Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.Der Eltern deß Judae. auffgesperrten Rachen schnell zum Gestatt geschwummen/welchen er aber alsbald auß Befehl deß Engels auff das truckne Ufer hinauß gezogen/ der Fisch aber zappelte/ tantz- te/ hupffte vor seinen Füssen der Gestalten/ als wolt er vor Freuden etliche nasse Capriol schneiden/ worauff der Engel alsbald dem Tobiae geschafft/ er solle den hupffen- den Fisch außwaiden/ vnd neben andern die Gall herauß nehmen. Disem Tobiaesischen Fisch ist nit vngleich der Ehe- stand/ welcher äusserlich das Ansehen hat/ als steckt er vol- ler Freuden/ aber du mein lieber Welt-Mensch beschaue disen Fisch einwendig/ da wirst du schier nichts als Gall antreffen in dem Ehestand/ vil vnd fast ohnzahlbare Bit- terkeit finden. Jenes Confect, in welches die erste Eltern/ wol Dises Obst ist ein eigentlicher Entwurff deß Ehe- Lieber
Der Eltern deß Judæ. auffgeſperꝛten Rachen ſchnell zum Geſtatt geſchwum̄en/welchen er aber alsbald auß Befehl deß Engels auff das truckne Ufer hinauß gezogen/ der Fiſch aber zappelte/ tantz- te/ hupffte vor ſeinen Fuͤſſen der Geſtalten/ als wolt er vor Freuden etliche naſſe Capriol ſchneiden/ worauff der Engel alsbald dem Tobiæ geſchafft/ er ſolle den hupffen- den Fiſch außwaiden/ vnd neben andern die Gall herauß nehmen. Diſem Tobiæſiſchen Fiſch iſt nit vngleich der Ehe- ſtand/ welcher aͤuſſerlich das Anſehen hat/ als ſteckt er vol- ler Freuden/ aber du mein lieber Welt-Menſch beſchaue diſen Fiſch einwendig/ da wirſt du ſchier nichts als Gall antreffen in dem Eheſtand/ vil vnd faſt ohnzahlbare Bit- terkeit finden. Jenes Confect, in welches die erſte Eltern/ wol Diſes Obſt iſt ein eigentlicher Entwurff deß Ehe- Lieber
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Der Eltern deß Judæ.
auffgeſperꝛten Rachen ſchnell zum Geſtatt geſchwum̄en/
welchen er aber alsbald auß Befehl deß Engels auff das
truckne Ufer hinauß gezogen/ der Fiſch aber zappelte/ tantz-
te/ hupffte vor ſeinen Fuͤſſen der Geſtalten/ als wolt er
vor Freuden etliche naſſe Capriol ſchneiden/ worauff der
Engel alsbald dem Tobiæ geſchafft/ er ſolle den hupffen-
den Fiſch außwaiden/ vnd neben andern die Gall herauß
nehmen. Diſem Tobiæſiſchen Fiſch iſt nit vngleich der Ehe-
ſtand/ welcher aͤuſſerlich das Anſehen hat/ als ſteckt er vol-
ler Freuden/ aber du mein lieber Welt-Menſch beſchaue
diſen Fiſch einwendig/ da wirſt du ſchier nichts als Gall
antreffen in dem Eheſtand/ vil vnd faſt ohnzahlbare Bit-
terkeit finden.
Jenes Confect, in welches die erſte Eltern/ wol
rechte Stieff-Eltern gebiſſen/ vnd auff ſolches beiſſen/ das
buͤſſen gefolgt/ iſt nach etlicher Lehrer Auſſag kein Apffel
geweſt/ ſondern ein Indianiſche Feigen/ welche man noch
heutiges Tags die Adams-Frucht nennet/ iſt aber in we-
nigſten gleich den Feigen vnſerer Laͤnder/ ſondern gantz
rund/ vnd uͤberauß ſchoͤner Geſtalt/ als haͤtte ſie die Far-
ben von einem Regenbogen entlehnet/ vnnd ſo man diſes
Obſt auffſchneidet/ find man darinn gantz natuͤrlich das
Creutz Chriſti mit allen Paſſions-Inſtrumenten/ welches
ja zuverwundern/ vnd ſoll eben diſe jene Frucht ſeyn ge-
weſt/ in welche Adam ſo ohnbedachtſam gebiſſen.
Moming.
Dom.
Palm. 154.
Diſes Obſt iſt ein eigentlicher Entwurff deß Ehe-
Stands/ welcher aͤuſſerlich den Schein hat/ als ſeye er
nichts als fuͤß/ ja ein lauteres Zucker-Gewoͤlb/ ein Hoͤnig-
Faß/ ein Hertzen-Feſt/ ein Freuden-Kalter/ ein Alcher-
mes Buͤxen/ ein Luſtgarten/ ja ein Himmliſches Schle-
cker-Biſſel/ aber/ aber/ vnd widerumb aber/ das Einwen-
dige ſtimbt nit zu mit dem Außwendigen/ dann einwen-
dig im Ehe-Stand nichts als Creutz vnd Leiden zufinden.
Lieber
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 18. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/54>, abgerufen am 22.07.2024. |