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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judas ein angewohnter Faullentzer/
haben kaum ein Hemmet anzulegen/ gehen paarfüß/ wie
die Gänß/ weilen sie nemblich stinckfaul/ vnd nicht arbei-
ten mögen.

Wie die Kinder Israel von Moyse auß Egypten
geführet worden/ vnd sich so vil Jahr in der Wüsten auff-
gehalten/ da haben sie angefangen vil Schmach- vnnd
Spott-Wort über Moysen außzugiessen/ daß er sie wie
ein anderer etc. habe auß einem so guten Land in ein solche
vnbewohnte Wüsten gebracht/ sie wünscheten vom Her-
tzen/ daß sie noch in Egypten konten bey dem Zwiffel ihr
Auffenthalt haben/ nachdem sie nun lang vnd brait/ hin
vnd wider gemurret/ vnd geschmählt haben/ so ist ihnen
der Allmächtige GOtt noch so gütig gewest/ vnd hat ih-
nen gegen Abend-Zeit ein solche Menge der Wachtlen ge-
schicket/ daß hierdurch das gantze Lager bedecket worden/
vnd konte dise Vögl ein jeder mit Händen fangen. Dises
war nun ein grosses Wunder/ jedoch list man nit/ daß di-
se Vögel schon seynd gebratten gewest/ vnnd also denen
Israelitern ins Maul geflogen/ das wird keiner in der H.
Schrifft registrirter finden/ sondern sie haben auch ihr
Arbeit müssen darzu gesellen/ die Vögl ropffen/ das Feur
auffmachen/ dieselbe bratten/ etc. also will GOtt gar nit/
daß einem die gebrattne Vögl sollen ins Maul fliegen/ son-
dern er hat ihm derenthalben Händ vnd Füß/ vnd andere
Leibs- Kräfsten erthailet/ mittels deren er soll sein Brodt
gewinnen/ will er aber die Händ in Sack schieben/ dem
Müssiggang nachleben/ so wird er mit Armuth erfüllet
werden.

Einer hat sich einmahl wehemüthig beklagt/ wie daß
sein Haußwürthschafft so gar den Krebsgang nemme;
er spühret von Tag zu Tag die Schwind-Sucht in denen
Mittlen/ die Acker vnd Felder seynd ihme nit so willfäh-
rig wie anderen Leuthen/ ja er vermercke/ daß bereits die

Frau

Judas ein angewohnter Faullentzer/
haben kaum ein Hemmet anzulegen/ gehen paarfuͤß/ wie
die Gaͤnß/ weilen ſie nemblich ſtinckfaul/ vnd nicht arbei-
ten moͤgen.

Wie die Kinder Iſrael von Moyſe auß Egypten
gefuͤhret worden/ vnd ſich ſo vil Jahr in der Wuͤſten auff-
gehalten/ da haben ſie angefangen vil Schmach- vnnd
Spott-Wort uͤber Moyſen außzugieſſen/ daß er ſie wie
ein anderer ꝛc. habe auß einem ſo guten Land in ein ſolche
vnbewohnte Wuͤſten gebracht/ ſie wuͤnſcheten vom Her-
tzen/ daß ſie noch in Egypten konten bey dem Zwiffel ihr
Auffenthalt haben/ nachdem ſie nun lang vnd brait/ hin
vnd wider gemurret/ vnd geſchmaͤhlt haben/ ſo iſt ihnen
der Allmaͤchtige GOtt noch ſo guͤtig geweſt/ vnd hat ih-
nen gegen Abend-Zeit ein ſolche Menge der Wachtlen ge-
ſchicket/ daß hierdurch das gantze Lager bedecket worden/
vnd konte diſe Voͤgl ein jeder mit Haͤnden fangen. Diſes
war nun ein groſſes Wunder/ jedoch liſt man nit/ daß di-
ſe Voͤgel ſchon ſeynd gebratten geweſt/ vnnd alſo denen
Iſraelitern ins Maul geflogen/ das wird keiner in der H.
Schrifft regiſtrirter finden/ ſondern ſie haben auch ihr
Arbeit muͤſſen darzu geſellen/ die Voͤgl ropffen/ das Feur
auffmachen/ dieſelbe bratten/ ꝛc. alſo will GOtt gar nit/
daß einem die gebrattne Voͤgl ſollen ins Maul fliegen/ ſon-
dern er hat ihm derenthalben Haͤnd vnd Fuͤß/ vnd andere
Leibs- Kraͤfſten erthailet/ mittels deren er ſoll ſein Brodt
gewinnen/ will er aber die Haͤnd in Sack ſchieben/ dem
Muͤſſiggang nachleben/ ſo wird er mit Armuth erfuͤllet
werden.

Einer hat ſich einmahl wehemuͤthig beklagt/ wie daß
ſein Haußwuͤrthſchafft ſo gar den Krebsgang nemme;
er ſpuͤhret von Tag zu Tag die Schwind-Sucht in denen
Mittlen/ die Acker vnd Felder ſeynd ihme nit ſo willfaͤh-
rig wie anderen Leuthen/ ja er vermercke/ daß bereits die

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[572/0608] Judas ein angewohnter Faullentzer/ haben kaum ein Hemmet anzulegen/ gehen paarfuͤß/ wie die Gaͤnß/ weilen ſie nemblich ſtinckfaul/ vnd nicht arbei- ten moͤgen. Wie die Kinder Iſrael von Moyſe auß Egypten gefuͤhret worden/ vnd ſich ſo vil Jahr in der Wuͤſten auff- gehalten/ da haben ſie angefangen vil Schmach- vnnd Spott-Wort uͤber Moyſen außzugieſſen/ daß er ſie wie ein anderer ꝛc. habe auß einem ſo guten Land in ein ſolche vnbewohnte Wuͤſten gebracht/ ſie wuͤnſcheten vom Her- tzen/ daß ſie noch in Egypten konten bey dem Zwiffel ihr Auffenthalt haben/ nachdem ſie nun lang vnd brait/ hin vnd wider gemurret/ vnd geſchmaͤhlt haben/ ſo iſt ihnen der Allmaͤchtige GOtt noch ſo guͤtig geweſt/ vnd hat ih- nen gegen Abend-Zeit ein ſolche Menge der Wachtlen ge- ſchicket/ daß hierdurch das gantze Lager bedecket worden/ vnd konte diſe Voͤgl ein jeder mit Haͤnden fangen. Diſes war nun ein groſſes Wunder/ jedoch liſt man nit/ daß di- ſe Voͤgel ſchon ſeynd gebratten geweſt/ vnnd alſo denen Iſraelitern ins Maul geflogen/ das wird keiner in der H. Schrifft regiſtrirter finden/ ſondern ſie haben auch ihr Arbeit muͤſſen darzu geſellen/ die Voͤgl ropffen/ das Feur auffmachen/ dieſelbe bratten/ ꝛc. alſo will GOtt gar nit/ daß einem die gebrattne Voͤgl ſollen ins Maul fliegen/ ſon- dern er hat ihm derenthalben Haͤnd vnd Fuͤß/ vnd andere Leibs- Kraͤfſten erthailet/ mittels deren er ſoll ſein Brodt gewinnen/ will er aber die Haͤnd in Sack ſchieben/ dem Muͤſſiggang nachleben/ ſo wird er mit Armuth erfuͤllet werden. Einer hat ſich einmahl wehemuͤthig beklagt/ wie daß ſein Haußwuͤrthſchafft ſo gar den Krebsgang nemme; er ſpuͤhret von Tag zu Tag die Schwind-Sucht in denen Mittlen/ die Acker vnd Felder ſeynd ihme nit ſo willfaͤh- rig wie anderen Leuthen/ ja er vermercke/ daß bereits die Frau

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 572. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/608>, abgerufen am 22.11.2024.