Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

Bild:
<< vorherige Seite

welche doch Christus gewendet.
thails hatten alle derentwegen kein Hoffnung mehr auß-
zukommen/ weilen sie die schwäreste Truhen/ vnd Vässer/
vnd andere Sachen in das Meer geworffen/ vnd dannoch
hierdurch das Schiff nit geringert worden. Biß sie end-
lich in die Erfahrenheit gebracht/ daß der sündige Jonas an
allem disen schuldig seye/ wessenthalben sie auff sein aignes
begehren ihn in das Meer geworffen. Es waren aber die
Schiffleuth/ schreibt Arias Montanus, sehr liebe/ vnd gut-
hertzige Männer/ vnd dahero auff alle Weiß gesucht/ wie
sie dem armen Tropffen möchten helffen. Destwegen sie
dem Jonae ein Strick vmb die Mitte gebunden/ vnd sol-
cher gestalten hinauß geworffen. So bald sie vermercket/
daß die Ungestümme hat auffgehört/ haben sie geschwind
mit dem Strick den Jonas in das Schiff gezogen. Wie
bald er aber wider in das Schiff kommen/ so haben gleich
augenblicklich die Sturm-Wind wider angefangen zu to-
ben/ daß sie mehrmahlen den Jonam hinauß geworffen/
vnd wider hinein gezogen/ biß sie endlich augenscheinlich
wahrgenommen/ daß solches Ubel nit könne gewendt wer-
den/ es seye dann/ sie thun disen Sünder denen Wellen
überliffern/ welches letztlich auch geschehen. Haben also
dise in äusserster Noth betrangte Menschen erfahren müs-
sen/ daß dises Vnheyl von der Sünd hergerühret. Die
Sünd deß Jonae war Vrsach dises so vngestümmen Wet-
ters: die Sünd hat den Himmel trüb/ vnd das Meer
trüb gemacht/ vnd zwar dises nit allein/ sondern die Sünd
macht alle Betrübnuß/ vnd alle Trübsahl in der Welt.
Die gute/ redliche/ alte Teutsche/ welche anfangs der Ubel-
that haben den Nahmen geben Sind/ haben in der
Warheit ein wenig geirret; dann sie hätten es nit Sind/
sondern Schind sollen nennen/ weilen nichts so fast die
gantze Welt/ vnd in der Welt die Menschen schind vnd
plagt/ vnd peyniget/ als die Sünd.

Von

welche doch Chriſtus gewendet.
thails hatten alle derentwegen kein Hoffnung mehr auß-
zukommen/ weilen ſie die ſchwaͤreſte Truhen/ vnd Vaͤſſer/
vnd andere Sachen in das Meer geworffen/ vnd dannoch
hierdurch das Schiff nit geringert worden. Biß ſie end-
lich in die Erfahrenheit gebracht/ daß der ſuͤndige Jonas an
allem diſen ſchuldig ſeye/ weſſenthalben ſie auff ſein aignes
begehren ihn in das Meer geworffen. Es waren aber die
Schiffleuth/ ſchreibt Arias Montanus, ſehr liebe/ vnd gut-
hertzige Maͤnner/ vnd dahero auff alle Weiß geſucht/ wie
ſie dem armen Tropffen moͤchten helffen. Deſtwegen ſie
dem Jonæ ein Strick vmb die Mitte gebunden/ vnd ſol-
cher geſtalten hinauß geworffen. So bald ſie vermercket/
daß die Ungeſtuͤmme hat auffgehoͤrt/ haben ſie geſchwind
mit dem Strick den Jonas in das Schiff gezogen. Wie
bald er aber wider in das Schiff kommen/ ſo haben gleich
augenblicklich die Sturm-Wind wider angefangen zu to-
ben/ daß ſie mehrmahlen den Jonam hinauß geworffen/
vnd wider hinein gezogen/ biß ſie endlich augenſcheinlich
wahrgenommen/ daß ſolches Ubel nit koͤnne gewendt wer-
den/ es ſeye dann/ ſie thun diſen Suͤnder denen Wellen
uͤberliffern/ welches letztlich auch geſchehen. Haben alſo
diſe in aͤuſſerſter Noth betrangte Menſchen erfahren muͤſ-
ſen/ daß diſes Vnheyl von der Suͤnd hergeruͤhret. Die
Suͤnd deß Jonæ war Vrſach diſes ſo vngeſtuͤmmen Wet-
ters: die Suͤnd hat den Himmel truͤb/ vnd das Meer
truͤb gemacht/ vnd zwar diſes nit allein/ ſondern die Suͤnd
macht alle Betruͤbnuß/ vnd alle Truͤbſahl in der Welt.
Die gute/ redliche/ alte Teutſche/ welche anfangs der Ubel-
that haben den Nahmen geben Sind/ haben in der
Warheit ein wenig geirret; dann ſie haͤtten es nit Sind/
ſondern Schind ſollen nennen/ weilen nichts ſo faſt die
gantze Welt/ vnd in der Welt die Menſchen ſchind vnd
plagt/ vnd peyniget/ als die Suͤnd.

Von
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0627" n="591"/><fw place="top" type="header">welche doch Chri&#x017F;tus gewendet.</fw><lb/>
thails hatten alle derentwegen kein Hoffnung mehr auß-<lb/>
zukommen/ weilen &#x017F;ie die &#x017F;chwa&#x0364;re&#x017F;te Truhen/ vnd Va&#x0364;&#x017F;&#x017F;er/<lb/>
vnd andere Sachen in das Meer geworffen/ vnd dannoch<lb/>
hierdurch das Schiff nit geringert worden. Biß &#x017F;ie end-<lb/>
lich in die Erfahrenheit gebracht/ daß der &#x017F;u&#x0364;ndige <hi rendition="#aq">Jonas</hi> an<lb/>
allem di&#x017F;en &#x017F;chuldig &#x017F;eye/ we&#x017F;&#x017F;enthalben &#x017F;ie auff &#x017F;ein aignes<lb/>
begehren ihn in das Meer geworffen. Es waren aber die<lb/>
Schiffleuth/ &#x017F;chreibt <hi rendition="#aq">Arias Montanus,</hi> &#x017F;ehr liebe/ vnd gut-<lb/>
hertzige Ma&#x0364;nner/ vnd dahero auff alle Weiß ge&#x017F;ucht/ wie<lb/>
&#x017F;ie dem armen Tropffen mo&#x0364;chten helffen. De&#x017F;twegen &#x017F;ie<lb/>
dem <hi rendition="#aq">Jonæ</hi> ein Strick vmb die Mitte gebunden/ vnd &#x017F;ol-<lb/>
cher ge&#x017F;talten hinauß geworffen. So bald &#x017F;ie vermercket/<lb/>
daß die Unge&#x017F;tu&#x0364;mme hat auffgeho&#x0364;rt/ haben &#x017F;ie ge&#x017F;chwind<lb/>
mit dem Strick den <hi rendition="#aq">Jonas</hi> in das Schiff gezogen. Wie<lb/>
bald er aber wider in das Schiff kommen/ &#x017F;o haben gleich<lb/>
augenblicklich die Sturm-Wind wider angefangen zu to-<lb/>
ben/ daß &#x017F;ie mehrmahlen den <hi rendition="#aq">Jonam</hi> hinauß geworffen/<lb/>
vnd wider hinein gezogen/ biß &#x017F;ie endlich augen&#x017F;cheinlich<lb/>
wahrgenommen/ daß &#x017F;olches Ubel nit ko&#x0364;nne gewendt wer-<lb/>
den/ es &#x017F;eye dann/ &#x017F;ie thun di&#x017F;en Su&#x0364;nder denen Wellen<lb/>
u&#x0364;berliffern/ welches letztlich auch ge&#x017F;chehen. Haben al&#x017F;o<lb/>
di&#x017F;e in a&#x0364;u&#x017F;&#x017F;er&#x017F;ter Noth betrangte Men&#x017F;chen erfahren mu&#x0364;&#x017F;-<lb/>
&#x017F;en/ daß di&#x017F;es Vnheyl von der Su&#x0364;nd hergeru&#x0364;hret. Die<lb/>
Su&#x0364;nd deß <hi rendition="#aq">Jonæ</hi> war Vr&#x017F;ach di&#x017F;es &#x017F;o vnge&#x017F;tu&#x0364;mmen Wet-<lb/>
ters: die Su&#x0364;nd hat den Himmel <hi rendition="#fr">tru&#x0364;b/</hi> vnd das Meer<lb/><hi rendition="#fr">tru&#x0364;b</hi> gemacht/ vnd zwar di&#x017F;es nit allein/ &#x017F;ondern die Su&#x0364;nd<lb/>
macht alle Be<hi rendition="#fr">tru&#x0364;b</hi>nuß/ vnd alle <hi rendition="#fr">Tru&#x0364;b</hi>&#x017F;ahl in der Welt.<lb/>
Die gute/ redliche/ alte Teut&#x017F;che/ welche anfangs der Ubel-<lb/>
that haben den Nahmen geben <hi rendition="#fr">Sind/</hi> haben in der<lb/>
Warheit ein wenig geirret; dann &#x017F;ie ha&#x0364;tten es nit <hi rendition="#fr">Sind/</hi><lb/>
&#x017F;ondern <hi rendition="#fr">Schind</hi> &#x017F;ollen nennen/ weilen nichts &#x017F;o fa&#x017F;t die<lb/>
gantze Welt/ vnd in der Welt die Men&#x017F;chen <hi rendition="#fr">&#x017F;chind</hi> vnd<lb/>
plagt/ vnd peyniget/ als die Su&#x0364;nd.</p><lb/>
        <fw place="bottom" type="catch">Von</fw><lb/>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[591/0627] welche doch Chriſtus gewendet. thails hatten alle derentwegen kein Hoffnung mehr auß- zukommen/ weilen ſie die ſchwaͤreſte Truhen/ vnd Vaͤſſer/ vnd andere Sachen in das Meer geworffen/ vnd dannoch hierdurch das Schiff nit geringert worden. Biß ſie end- lich in die Erfahrenheit gebracht/ daß der ſuͤndige Jonas an allem diſen ſchuldig ſeye/ weſſenthalben ſie auff ſein aignes begehren ihn in das Meer geworffen. Es waren aber die Schiffleuth/ ſchreibt Arias Montanus, ſehr liebe/ vnd gut- hertzige Maͤnner/ vnd dahero auff alle Weiß geſucht/ wie ſie dem armen Tropffen moͤchten helffen. Deſtwegen ſie dem Jonæ ein Strick vmb die Mitte gebunden/ vnd ſol- cher geſtalten hinauß geworffen. So bald ſie vermercket/ daß die Ungeſtuͤmme hat auffgehoͤrt/ haben ſie geſchwind mit dem Strick den Jonas in das Schiff gezogen. Wie bald er aber wider in das Schiff kommen/ ſo haben gleich augenblicklich die Sturm-Wind wider angefangen zu to- ben/ daß ſie mehrmahlen den Jonam hinauß geworffen/ vnd wider hinein gezogen/ biß ſie endlich augenſcheinlich wahrgenommen/ daß ſolches Ubel nit koͤnne gewendt wer- den/ es ſeye dann/ ſie thun diſen Suͤnder denen Wellen uͤberliffern/ welches letztlich auch geſchehen. Haben alſo diſe in aͤuſſerſter Noth betrangte Menſchen erfahren muͤſ- ſen/ daß diſes Vnheyl von der Suͤnd hergeruͤhret. Die Suͤnd deß Jonæ war Vrſach diſes ſo vngeſtuͤmmen Wet- ters: die Suͤnd hat den Himmel truͤb/ vnd das Meer truͤb gemacht/ vnd zwar diſes nit allein/ ſondern die Suͤnd macht alle Betruͤbnuß/ vnd alle Truͤbſahl in der Welt. Die gute/ redliche/ alte Teutſche/ welche anfangs der Ubel- that haben den Nahmen geben Sind/ haben in der Warheit ein wenig geirret; dann ſie haͤtten es nit Sind/ ſondern Schind ſollen nennen/ weilen nichts ſo faſt die gantze Welt/ vnd in der Welt die Menſchen ſchind vnd plagt/ vnd peyniget/ als die Suͤnd. Von

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/627
Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 591. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/627>, abgerufen am 22.07.2024.