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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Der Eltern deß Judae.
auffgesperrten Rachen schnell zum Gestatt geschwummen/
welchen er aber alsbald auß Befehl deß Engels auff das
truckne Ufer hinauß gezogen/ der Fisch aber zappelte/ tantz-
te/ hupffte vor seinen Füssen der Gestalten/ als wolt er
vor Freuden etliche nasse Capriol schneiden/ worauff der
Engel alsbald dem Tobiae geschafft/ er solle den hupffen-
den Fisch außwaiden/ vnd neben andern die Gall herauß
nehmen. Disem Tobiaesischen Fisch ist nit vngleich der Ehe-
stand/ welcher äusserlich das Ansehen hat/ als steckt er vol-
ler Freuden/ aber du mein lieber Welt-Mensch beschaue
disen Fisch einwendig/ da wirst du schier nichts als Gall
antreffen in dem Ehestand/ vil vnd fast ohnzahlbare Bit-
terkeit finden.

Jenes Confect, in welches die erste Eltern/ wol
rechte Stieff-Eltern gebissen/ vnd auff solches beissen/ das
büssen gefolgt/ ist nach etlicher Lehrer Aussag kein Apffel
gewest/ sondern ein Indianische Feigen/ welche man noch
heutiges Tags die Adams-Frucht nennet/ ist aber in we-
nigsten gleich den Feigen vnserer Länder/ sondern gantz
rund/ vnd überauß schöner Gestalt/ als hätte sie die Far-
Moming.
Dom.
Palm.
154.
ben von einem Regenbogen entlehnet/ vnnd so man dises
Obst auffschneidet/ find man darinn gantz natürlich das
Creutz Christi mit allen Passions-Instrumenten/ welches
ja zuverwundern/ vnd soll eben dise jene Frucht seyn ge-
west/ in welche Adam so ohnbedachtsam gebissen.

Dises Obst ist ein eigentlicher Entwurff deß Ehe-
Stands/ welcher äusserlich den Schein hat/ als seye er
nichts als füß/ ja ein lauteres Zucker-Gewölb/ ein Hönig-
Faß/ ein Hertzen-Fest/ ein Freuden-Kalter/ ein Alcher-
mes
Büxen/ ein Lustgarten/ ja ein Himmlisches Schle-
cker-Bissel/ aber/ aber/ vnd widerumb aber/ das Einwen-
dige stimbt nit zu mit dem Außwendigen/ dann einwen-
dig im Ehe-Stand nichts als Creutz vnd Leiden zufinden.

Lieber

Der Eltern deß Judæ.
auffgeſperꝛten Rachen ſchnell zum Geſtatt geſchwum̄en/
welchen er aber alsbald auß Befehl deß Engels auff das
truckne Ufer hinauß gezogen/ der Fiſch aber zappelte/ tantz-
te/ hupffte vor ſeinen Fuͤſſen der Geſtalten/ als wolt er
vor Freuden etliche naſſe Capriol ſchneiden/ worauff der
Engel alsbald dem Tobiæ geſchafft/ er ſolle den hupffen-
den Fiſch außwaiden/ vnd neben andern die Gall herauß
nehmen. Diſem Tobiæſiſchen Fiſch iſt nit vngleich der Ehe-
ſtand/ welcher aͤuſſerlich das Anſehen hat/ als ſteckt er vol-
ler Freuden/ aber du mein lieber Welt-Menſch beſchaue
diſen Fiſch einwendig/ da wirſt du ſchier nichts als Gall
antreffen in dem Eheſtand/ vil vnd faſt ohnzahlbare Bit-
terkeit finden.

Jenes Confect, in welches die erſte Eltern/ wol
rechte Stieff-Eltern gebiſſen/ vnd auff ſolches beiſſen/ das
buͤſſen gefolgt/ iſt nach etlicher Lehrer Auſſag kein Apffel
geweſt/ ſondern ein Indianiſche Feigen/ welche man noch
heutiges Tags die Adams-Frucht nennet/ iſt aber in we-
nigſten gleich den Feigen vnſerer Laͤnder/ ſondern gantz
rund/ vnd uͤberauß ſchoͤner Geſtalt/ als haͤtte ſie die Far-
Moming.
Dom.
Palm.
154.
ben von einem Regenbogen entlehnet/ vnnd ſo man diſes
Obſt auffſchneidet/ find man darinn gantz natuͤrlich das
Creutz Chriſti mit allen Paſſions-Inſtrumenten/ welches
ja zuverwundern/ vnd ſoll eben diſe jene Frucht ſeyn ge-
weſt/ in welche Adam ſo ohnbedachtſam gebiſſen.

Diſes Obſt iſt ein eigentlicher Entwurff deß Ehe-
Stands/ welcher aͤuſſerlich den Schein hat/ als ſeye er
nichts als fuͤß/ ja ein lauteres Zucker-Gewoͤlb/ ein Hoͤnig-
Faß/ ein Hertzen-Feſt/ ein Freuden-Kalter/ ein Alcher-
mes
Buͤxen/ ein Luſtgarten/ ja ein Himmliſches Schle-
cker-Biſſel/ aber/ aber/ vnd widerumb aber/ das Einwen-
dige ſtimbt nit zu mit dem Außwendigen/ dann einwen-
dig im Ehe-Stand nichts als Creutz vnd Leiden zufinden.

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[18/0054] Der Eltern deß Judæ. auffgeſperꝛten Rachen ſchnell zum Geſtatt geſchwum̄en/ welchen er aber alsbald auß Befehl deß Engels auff das truckne Ufer hinauß gezogen/ der Fiſch aber zappelte/ tantz- te/ hupffte vor ſeinen Fuͤſſen der Geſtalten/ als wolt er vor Freuden etliche naſſe Capriol ſchneiden/ worauff der Engel alsbald dem Tobiæ geſchafft/ er ſolle den hupffen- den Fiſch außwaiden/ vnd neben andern die Gall herauß nehmen. Diſem Tobiæſiſchen Fiſch iſt nit vngleich der Ehe- ſtand/ welcher aͤuſſerlich das Anſehen hat/ als ſteckt er vol- ler Freuden/ aber du mein lieber Welt-Menſch beſchaue diſen Fiſch einwendig/ da wirſt du ſchier nichts als Gall antreffen in dem Eheſtand/ vil vnd faſt ohnzahlbare Bit- terkeit finden. Jenes Confect, in welches die erſte Eltern/ wol rechte Stieff-Eltern gebiſſen/ vnd auff ſolches beiſſen/ das buͤſſen gefolgt/ iſt nach etlicher Lehrer Auſſag kein Apffel geweſt/ ſondern ein Indianiſche Feigen/ welche man noch heutiges Tags die Adams-Frucht nennet/ iſt aber in we- nigſten gleich den Feigen vnſerer Laͤnder/ ſondern gantz rund/ vnd uͤberauß ſchoͤner Geſtalt/ als haͤtte ſie die Far- ben von einem Regenbogen entlehnet/ vnnd ſo man diſes Obſt auffſchneidet/ find man darinn gantz natuͤrlich das Creutz Chriſti mit allen Paſſions-Inſtrumenten/ welches ja zuverwundern/ vnd ſoll eben diſe jene Frucht ſeyn ge- weſt/ in welche Adam ſo ohnbedachtſam gebiſſen. Moming. Dom. Palm. 154. Diſes Obſt iſt ein eigentlicher Entwurff deß Ehe- Stands/ welcher aͤuſſerlich den Schein hat/ als ſeye er nichts als fuͤß/ ja ein lauteres Zucker-Gewoͤlb/ ein Hoͤnig- Faß/ ein Hertzen-Feſt/ ein Freuden-Kalter/ ein Alcher- mes Buͤxen/ ein Luſtgarten/ ja ein Himmliſches Schle- cker-Biſſel/ aber/ aber/ vnd widerumb aber/ das Einwen- dige ſtimbt nit zu mit dem Außwendigen/ dann einwen- dig im Ehe-Stand nichts als Creutz vnd Leiden zufinden. Lieber

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 18. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/54>, abgerufen am 04.12.2024.