Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.Judas ein Ehrabschnelder beste Bißl: er schopt vnd schiebt den Leib an/ wie einenWanders-Binckl: er schmatzt wie ein Mest-Sau: er schlampt wie ein Tatzbeer. Nachdem er also den Hunger gest[i]llt/ den Magen gefüllt/ die Speisen trillt/ nachdem er gezihlt/ so wird er vil leichter seyn/ als wie er nüchter ge- wesen. Man kan es probiren an einer Katzen/ dieselbe vor/ vnd nach dem Essen wögen/ so wird man vnfehlbar wahrnemmen/ daß die Katz/ nachdem sie 2. Pfundt Fleisch verzehret/ vil geringer/ vnd leichter wird seyn/ als zuvor/ da sie nichts geessen. Die Philosophi mit Lactantio, Fir- miano geben die Ursach/ daß nemblichen ein wolgesättig- ter Mensch mehrer Spiritus vnnd Geister habe/ als ein nüchterer; massen das Essen die natürliche Hitz/ vnd folg- samb die Spiritus, die Geister vermehret/ welche Geister nachmahlens den Menschlichen Leib geringer/ vnd leichter machen. In Summa, die Weltweisen haben es allezeit gesagt/ vnd sagen es noch/ vnd werden es allezeit sagen/ daß ein wolgespeister Leib vil leichter seye/ als ein nüchterer. Aber was sprechen die Theologi? dise halten fest darfür/ daß ein angefüllter Leib vil leichter seye/ als ein nüchterer. Ja/ ja/ vil leichter/ aber auch vil leichtfertiger. Das hat erfahren Magdalena, als sie noch ein Sünderin war; es ist bald kein Mahlzeit gewest/ worbey dise wegen ihrer frechen Sitten nit erschinen/ vnd weilen ein Gastmahl/ vnd ein garstiges Mähl gemainiglich beysammen/ vnnd der wampete Bacchus der Cyprischen Göttin Venus gar nit abhold; vnnd wann die Flora den Baum schüttlet/ so klaubt gemainiglich der blinde Bueb die Birn auff. Also war auch das essen/ vnd vermessen bey Magdalena so vilfältig/ daß sie also ins gemain Peccatrix, die Sünde- rin/ ist genennet worden. Nachdem sie aber erkennt hat/ was sie ihr durch dises freye/ frische/ freche Leben für ein Wösch
Judas ein Ehrabſchnelder beſte Bißl: er ſchopt vnd ſchiebt den Leib an/ wie einenWanders-Binckl: er ſchmatzt wie ein Meſt-Sau: er ſchlampt wie ein Tatzbeer. Nachdem er alſo den Hunger geſt[i]llt/ den Magen gefuͤllt/ die Speiſen trillt/ nachdem er gezihlt/ ſo wird er vil leichter ſeyn/ als wie er nuͤchter ge- weſen. Man kan es probiren an einer Katzen/ dieſelbe vor/ vnd nach dem Eſſen woͤgen/ ſo wird man vnfehlbar wahrnemmen/ daß die Katz/ nachdem ſie 2. Pfundt Fleiſch verzehret/ vil geringer/ vnd leichter wird ſeyn/ als zuvor/ da ſie nichts geeſſen. Die Philoſophi mit Lactantio, Fir- miano geben die Urſach/ daß nemblichen ein wolgeſaͤttig- ter Menſch mehrer Spiritus vnnd Geiſter habe/ als ein nuͤchterer; maſſen das Eſſen die natuͤrliche Hitz/ vnd folg- ſamb die Spiritus, die Geiſter vermehret/ welche Geiſter nachmahlens den Menſchlichen Leib geringer/ vnd leichter machen. In Summa, die Weltweiſen haben es allezeit geſagt/ vnd ſagen es noch/ vnd werden es allezeit ſagen/ daß ein wolgeſpeiſter Leib vil leichter ſeye/ als ein nuͤchterer. Aber was ſprechen die Theologi? diſe halten feſt darfuͤr/ daß ein angefuͤllter Leib vil leichter ſeye/ als ein nuͤchterer. Ja/ ja/ vil leichter/ aber auch vil leichtfertiger. Das hat erfahren Magdalena, als ſie noch ein Suͤnderin war; es iſt bald kein Mahlzeit geweſt/ worbey diſe wegen ihrer frechen Sitten nit erſchinen/ vnd weilen ein Gaſtmahl/ vnd ein garſtiges Maͤhl gemainiglich beyſammen/ vnnd der wampete Bacchus der Cypriſchen Goͤttin Venus gar nit abhold; vnnd wann die Flora den Baum ſchuͤttlet/ ſo klaubt gemainiglich der blinde Bueb die Birn auff. Alſo war auch das eſſen/ vnd vermeſſen bey Magdalena ſo vilfaͤltig/ daß ſie alſo ins gemain Peccatrix, die Suͤnde- rin/ iſt genennet worden. Nachdem ſie aber erkennt hat/ was ſie ihr durch diſes freye/ friſche/ freche Leben fuͤr ein Woͤſch
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Judas ein Ehrabſchnelder
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geſtillt/ den Magen gefuͤllt/ die Speiſen trillt/ nachdem er
gezihlt/ ſo wird er vil leichter ſeyn/ als wie er nuͤchter ge-
weſen. Man kan es probiren an einer Katzen/ dieſelbe
vor/ vnd nach dem Eſſen woͤgen/ ſo wird man vnfehlbar
wahrnemmen/ daß die Katz/ nachdem ſie 2. Pfundt Fleiſch
verzehret/ vil geringer/ vnd leichter wird ſeyn/ als zuvor/
da ſie nichts geeſſen. Die Philoſophi mit Lactantio, Fir-
miano geben die Urſach/ daß nemblichen ein wolgeſaͤttig-
ter Menſch mehrer Spiritus vnnd Geiſter habe/ als ein
nuͤchterer; maſſen das Eſſen die natuͤrliche Hitz/ vnd folg-
ſamb die Spiritus, die Geiſter vermehret/ welche Geiſter
nachmahlens den Menſchlichen Leib geringer/ vnd leichter
machen. In Summa, die Weltweiſen haben es allezeit
geſagt/ vnd ſagen es noch/ vnd werden es allezeit ſagen/ daß
ein wolgeſpeiſter Leib vil leichter ſeye/ als ein nuͤchterer.
Aber was ſprechen die Theologi? diſe halten feſt darfuͤr/
daß ein angefuͤllter Leib vil leichter ſeye/ als ein nuͤchterer.
Ja/ ja/ vil leichter/ aber auch vil leichtfertiger. Das
hat erfahren Magdalena, als ſie noch ein Suͤnderin war;
es iſt bald kein Mahlzeit geweſt/ worbey diſe wegen ihrer
frechen Sitten nit erſchinen/ vnd weilen ein Gaſtmahl/ vnd
ein garſtiges Maͤhl gemainiglich beyſammen/ vnnd der
wampete Bacchus der Cypriſchen Goͤttin Venus gar nit
abhold; vnnd wann die Flora den Baum ſchuͤttlet/ ſo
klaubt gemainiglich der blinde Bueb die Birn auff. Alſo
war auch das eſſen/ vnd vermeſſen bey Magdalena ſo
vilfaͤltig/ daß ſie alſo ins gemain Peccatrix, die Suͤnde-
rin/ iſt genennet worden. Nachdem ſie aber erkennt hat/
was ſie ihr durch diſes freye/ friſche/ freche Leben fuͤr ein
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 692. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/728>, abgerufen am 22.07.2024. |