Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.vnd warumb? vnd nothleydende Menschen/ vnd Bettler außgethailt/ihme aber nichts anders vorbehalten/ als ein kleine enge Hütten/ worinnen er wie ein Einsidler gelebet/ dem Gotts- Dienst zu Voburg allemahl eyffrigst beygewohnt/ vnnd durch freywillige Armuth das tägliche Brodt von Hauß zu Hauß gesamblet. Wie dann die Burger allda sich ab- sonderlich glückseelig schätzten/ so sie disen H. Mann mit Brodt/ Ayr/ Butter/ vnd dergleichen konten versehen. In Summa, der Baur hatte in der Nachbarschafft den Ruhm/ vnd den Nahmen eines Heiligen. An einem Sonntag haben die Inwohner besagten Marcktflecks wahrgenom- men/ daß ihr lieber alter Tättl nit in der Kirchen/ welches bey ihnen sorgfältige Gedancken veranlasset/ als ob er vil- leicht mit einer gähen Kranckheit wäre überfallen worden. Schickten demnach einige hin die Gewißheit einzunem- men/ vnd den Krancken mit besseren Speisen zu bedienen. Weilen aber solche die Antwort zuruck gebracht/ wie daß deß Alten seine Hütten starck ware verriglet/ also ist män- niglichen der fromme Gedancken eingefallen/ ob wäre der H. Mann anderwerts hin/ Andacht halber/ Kirchfahrten gangen. In deme man aber weder den folgenden Tag/ noch auch über 14. Tagen den Alten nit mehr in der Pfarr- Kirchen zu Voburg wahrgenommen/ auch von keiner Widerkehr höreten/ also ist durch gemainen Rathschlag beschlossen worden/ die Hütten mit Gewalt zu eröffnen/ sorgend/ der liebe/ vnd alte Tättl möchte von gähem Todt seyn überfallen worden. Bißhero ist diser Baur allezeit fromm/ Gottseelig/ vollkommen/ tugendsamb/ eyffrig/ de- müthig/ vnd heilig gehalten worden. Aber gedult ein kleine Weil/ du wirst bald ein anderen Nachkirchtag erle- ben. So bald man die Hütten mit sonderem Gewalt auff- gesprengt. Auwe! da hangte diser Alte an einem Traim/ oder Balcken/ schon halben Thail verfault/ mir einem so trau- N n n n
vnd warumb? vnd nothleydende Menſchen/ vnd Bettler außgethailt/ihme aber nichts anders vorbehalten/ als ein kleine enge Huͤtten/ worinnen er wie ein Einſidler gelebet/ dem Gotts- Dienſt zu Voburg allemahl eyffrigſt beygewohnt/ vnnd durch freywillige Armuth das taͤgliche Brodt von Hauß zu Hauß geſamblet. Wie dann die Burger allda ſich ab- ſonderlich gluͤckſeelig ſchaͤtzten/ ſo ſie diſen H. Mann mit Brodt/ Ayr/ Butter/ vnd dergleichen konten verſehen. In Summa, der Baur hatte in der Nachbarſchafft den Ruhm/ vnd den Nahmen eines Heiligen. An einem Sonntag haben die Inwohner beſagten Marcktflecks wahrgenom- men/ daß ihr lieber alter Taͤttl nit in der Kirchen/ welches bey ihnen ſorgfaͤltige Gedancken veranlaſſet/ als ob er vil- leicht mit einer gaͤhen Kranckheit waͤre uͤberfallen worden. Schickten demnach einige hin die Gewißheit einzunem- men/ vnd den Krancken mit beſſeren Speiſen zu bedienen. Weilen aber ſolche die Antwort zuruck gebracht/ wie daß deß Alten ſeine Huͤtten ſtarck ware verriglet/ alſo iſt maͤn- niglichen der fromme Gedancken eingefallen/ ob waͤre der H. Mann anderwerts hin/ Andacht halber/ Kirchfahrten gangen. In deme man aber weder den folgenden Tag/ noch auch uͤber 14. Tagen den Alten nit mehr in der Pfarꝛ- Kirchen zu Voburg wahrgenommen/ auch von keiner Widerkehr hoͤreten/ alſo iſt durch gemainen Rathſchlag beſchloſſen worden/ die Huͤtten mit Gewalt zu eroͤffnen/ ſorgend/ der liebe/ vnd alte Taͤttl moͤchte von gaͤhem Todt ſeyn uͤberfallen worden. Bißhero iſt diſer Baur allezeit fromm/ Gottſeelig/ vollkommen/ tugendſamb/ eyffrig/ de- muͤthig/ vnd heilig gehalten worden. Aber gedult ein kleine Weil/ du wirſt bald ein anderen Nachkirchtag erle- ben. So bald man die Huͤtten mit ſonderem Gewalt auff- geſprengt. Auwe! da hangte diſer Alte an einem Traim/ oder Balcken/ ſchon halben Thail verfault/ mir einem ſo trau- N n n n
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ihme aber nichts anders vorbehalten/ als ein kleine enge
Huͤtten/ worinnen er wie ein Einſidler gelebet/ dem Gotts-
Dienſt zu Voburg allemahl eyffrigſt beygewohnt/ vnnd
durch freywillige Armuth das taͤgliche Brodt von Hauß
zu Hauß geſamblet. Wie dann die Burger allda ſich ab-
ſonderlich gluͤckſeelig ſchaͤtzten/ ſo ſie diſen H. Mann mit
Brodt/ Ayr/ Butter/ vnd dergleichen konten verſehen. In
Summa, der Baur hatte in der Nachbarſchafft den Ruhm/
vnd den Nahmen eines Heiligen. An einem Sonntag
haben die Inwohner beſagten Marcktflecks wahrgenom-
men/ daß ihr lieber alter Taͤttl nit in der Kirchen/ welches
bey ihnen ſorgfaͤltige Gedancken veranlaſſet/ als ob er vil-
leicht mit einer gaͤhen Kranckheit waͤre uͤberfallen worden.
Schickten demnach einige hin die Gewißheit einzunem-
men/ vnd den Krancken mit beſſeren Speiſen zu bedienen.
Weilen aber ſolche die Antwort zuruck gebracht/ wie daß
deß Alten ſeine Huͤtten ſtarck ware verriglet/ alſo iſt maͤn-
niglichen der fromme Gedancken eingefallen/ ob waͤre der
H. Mann anderwerts hin/ Andacht halber/ Kirchfahrten
gangen. In deme man aber weder den folgenden Tag/
noch auch uͤber 14. Tagen den Alten nit mehr in der Pfarꝛ-
Kirchen zu Voburg wahrgenommen/ auch von keiner
Widerkehr hoͤreten/ alſo iſt durch gemainen Rathſchlag
beſchloſſen worden/ die Huͤtten mit Gewalt zu eroͤffnen/
ſorgend/ der liebe/ vnd alte Taͤttl moͤchte von gaͤhem Todt
ſeyn uͤberfallen worden. Bißhero iſt diſer Baur allezeit
fromm/ Gottſeelig/ vollkommen/ tugendſamb/ eyffrig/ de-
muͤthig/ vnd heilig gehalten worden. Aber gedult ein
kleine Weil/ du wirſt bald ein anderen Nachkirchtag erle-
ben. So bald man die Huͤtten mit ſonderem Gewalt auff-
geſprengt. Auwe! da hangte diſer Alte an einem Traim/
oder Balcken/ ſchon halben Thail verfault/ mir einem ſo
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 649. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/685>, abgerufen am 22.07.2024. |