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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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welche doch Christus gewendet.
vnd Pest geplaget worden/ solches aber hat verursachet
sein lasterhaffter/ vnd sündiger Wandl. Der Cain hat
kein Glück vnd Stern gehabt/ weilen ihn der Lamech für
ein Wildstuck angesehen/ vnd also mit einem Pfeil durch-
schossen. Das aber hat verursacht die Sünd.

Wann die Sünd nit gewest wäre/ so hätt den Men-
schen kein einiges Geschöpff belaydiget. Wir hätten vns
im Feur vnd Flammen können herumb waltzen/ wie auff
denen linden Pflaumen-Federn/ ohne einigen Schaden.
Wir hätten nit dörffen sagen Husch/ Husch/ Husch/ dann
es hätte vns nie gefrohren. Wir hätten nit vonnöthen ge-
habt den Schuh/ dann wir die Zehen niemahlen hätten an-
gestossen/ noch in einen Dorn getretten/ dann dazumah-
len waren keine Dörner. Der Mensch hätte niemahlen
dörffen ein Rauch machen mit Mastix/ oder Weyrauch/
dann es hätte sich niemahlen ein wilder Gestanck eraignet/
auch alles was bey/ vnd von dem Menschen gewest/ hätte
nie einen widerwertigen Geruch gegeben. Die Erden
ware ohne Distl/ die Schlangen ohne Gifft/ der Himmel
ohne Wetter/ der Leib ohne Kranckheit/ die Thier ohne
Schaden/ das Feur ohne Hitz/ der Schnee ohne Kälten/
der Acker ohne Unfruchtbarkeit/ die gantze Welt ohne Scha-
den gewest. Daß aber dermahlen alles wider vns ist/ hat
die Sünd verurfachet.

Was ist der Hund für ein treues Thier! das hat er-
fahren Tobias. Der Hund wird seinem Herrn stäts als
ein treue Schildwacht auff der Seyten stehen; der Hund
guscht auff dem Befelch seines Herrn; er bellt nach seinem
Willen; er fast/ vnd hollet nach seinem Begehren; er
wacht für ihne/ er schmeichlet ihn/ er liebt ihn/ vnd so ihm
auch der gantze Taglohn mit einem harten Bain bezah-
let wird/ so ersparret er doch keinen Sprung seinem
Herrn zu Diensten. Er bedient seinen Herrn/ er schu-

tzet
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welche doch Chriſtus gewendet.
vnd Peſt geplaget worden/ ſolches aber hat verurſachet
ſein laſterhaffter/ vnd ſuͤndiger Wandl. Der Cain hat
kein Gluͤck vnd Stern gehabt/ weilen ihn der Lamech fuͤr
ein Wildſtuck angeſehen/ vnd alſo mit einem Pfeil durch-
ſchoſſen. Das aber hat verurſacht die Suͤnd.

Wann die Suͤnd nit geweſt waͤre/ ſo haͤtt den Men-
ſchen kein einiges Geſchoͤpff belaydiget. Wir haͤtten vns
im Feur vnd Flammen koͤnnen herumb waltzen/ wie auff
denen linden Pflaumen-Federn/ ohne einigen Schaden.
Wir haͤtten nit doͤrffen ſagen Huſch/ Huſch/ Huſch/ dann
es haͤtte vns nie gefrohren. Wir haͤtten nit vonnoͤthen ge-
habt den Schuh/ dann wir die Zehen niemahlen haͤtten an-
geſtoſſen/ noch in einen Dorn getretten/ dann dazumah-
len waren keine Doͤrner. Der Menſch haͤtte niemahlen
doͤrffen ein Rauch machen mit Maſtix/ oder Weyrauch/
dann es haͤtte ſich niemahlen ein wilder Geſtanck eraignet/
auch alles was bey/ vnd von dem Menſchen geweſt/ haͤtte
nie einen widerwertigen Geruch gegeben. Die Erden
ware ohne Diſtl/ die Schlangen ohne Gifft/ der Himmel
ohne Wetter/ der Leib ohne Kranckheit/ die Thier ohne
Schaden/ das Feur ohne Hitz/ der Schnee ohne Kaͤlten/
der Acker ohne Unfruchtbarkeit/ die gantze Welt ohne Scha-
den geweſt. Daß aber dermahlen alles wider vns iſt/ hat
die Suͤnd verurfachet.

Was iſt der Hund fuͤr ein treues Thier! das hat er-
fahren Tobias. Der Hund wird ſeinem Herꝛn ſtaͤts als
ein treue Schildwacht auff der Seyten ſtehen; der Hund
guſcht auff dem Befelch ſeines Herꝛn; er bellt nach ſeinem
Willen; er faſt/ vnd hollet nach ſeinem Begehren; er
wacht fuͤr ihne/ er ſchmeichlet ihn/ er liebt ihn/ vnd ſo ihm
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let wird/ ſo erſparret er doch keinen Sprung ſeinem
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[593/0629] welche doch Chriſtus gewendet. vnd Peſt geplaget worden/ ſolches aber hat verurſachet ſein laſterhaffter/ vnd ſuͤndiger Wandl. Der Cain hat kein Gluͤck vnd Stern gehabt/ weilen ihn der Lamech fuͤr ein Wildſtuck angeſehen/ vnd alſo mit einem Pfeil durch- ſchoſſen. Das aber hat verurſacht die Suͤnd. Wann die Suͤnd nit geweſt waͤre/ ſo haͤtt den Men- ſchen kein einiges Geſchoͤpff belaydiget. Wir haͤtten vns im Feur vnd Flammen koͤnnen herumb waltzen/ wie auff denen linden Pflaumen-Federn/ ohne einigen Schaden. Wir haͤtten nit doͤrffen ſagen Huſch/ Huſch/ Huſch/ dann es haͤtte vns nie gefrohren. Wir haͤtten nit vonnoͤthen ge- habt den Schuh/ dann wir die Zehen niemahlen haͤtten an- geſtoſſen/ noch in einen Dorn getretten/ dann dazumah- len waren keine Doͤrner. Der Menſch haͤtte niemahlen doͤrffen ein Rauch machen mit Maſtix/ oder Weyrauch/ dann es haͤtte ſich niemahlen ein wilder Geſtanck eraignet/ auch alles was bey/ vnd von dem Menſchen geweſt/ haͤtte nie einen widerwertigen Geruch gegeben. Die Erden ware ohne Diſtl/ die Schlangen ohne Gifft/ der Himmel ohne Wetter/ der Leib ohne Kranckheit/ die Thier ohne Schaden/ das Feur ohne Hitz/ der Schnee ohne Kaͤlten/ der Acker ohne Unfruchtbarkeit/ die gantze Welt ohne Scha- den geweſt. Daß aber dermahlen alles wider vns iſt/ hat die Suͤnd verurfachet. Was iſt der Hund fuͤr ein treues Thier! das hat er- fahren Tobias. Der Hund wird ſeinem Herꝛn ſtaͤts als ein treue Schildwacht auff der Seyten ſtehen; der Hund guſcht auff dem Befelch ſeines Herꝛn; er bellt nach ſeinem Willen; er faſt/ vnd hollet nach ſeinem Begehren; er wacht fuͤr ihne/ er ſchmeichlet ihn/ er liebt ihn/ vnd ſo ihm auch der gantze Taglohn mit einem harten Bain bezah- let wird/ ſo erſparret er doch keinen Sprung ſeinem Herꝛn zu Dienſten. Er bedient ſeinen Herꝛn/ er ſchu- tzet F f f f

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 593. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/629>, abgerufen am 22.11.2024.