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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Der Eltern deß Judae.
hat er endlich selbst/ ob zwar voll der Schmertzen/ sich deß
Lachens nit enthalten können/ in Erachtung/ daß ihme
sein närrischer Zorn einen solchen hiltzenen Kragen ange-
legt/ der da besser gestärckt war/ als die Kres zu Nüren-
berg.

Jener Handelsmann zu Wienn hats erfahren/ daß
der Zorn vnsinnige Narren fail hat/ als er wegen eines
einigen Fahler/ den er in der Speiß vermerckt/ sich also er-
zürnt/ daß er alle Schüssel vnnd Täller hinder die Thür
geworffen/ da solches der Gewölb-Bueb ersehen/ sagt er/
Herr! hätt ich das gewist/ so hätt ich hinder der Thür
auffgedecket.

Philip. Ca-
mer. Cent.

3.

Jener Vatter hats erfahren zu Freyburg in Meis-
sen/ daß der Zorn vnsinnige Narren-Schellen auffsetzet/
da er sich über seinen halßstärrigen Sohn also erzürnt/
welcher zu ihm zu gehen sich waigerte/ daß er gewunschen
hat/ du vermaledeytes Kind/ ich wolt/ du müssest dein
Lebenlang dort stehen/ worauff alsbald durch Göttliche
Zulassung geschehen/ daß der Sohn nit mehr konte vom
Orth gehen/ sondern sein Lebenlang dort verbleiben/ wie
man dann noch die vertieffte Fußstapffen in dem hiltzenen
Boden alldorten zaiget.

So bleibt dann klar vnnd wahr/ daß der Zorn dem
Menschen das edleste Kleinod entziehet/ welches ist der
Verstand/ vnd hefftet also spöttlich an das Göttliche E-
ben-Bild die Narren-Kappen/ welches ohne allen Zweif-
fel den mildesten GOtt höchst belaydiget.

Was das Feuer dises freßgierige Element/ für Scha-
den der Welt habe zugefügt/ wird es nicht leicht ein Fe-
der sattsamb entwerffen/ die Brunst vnder dem vnmensch-
lichen Kayser Nero zu Rom hat siben gantzer Tag ge-
Georg.
Prin.
wehret. Anno 1476 ist Franckenburg durch das Feuer
also zugericht worden/ daß kaum ein Orth übergebliben/

wo

Der Eltern deß Judæ.
hat er endlich ſelbſt/ ob zwar voll der Schmertzen/ ſich deß
Lachens nit enthalten koͤnnen/ in Erachtung/ daß ihme
ſein naͤrriſcher Zorn einen ſolchen hiltzenen Kragen ange-
legt/ der da beſſer geſtaͤrckt war/ als die Kres zu Nuͤren-
berg.

Jener Handelsmann zu Wienn hats erfahren/ daß
der Zorn vnſinnige Narren fail hat/ als er wegen eines
einigen Fahler/ den er in der Speiß vermerckt/ ſich alſo er-
zuͤrnt/ daß er alle Schuͤſſel vnnd Taͤller hinder die Thuͤr
geworffen/ da ſolches der Gewoͤlb-Bueb erſehen/ ſagt er/
Herꝛ! haͤtt ich das gewiſt/ ſo haͤtt ich hinder der Thuͤr
auffgedecket.

Philip. Ca-
mer. Cent.

3.

Jener Vatter hats erfahren zu Freyburg in Meiſ-
ſen/ daß der Zorn vnſinnige Narren-Schellen auffſetzet/
da er ſich uͤber ſeinen halßſtaͤrrigen Sohn alſo erzuͤrnt/
welcher zu ihm zu gehen ſich waigerte/ daß er gewunſchen
hat/ du vermaledeytes Kind/ ich wolt/ du muͤſſeſt dein
Lebenlang dort ſtehen/ worauff alsbald durch Goͤttliche
Zulaſſung geſchehen/ daß der Sohn nit mehr konte vom
Orth gehen/ ſondern ſein Lebenlang dort verbleiben/ wie
man dann noch die vertieffte Fußſtapffen in dem hiltzenen
Boden alldorten zaiget.

So bleibt dann klar vnnd wahr/ daß der Zorn dem
Menſchen das edleſte Kleinod entziehet/ welches iſt der
Verſtand/ vnd hefftet alſo ſpoͤttlich an das Goͤttliche E-
ben-Bild die Narren-Kappen/ welches ohne allen Zweif-
fel den mildeſten GOtt hoͤchſt belaydiget.

Was das Feuer diſes freßgierige Element/ fuͤr Scha-
den der Welt habe zugefuͤgt/ wird es nicht leicht ein Fe-
der ſattſamb entwerffen/ die Brunſt vnder dem vnmenſch-
lichen Kayſer Nero zu Rom hat ſiben gantzer Tag ge-
Georg.
Prin.
wehret. Anno 1476 iſt Franckenburg durch das Feuer
alſo zugericht worden/ daß kaum ein Orth uͤbergebliben/

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[56/0092] Der Eltern deß Judæ. hat er endlich ſelbſt/ ob zwar voll der Schmertzen/ ſich deß Lachens nit enthalten koͤnnen/ in Erachtung/ daß ihme ſein naͤrriſcher Zorn einen ſolchen hiltzenen Kragen ange- legt/ der da beſſer geſtaͤrckt war/ als die Kres zu Nuͤren- berg. Jener Handelsmann zu Wienn hats erfahren/ daß der Zorn vnſinnige Narren fail hat/ als er wegen eines einigen Fahler/ den er in der Speiß vermerckt/ ſich alſo er- zuͤrnt/ daß er alle Schuͤſſel vnnd Taͤller hinder die Thuͤr geworffen/ da ſolches der Gewoͤlb-Bueb erſehen/ ſagt er/ Herꝛ! haͤtt ich das gewiſt/ ſo haͤtt ich hinder der Thuͤr auffgedecket. Jener Vatter hats erfahren zu Freyburg in Meiſ- ſen/ daß der Zorn vnſinnige Narren-Schellen auffſetzet/ da er ſich uͤber ſeinen halßſtaͤrrigen Sohn alſo erzuͤrnt/ welcher zu ihm zu gehen ſich waigerte/ daß er gewunſchen hat/ du vermaledeytes Kind/ ich wolt/ du muͤſſeſt dein Lebenlang dort ſtehen/ worauff alsbald durch Goͤttliche Zulaſſung geſchehen/ daß der Sohn nit mehr konte vom Orth gehen/ ſondern ſein Lebenlang dort verbleiben/ wie man dann noch die vertieffte Fußſtapffen in dem hiltzenen Boden alldorten zaiget. So bleibt dann klar vnnd wahr/ daß der Zorn dem Menſchen das edleſte Kleinod entziehet/ welches iſt der Verſtand/ vnd hefftet alſo ſpoͤttlich an das Goͤttliche E- ben-Bild die Narren-Kappen/ welches ohne allen Zweif- fel den mildeſten GOtt hoͤchſt belaydiget. Was das Feuer diſes freßgierige Element/ fuͤr Scha- den der Welt habe zugefuͤgt/ wird es nicht leicht ein Fe- der ſattſamb entwerffen/ die Brunſt vnder dem vnmenſch- lichen Kayſer Nero zu Rom hat ſiben gantzer Tag ge- wehret. Anno 1476 iſt Franckenburg durch das Feuer alſo zugericht worden/ daß kaum ein Orth uͤbergebliben/ wo Georg. Prin.

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 56. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/92>, abgerufen am 28.11.2024.