Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.Der Eltern deß Judae. Luc. c. 10.hat er ihnen ernsthafft verbotten neben andern/ sie sollenkeine Stecken noch Stäb mit sich nehmen; ich frage aber wie werden sie über die Gräben springen/ HErr? wie wer- den sie sich vor den bösen Ketten Hunden desendiren/ HErr? vnd wann der Weeg Berg auff ist/ so muß ja der Stecken ein höltzene Vorspann abgeben/ HErr? ohn- geacht alles dises/ verbietet der Gebenedeyte HErr denen Aposteln die Stecken/ vmb weilen dieselbe seynd ein Sinn- Bild vnd Zaichen deß schlagens vnd stössens: hat dahero diser Göttliche Maister/ so gar denen Aposteln die noth- wendige Stecken verbortten; wie vil mehr seynd euch ver- botten zornige Männer die ohnnöhige Prügl mit denen ihr wider alles Gewissen euere von Gott gegebene Ehe- Gatten/ also schmählich tractiret/ hört ihr/ vnd schreibt es auff euere Thüren/ zeichnet es auff euere Taffel/ regi- striret es in eure Hand-Büchl/ was harten Spruch nit ich/ nit ein Cicero, nit ein Xenophon, nit ein Cato, nit ein anderer Haydnischer Philosophus, sondern ein gros- ser H. Lehrer Joan. Chrysost. sagt: daß ein solcher Mann/ kein Mann eigentlich zunennen/ sondern ein grausame Bestia, ja für ein Todtschläger vnd Mörder zuhalten. Ihr Männer habt endlich den Titul von Gott erhal- gut.
Der Eltern deß Judæ. Luc. c. 10.hat er ihnen ernſthafft verbotten neben andern/ ſie ſollenkeine Stecken noch Staͤb mit ſich nehmen; ich frage aber wie werden ſie uͤber die Graͤben ſpringen/ HErꝛ? wie wer- den ſie ſich vor den boͤſen Ketten Hunden deſendiren/ HErꝛ? vnd wann der Weeg Berg auff iſt/ ſo muß ja der Stecken ein hoͤltzene Vorſpann abgeben/ HErꝛ? ohn- geacht alles diſes/ verbietet der Gebenedeyte HErꝛ denen Apoſteln die Stecken/ vmb weilen dieſelbe ſeynd ein Sinn- Bild vnd Zaichen deß ſchlagens vnd ſtoͤſſens: hat dahero diſer Goͤttliche Maiſter/ ſo gar denen Apoſteln die noth- wendige Stecken verbortten; wie vil mehr ſeynd euch ver- botten zornige Maͤnner die ohnnoͤhige Pruͤgl mit denen ihr wider alles Gewiſſen euere von Gott gegebene Ehe- Gatten/ alſo ſchmaͤhlich tractiret/ hoͤrt ihr/ vnd ſchreibt es auff euere Thuͤren/ zeichnet es auff euere Taffel/ regi- ſtriret es in eure Hand-Buͤchl/ was harten Spruch nit ich/ nit ein Cicero, nit ein Xenophon, nit ein Cato, nit ein anderer Haydniſcher Philoſophus, ſondern ein groſ- ſer H. Lehrer Joan. Chryſoſt. ſagt: daß ein ſolcher Mann/ kein Mann eigentlich zunennen/ ſondern ein grauſame Beſtia, ja fuͤr ein Todtſchlaͤger vnd Moͤrder zuhalten. Ihr Maͤnner habt endlich den Titul von Gott erhal- gut.
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Der Eltern deß Judæ.
hat er ihnen ernſthafft verbotten neben andern/ ſie ſollen
keine Stecken noch Staͤb mit ſich nehmen; ich frage aber
wie werden ſie uͤber die Graͤben ſpringen/ HErꝛ? wie wer-
den ſie ſich vor den boͤſen Ketten Hunden deſendiren/
HErꝛ? vnd wann der Weeg Berg auff iſt/ ſo muß ja
der Stecken ein hoͤltzene Vorſpann abgeben/ HErꝛ? ohn-
geacht alles diſes/ verbietet der Gebenedeyte HErꝛ denen
Apoſteln die Stecken/ vmb weilen dieſelbe ſeynd ein Sinn-
Bild vnd Zaichen deß ſchlagens vnd ſtoͤſſens: hat dahero
diſer Goͤttliche Maiſter/ ſo gar denen Apoſteln die noth-
wendige Stecken verbortten; wie vil mehr ſeynd euch ver-
botten zornige Maͤnner die ohnnoͤhige Pruͤgl mit denen
ihr wider alles Gewiſſen euere von Gott gegebene Ehe-
Gatten/ alſo ſchmaͤhlich tractiret/ hoͤrt ihr/ vnd ſchreibt
es auff euere Thuͤren/ zeichnet es auff euere Taffel/ regi-
ſtriret es in eure Hand-Buͤchl/ was harten Spruch nit
ich/ nit ein Cicero, nit ein Xenophon, nit ein Cato, nit
ein anderer Haydniſcher Philoſophus, ſondern ein groſ-
ſer H. Lehrer Joan. Chryſoſt. ſagt: daß ein ſolcher Mann/
kein Mann eigentlich zunennen/ ſondern ein grauſame
Beſtia, ja fuͤr ein Todtſchlaͤger vnd Moͤrder zuhalten.
Luc. c. 10.
Ihr Maͤnner habt endlich den Titul von Gott erhal-
ten/ daß ihr das Haupt genennt werdet. Vir caput eſt
mulieris, demnach ſo haltet euch/ wie es einem Haupt
gebuͤhrt/ muͤſt wiſſen/ daß das Haupt eines jedwedern
Menſchen uͤber das Hirn zwey Haͤutl hat/ deren eines ge-
nennt wird von denen Medicis die harte Mutter/ das an-
dere die ſanffte Mutter/ das Haͤutel Namens ſanffte
Mutter iſt weiter von dem Hirn/ als das andere/ vnd ſo
man das Haͤutl ſanffte Mutter verletzet/ muß der Menſch
ohnfehlbar ſterben/ zeigt deſtwegen die Natur ſelbſten/ daß
die harte Mutter ſoll weit von den Menſchen ſeyn/ die
Sanfftmuth aber nahet/ dann Sanfftmuth macht alles
gut.
Pia Mater
Dura Ma-
ter.
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