt die Menſchen zur Nachfolg. Wie Chriſtus der Herꝛ am Palmtag zu Jeruſalem ſein O was Nutz vnd Frucht entſprieſt nicht von dem guten wicht
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Judas veranlaſt auch andere ſeine Mit-Colledas
vnd kein Frucht/ ſeynd Woͤrter/ vnd keine Schwerdter/ iſt nur
ein ſcheinbares Rauſch-Gold/ aber wann ſie das jenige in dem
Werck ſelbſten zaigen/ was ſie durch die Lehr vortragen/ das
trifft das Hertz/ das gewinnt das Gemuͤth/ das lockt zur Nach-
folg/ das ſpieglet den Nechſten/ das fruchtet auff Erden/ das
hailet die Wunden/ das ziehret die Kirchen/ das prediget zum
beſten/ das erweckt den Eyffer/ das trutzt den Teuffel/ das er-
freut die Engel/ das heiliget den Menſchen/ das bereicht den
Himmel/ das riecht vnd ziecht/ das lehrt vnd mehrt/ das bringt
vnd zwingt die Menſchen zur Nachfolg.
Wie Chriſtus der Herꝛ am Palmtag zu Jeruſalem ſein
praͤchtigen Einzug gehalten/ vnd von dem geſambten Volck
mit vnglaublichem Jubelſchall empfangen worden/ iſt wol zu
mercken/ was das gute Exempel dazumahl fuͤr ein Wuͤrckung
gehabt/ dann vor dem Thor/ benannter Statt/ hat das haͤuffi-
ge Volck den HErꝛn JEſum gantz begierig erwartet/ wie er nun
endlich ankommen/ vnd die Apoſtl/ als fromme vnd eyfferige
Maͤnner/ ihre Roͤck vnd Maͤntel auff die Erd gelegt/ damit
Chriſtus deſto ſanffter/ vnd mit beſſerer Bequemlichkeit reitte/
(O wie offt reitt der Teuffel auff den Klaydern) ſo hat ſich al-
ſobald das Volck an diſe Geiſtliche Maͤnner geſpiegelt/ daß ſie
auch gleich ihre Klayder außgezogen/ vnd ſolche auff den of-
fentlichen Weeg gebraitet.
O was Nutz vnd Frucht entſprieſt nicht von dem guten
Exempel der Geiſtlichen. Bey der vnarthigen Welt gehet
es ſchon faſt im Schwang/ daß man die Geiſtliche/ noch vr-
ſpruͤnglich von den falſchen Goͤtzen-Prieſtern/ Pfaffen nennt/
wann ſolcher Nahm endlich nit ſoll zum Schimpff geraichen/
ſo ſeys/ vnd laß ſie ſeyn Pfaffen/ Echo. Affen/ Affen aber ſeynd
die Weltlichen/ der Affen Eigenſchafft vnd Natur iſt nur all-
bekannt/ daß ſie nemblichen alles vnd jedes/ was ſie ſehen/
nachthun/ wie ſie dann durch ſolchen Vortl gefangen werden/
dann am Orth vnd Gegend/ wo ſich dergleichen Thier auff-
halten/ pflegen die Jaͤger einige Stiffel/ worin ein groſſes Ge-
wicht
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