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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Der Eltern deß Judae.
ins Hauß kommen/ so ruffte sie der Mann auff die Sei-
ten/ sprechend ich bitte euch vmb Gottes Willen/ stos-
set halt nit mehr an/ ich will dessenthalben schon ein-
stellen.

Vor Zeiten bey den Römern hat man pflegen dem
Bräutigam zu zuschreyen/ sis Cajus, seye du Cajus, der
Braut destgleichen/ sis Caja, seye du Caja, jetzt ist zwar
der Brauch abkommen/ aber Cajus vnd Caja regieren
dannoch noch/ dann es ist das ewige Cajen im Hauß/ wo
ist grössere Keyerey als bey einem bösen Weib?

P. Jaoda in
suis Con-
cept.

In dem Königreich Böhmen ist ein Jungfrau gewest
mit Namen Domka, welche auff ein Viertl Stund weit
hat können ein gemäste Kuhe tragen auff ihren Achseln/
laß mir das [e]in starckes Weib seyn; aber ein manche arme
Haut vnd Ehe-Weib muß noch mehrer tragen vnd über-
Gen. c. 2.tragen/ absonderlich wann sie ein gifftigen vnd zornigen
Mann hat. Die H. Schrifft sagt/ GOtt der HErr bilde
den Menschen von Staub der Erden/ vnd diß war der
Adam, vnd Gott der HErr bauete auß der Rippen/ die
er von Adam genohmen/ ein Weib/ ist demnach Adam
gebildet worden/ vnd die Eva gebauet/ nennt also GOtt
selbst/ das Weib ein Gebäu: gleichwie nun ein Gebäu vil
Regen/ Wind/ Hagl/ Donner/ Schauer/ Schnee etc.
leyden muß/ also auch nit weniger ein Weib vil außste-
hen/ forderist wann sie einen Schlegl-Leuter zu einem
Mann bekombt; der gecrönte Harpffenist David ver-
gleicht ein Weib einem Weinstock an der Mauer deß
Hauß/ nun ist es allwissentlich/ daß dergleichen Wein-
stöck gemeiniglich vmb Schutzwillen wegen der bösen Bu-
ben mit Dörner vnd Dorn-Stauden vmbfangen seyn/
also ist auch ein Weib von den Dörnern der Trübsahl sel-
ten frey/ vnd gleichwie kein Rosen ohne Dörner/ also
selten auch ein Rosina ohne Dörner der Müheseeligkeit.

Es

Der Eltern deß Judæ.
ins Hauß kommen/ ſo ruffte ſie der Mann auff die Sei-
ten/ ſprechend ich bitte euch vmb Gottes Willen/ ſtoſ-
ſet halt nit mehr an/ ich will deſſenthalben ſchon ein-
ſtellen.

Vor Zeiten bey den Roͤmern hat man pflegen dem
Braͤutigam zu zuſchreyen/ ſis Cajus, ſeye du Cajus, der
Braut deſtgleichen/ ſis Caja, ſeye du Caja, jetzt iſt zwar
der Brauch abkommen/ aber Cajus vnd Caja regieren
dannoch noch/ dann es iſt das ewige Cajen im Hauß/ wo
iſt groͤſſere Keyerey als bey einem boͤſen Weib?

P. Jaoda in
ſuis Con-
cept.

In dem Koͤnigreich Boͤhmen iſt ein Jungfrau geweſt
mit Namen Domka, welche auff ein Viertl Stund weit
hat koͤnnen ein gemaͤſte Kuhe tragen auff ihren Achſeln/
laß mir das [e]in ſtarckes Weib ſeyn; aber ein manche arme
Haut vnd Ehe-Weib muß noch mehrer tragen vnd uͤber-
Gen. c. 2.tragen/ abſonderlich wann ſie ein gifftigen vnd zornigen
Mann hat. Die H. Schrifft ſagt/ GOtt der HErꝛ bilde
den Menſchen von Staub der Erden/ vnd diß war der
Adam, vnd Gott der HErꝛ bauete auß der Rippen/ die
er von Adam genohmen/ ein Weib/ iſt demnach Adam
gebildet worden/ vnd die Eva gebauet/ nennt alſo GOtt
ſelbſt/ das Weib ein Gebaͤu: gleichwie nun ein Gebaͤu vil
Regen/ Wind/ Hagl/ Donner/ Schauer/ Schnee ꝛc.
leyden muß/ alſo auch nit weniger ein Weib vil außſte-
hen/ forderiſt wann ſie einen Schlegl-Leuter zu einem
Mann bekombt; der gecroͤnte Harpffeniſt David ver-
gleicht ein Weib einem Weinſtock an der Mauer deß
Hauß/ nun iſt es allwiſſentlich/ daß dergleichen Wein-
ſtoͤck gemeiniglich vmb Schutzwillen wegen der boͤſen Bu-
ben mit Doͤrner vnd Dorn-Stauden vmbfangen ſeyn/
alſo iſt auch ein Weib von den Doͤrnern der Truͤbſahl ſel-
ten frey/ vnd gleichwie kein Roſen ohne Doͤrner/ alſo
ſelten auch ein Roſina ohne Doͤrner der Muͤheſeeligkeit.

Es
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[40/0076] Der Eltern deß Judæ. ins Hauß kommen/ ſo ruffte ſie der Mann auff die Sei- ten/ ſprechend ich bitte euch vmb Gottes Willen/ ſtoſ- ſet halt nit mehr an/ ich will deſſenthalben ſchon ein- ſtellen. Vor Zeiten bey den Roͤmern hat man pflegen dem Braͤutigam zu zuſchreyen/ ſis Cajus, ſeye du Cajus, der Braut deſtgleichen/ ſis Caja, ſeye du Caja, jetzt iſt zwar der Brauch abkommen/ aber Cajus vnd Caja regieren dannoch noch/ dann es iſt das ewige Cajen im Hauß/ wo iſt groͤſſere Keyerey als bey einem boͤſen Weib? In dem Koͤnigreich Boͤhmen iſt ein Jungfrau geweſt mit Namen Domka, welche auff ein Viertl Stund weit hat koͤnnen ein gemaͤſte Kuhe tragen auff ihren Achſeln/ laß mir das ein ſtarckes Weib ſeyn; aber ein manche arme Haut vnd Ehe-Weib muß noch mehrer tragen vnd uͤber- tragen/ abſonderlich wann ſie ein gifftigen vnd zornigen Mann hat. Die H. Schrifft ſagt/ GOtt der HErꝛ bilde den Menſchen von Staub der Erden/ vnd diß war der Adam, vnd Gott der HErꝛ bauete auß der Rippen/ die er von Adam genohmen/ ein Weib/ iſt demnach Adam gebildet worden/ vnd die Eva gebauet/ nennt alſo GOtt ſelbſt/ das Weib ein Gebaͤu: gleichwie nun ein Gebaͤu vil Regen/ Wind/ Hagl/ Donner/ Schauer/ Schnee ꝛc. leyden muß/ alſo auch nit weniger ein Weib vil außſte- hen/ forderiſt wann ſie einen Schlegl-Leuter zu einem Mann bekombt; der gecroͤnte Harpffeniſt David ver- gleicht ein Weib einem Weinſtock an der Mauer deß Hauß/ nun iſt es allwiſſentlich/ daß dergleichen Wein- ſtoͤck gemeiniglich vmb Schutzwillen wegen der boͤſen Bu- ben mit Doͤrner vnd Dorn-Stauden vmbfangen ſeyn/ alſo iſt auch ein Weib von den Doͤrnern der Truͤbſahl ſel- ten frey/ vnd gleichwie kein Roſen ohne Doͤrner/ alſo ſelten auch ein Roſina ohne Doͤrner der Muͤheſeeligkeit. Es Gen. c. 2.

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 40. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/76>, abgerufen am 29.11.2024.