Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.Danck-Predig. baum/ Impera nobis, er wol ihr König vnd Protectorseyn; der Oelbaum ist ein Figur deß H. Geists/ massen die Tauben in der Archen Noe ein Oelzweig in dem Schnabel getragen/ zu disen Dreyen/ nemblichen zu der Allerheiligi- sten Dreysaltigkeit seynd die Grätzer kommen/ vnd sich völ- liglich dero Schutz vnd Schirm vnderworffen/ auch ver- sprochen/ verlobt ihr ewig vnderthänig zu seyn/ alle Jahr auff offentlichem Platz den schuldigisten Danck abzulegen/ vnd dero heilige Bildnuß auff ein schöne Ehren-Saulen zu stellen. Vnd sihe/ da hats bald gehaissen: Intribulatio- ne invocasti me, & liberavi te. Du hast mich in Trübsal angeruffen/ vnd ich hab dich erretter. Du denckest ja noch wol daran/ ich hab dich errettet. Im Buch der Richter stehet geschriben von dem Abi- vmb T t t 2
Danck-Predig. baum/ Impera nobis, er wol ihr Koͤnig vnd Protectorſeyn; der Oelbaum iſt ein Figur deß H. Geiſts/ maſſen die Tauben in der Archen Noe ein Oelzweig in dem Schnabel getragen/ zu diſen Dreyen/ nemblichen zu der Allerheiligi- ſten Dreyſaltigkeit ſeynd die Graͤtzer kom̄en/ vnd ſich voͤl- liglich dero Schutz vnd Schirm vnderworffen/ auch ver- ſprochen/ verlobt ihr ewig vnderthaͤnig zu ſeyn/ alle Jahr auff offentlichem Platz den ſchuldigiſten Danck abzulegen/ vnd dero heilige Bildnuß auff ein ſchoͤne Ehren-Saulen zu ſtellen. Vnd ſihe/ da hats bald gehaiſſen: Intribulatio- ne invocaſti me, & liberavi te. Du haſt mich in Truͤbſal angeruffen/ vnd ich hab dich erretter. Du denckeſt ja noch wol daran/ ich hab dich errettet. Im Buch der Richter ſtehet geſchriben von dem Abi- vmb T t t 2
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Danck-Predig.
baum/ Impera nobis, er wol ihr Koͤnig vnd Protector
ſeyn; der Oelbaum iſt ein Figur deß H. Geiſts/ maſſen die
Tauben in der Archen Noe ein Oelzweig in dem Schnabel
getragen/ zu diſen Dreyen/ nemblichen zu der Allerheiligi-
ſten Dreyſaltigkeit ſeynd die Graͤtzer kom̄en/ vnd ſich voͤl-
liglich dero Schutz vnd Schirm vnderworffen/ auch ver-
ſprochen/ verlobt ihr ewig vnderthaͤnig zu ſeyn/ alle Jahr
auff offentlichem Platz den ſchuldigiſten Danck abzulegen/
vnd dero heilige Bildnuß auff ein ſchoͤne Ehren-Saulen zu
ſtellen. Vnd ſihe/ da hats bald gehaiſſen: Intribulatio-
ne invocaſti me, & liberavi te. Du haſt mich in Truͤbſal
angeruffen/ vnd ich hab dich erretter. Du denckeſt ja noch
wol daran/ ich hab dich errettet.
Im Buch der Richter ſtehet geſchriben von dem Abi-
melech, daß er 70. ſeine Bruͤder blutgierig erwuͤrget/ vnd
allerſeits ein vnerſaͤttliche Tyranney erzaiget habe. Er
hat die Veſtung Sichem belaͤgert/ geſtuͤrmer/ vnnd in
Aſchen geleget/ nach ſolchem hat diſer Blut-Egel die Statt
Thebes angriffen/ auch ſelbige durch groſſen Gewalt er-
obert/ mitten aber in diſer Statt war ein Thurn/ worauff
ſich Inwohner reterirten/ vnd ſich tapffer zur Gegenwoͤhr
ſtellten/ ſolchen Thurn wolte auch Abimelech mit Feuer
bezwingen/ iſt aber von einem Weib mit einem ſtainernen
Willkomb alſo empfangen worden/ daß ihm hierdurch den
Kopff zerſpalten. Weilen nun Abimelech der Tyrann
vermercket/ daß er wegen ſolchen Stain muͤſſe den Kerꝛ-
auß tantzen/ als hat er ſeinem Waffentrager befohlen/ er
ſolle ihm das Leben gar nemmen/ damit er nit den uͤblen
Nachklang leyde/ ein Weib hab ihm den Reſt geben. Es
blibe aber dannoch wahr/ daß ein Weib diſen hochmuͤtigen
Geſellen mit einem Stein habe uͤberwunden. Pfui! dem
blutgierigen Tyrann Abimelech iſt zuvergleichen der Todt
bey verwichner Peſtzeit: Hat nit diſer grim̄ige Feind alles
vmb
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 515. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/551>, abgerufen am 22.07.2024. |