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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judas ein angewohnter Faulentzer
ligen/ vnnd die edle Zeit im Müssiggang verschwenden;
allermassen dem Menschen nichts schädlichers ist/ als der
Müssiggang. Dann fürwar ein grosser Underschid ist
zwischen den Holtz-Aepffeln vnd dem Menschen: die Holtz-
Aepffel im ligen werden gut/ die Menschen aber im ligen
werden schlimb; ein andere Beschaffenheit hat es mit der
Bruthenn/ vnd mit dem Menschen/ ein Bruthenn mit si-
tzen brütet gute Hünnl auß/ ein Faullentzer mit sitzen brü-
tet böse Händl auß: es ist gar kein Gleichheit zwischen ei-
nem faulen Holtz/ vnd zwischen einem faulen Menschen/
dann ein faules Holtz/ absonderlich ein Aichenes/ glantzet
in der Finster/ aber ein fauler Mensch/ der rantzt sich in der
finster.

In die Arch Noe seynd auß allen vnreinen Thieren
Lib. 15. de
Civit. Dei
c.
27.
zwey/ auß den rainen aber sibene durch die Engel gefüh-
ret worden/ wie es mein heiliger Vatter darvor halt/ vnd
diß ist geschehen in dem Monath Liar, welches bey vns ist
der Majus. Just in einem solchen Monath/ wo Freud
vnd Ergötzlichkeit allerseits gefunden/ vnd empfunden wird.
Nun entsteht ein Frag/ ob auch Mäuß/ Krotten/ Frösch
vnnd dergleichen in dises Schiff seynd eingeführt worden.
Pererius mit andern ist der Außsag/ daß dergleichen Thier
nit seynd in der Archen gewest/ auß Vrsachen/ weilen ihr
Geschlecht nit vonnöthen hatte in der Archen erhalten zu
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448. tit. A.
werden/ dann sie nach den Sündfluß durch so vil faule Aaß/
vnd andere faule Materi seynd gewachsen. Ja die öfftere
Erfahrenheit gibts/ daß dergleichen Thier auß faulen Aa-
sen vnnd vnflätigen Materien ihr Herkommen haben/ ist
also auff kein Weiß zu sagen/ daß ein Mucken/ oder ein
Floch seye in der Archen gewest/ ausser es hätte auß denen
8. Persohnen dergleichen Keferl bey sich gehabt. So wach-
sen dann Mäuß vnd Krotten auß fauler Materi? ja/ was
dann/ vnd das wissen alle. So glaub du mir auch/ daß die

gröste

Judas ein angewohnter Faulentzer
ligen/ vnnd die edle Zeit im Muͤſſiggang verſchwenden;
allermaſſen dem Menſchen nichts ſchaͤdlichers iſt/ als der
Muͤſſiggang. Dann fuͤrwar ein groſſer Underſchid iſt
zwiſchen den Holtz-Aepffeln vnd dem Menſchen: die Holtz-
Aepffel im ligen werden gut/ die Menſchen aber im ligen
werden ſchlimb; ein andere Beſchaffenheit hat es mit der
Bruthenn/ vnd mit dem Menſchen/ ein Bruthenn mit ſi-
tzen bruͤtet gute Huͤnnl auß/ ein Faullentzer mit ſitzen bruͤ-
tet boͤſe Haͤndl auß: es iſt gar kein Gleichheit zwiſchen ei-
nem faulen Holtz/ vnd zwiſchen einem faulen Menſchen/
dann ein faules Holtz/ abſonderlich ein Aichenes/ glantzet
in der Finſter/ aber ein fauler Menſch/ der rantzt ſich in der
finſter.

In die Arch Noë ſeynd auß allen vnreinen Thieren
Lib. 15. de
Civit. Dei
c.
27.
zwey/ auß den rainen aber ſibene durch die Engel gefuͤh-
ret worden/ wie es mein heiliger Vatter darvor halt/ vnd
diß iſt geſchehen in dem Monath Liar, welches bey vns iſt
der Majus. Juſt in einem ſolchen Monath/ wo Freud
vnd Eꝛgoͤtzlichkeit allerſeits gefunden/ vnd empfunden wird.
Nun entſteht ein Frag/ ob auch Maͤuß/ Krotten/ Froͤſch
vnnd dergleichen in diſes Schiff ſeynd eingefuͤhrt worden.
Pererius mit andern iſt der Außſag/ daß dergleichen Thier
nit ſeynd in der Archen geweſt/ auß Vrſachen/ weilen ihr
Geſchlecht nit vonnoͤthen hatte in der Archen erhalten zu
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448. tit. A.
werden/ dann ſie nach den Suͤndfluß durch ſo vil faule Aaß/
vnd andere faule Materi ſeynd gewachſen. Ja die oͤfftere
Erfahrenheit gibts/ daß dergleichen Thier auß faulen Aa-
ſen vnnd vnflaͤtigen Materien ihr Herkommen haben/ iſt
alſo auff kein Weiß zu ſagen/ daß ein Mucken/ oder ein
Floch ſeye in der Archen geweſt/ auſſer es haͤtte auß denen
8. Perſohnen dergleichen Keferl bey ſich gehabt. So wach-
ſen dann Maͤuß vnd Krotten auß fauler Materi? ja/ was
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[542/0578] Judas ein angewohnter Faulentzer ligen/ vnnd die edle Zeit im Muͤſſiggang verſchwenden; allermaſſen dem Menſchen nichts ſchaͤdlichers iſt/ als der Muͤſſiggang. Dann fuͤrwar ein groſſer Underſchid iſt zwiſchen den Holtz-Aepffeln vnd dem Menſchen: die Holtz- Aepffel im ligen werden gut/ die Menſchen aber im ligen werden ſchlimb; ein andere Beſchaffenheit hat es mit der Bruthenn/ vnd mit dem Menſchen/ ein Bruthenn mit ſi- tzen bruͤtet gute Huͤnnl auß/ ein Faullentzer mit ſitzen bruͤ- tet boͤſe Haͤndl auß: es iſt gar kein Gleichheit zwiſchen ei- nem faulen Holtz/ vnd zwiſchen einem faulen Menſchen/ dann ein faules Holtz/ abſonderlich ein Aichenes/ glantzet in der Finſter/ aber ein fauler Menſch/ der rantzt ſich in der finſter. In die Arch Noë ſeynd auß allen vnreinen Thieren zwey/ auß den rainen aber ſibene durch die Engel gefuͤh- ret worden/ wie es mein heiliger Vatter darvor halt/ vnd diß iſt geſchehen in dem Monath Liar, welches bey vns iſt der Majus. Juſt in einem ſolchen Monath/ wo Freud vnd Eꝛgoͤtzlichkeit allerſeits gefunden/ vnd empfunden wird. Nun entſteht ein Frag/ ob auch Maͤuß/ Krotten/ Froͤſch vnnd dergleichen in diſes Schiff ſeynd eingefuͤhrt worden. Pererius mit andern iſt der Außſag/ daß dergleichen Thier nit ſeynd in der Archen geweſt/ auß Vrſachen/ weilen ihr Geſchlecht nit vonnoͤthen hatte in der Archen erhalten zu werden/ dann ſie nach den Suͤndfluß durch ſo vil faule Aaß/ vnd andere faule Materi ſeynd gewachſen. Ja die oͤfftere Erfahrenheit gibts/ daß dergleichen Thier auß faulen Aa- ſen vnnd vnflaͤtigen Materien ihr Herkommen haben/ iſt alſo auff kein Weiß zu ſagen/ daß ein Mucken/ oder ein Floch ſeye in der Archen geweſt/ auſſer es haͤtte auß denen 8. Perſohnen dergleichen Keferl bey ſich gehabt. So wach- ſen dann Maͤuß vnd Krotten auß fauler Materi? ja/ was dann/ vnd das wiſſen alle. So glaub du mir auch/ daß die groͤſte Lib. 15. de Civit. Dei c. 27. Beyerlink 448. tit. A.

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 542. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/578>, abgerufen am 25.11.2024.