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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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gegen seinem Maister.
worden. Aber warumben haben dise verfluchte Geister
begehrt zu fahren in die Säu? pfuy! es Sau-Narren!
wie daß sie nicht verlangt haben zu fahren in ein Kauff-
manns Gewölb/ worinnen man öffters höret/ der Teuffel
holl mich? warumben nicht in einen engen Weeg/ in wel-
chem öffter ein Fuhrmann dem andern wünscht/ weilen er
nicht bey Zeiten außweicht/ daß ihn der Teuffel holle?
warumben nit in der Werckstatt eines Webers/ der fast
allemahl/ so offt die Gespunst/ oder Faden zerreist/ pflegt
zu schelten/ holl der Teuffel die alte Hex/ die das Garn ge-
spunnen? warumben nit in ein schönes Schloß/ vnd da-
selbst in die Wohnung deß Herrn Pflegers/ ihr Gestreng/ etc.
Dann wie offt haist es bey den Baurn/ wann nur ein-
mahl der Teuffel den Pfleger hinführte? warumben nicht
in ein Würths-Hauß/ allwo gemainiglich der Gast dem
Würth wünschet/ daß ihm der Teuffel soll den Halß bre-
chen/ weilen er ihn also vnchristlich barbiert? warumben
gleich in ein Schwein? Vil heilige Lehrer geben dise Vr-
sach; wie daß ein Schwein ein eigentlicher Entwurff ei-
nes vndanckbaren Menschens seye/ dann/ wann die
Schwein vnder einem Aichelbaum ist/ jemand aber hin-
auff steigt/ vnd die Aicheln herunder schüttlet/ so wird dise
naschen vnd fressen/ biß der Saumagen voll ist/ aber nit ein
einiges mahl in die Höhe schauen/ von wannen etwann
das Confect herkommen. Destwegen hat der HErr vnd
Heyland zugelassen/ daß die Teuffel in die Schwein gefah-
ren/ dann in dem Göttlichen Aug ist nichts abscheulichers/
als die Vndanckbarkeit.

Das Getrayd auff dem Kasten/ der Wein in dem
Keller/ die Klayder in der Truhen/ das Gelt in dem Beutl/
die Speiß in der Schissel/ die Federn in dem Beth/ das
Holtz in dem Ofen/ die Kuhe in dem Stahl/ die Hennen in
dem Hof/ die Fisch in dem Teuch/ die Lämmer auff dem

Feld/
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gegen ſeinem Maiſter.
worden. Aber warumben haben diſe verfluchte Geiſter
begehrt zu fahren in die Saͤu? pfuy! es Sau-Narren!
wie daß ſie nicht verlangt haben zu fahren in ein Kauff-
manns Gewoͤlb/ worinnen man oͤffters hoͤret/ der Teuffel
holl mich? warumben nicht in einen engen Weeg/ in wel-
chem oͤffter ein Fuhrmann dem andern wuͤnſcht/ weilen er
nicht bey Zeiten außweicht/ daß ihn der Teuffel holle?
warumben nit in der Werckſtatt eines Webers/ der faſt
allemahl/ ſo offt die Geſpunſt/ oder Faden zerreiſt/ pflegt
zu ſchelten/ holl der Teuffel die alte Hex/ die das Garn ge-
ſpunnen? warumben nit in ein ſchoͤnes Schloß/ vnd da-
ſelbſt in die Wohnung deß Herꝛn Pflegers/ ihr Geſtreng/ ꝛc.
Dann wie offt haiſt es bey den Baurn/ wann nur ein-
mahl der Teuffel den Pfleger hinfuͤhrte? warumben nicht
in ein Wuͤrths-Hauß/ allwo gemainiglich der Gaſt dem
Wuͤrth wuͤnſchet/ daß ihm der Teuffel ſoll den Halß bre-
chen/ weilen er ihn alſo vnchriſtlich barbiert? warumben
gleich in ein Schwein? Vil heilige Lehrer geben diſe Vr-
ſach; wie daß ein Schwein ein eigentlicher Entwurff ei-
nes vndanckbaren Menſchens ſeye/ dann/ wann die
Schwein vnder einem Aichelbaum iſt/ jemand aber hin-
auff ſteigt/ vnd die Aicheln herunder ſchuͤttlet/ ſo wird diſe
naſchen vnd freſſen/ biß der Saumagen voll iſt/ aber nit ein
einiges mahl in die Hoͤhe ſchauen/ von wannen etwann
das Confect herkommen. Deſtwegen hat der HErꝛ vnd
Heyland zugelaſſen/ daß die Teuffel in die Schwein gefah-
ren/ dann in dem Goͤttlichen Aug iſt nichts abſcheulichers/
als die Vndanckbarkeit.

Das Getrayd auff dem Kaſten/ der Wein in dem
Keller/ die Klayder in der Truhen/ das Gelt in dem Beutl/
die Speiß in der Schiſſel/ die Federn in dem Beth/ das
Holtz in dem Ofen/ die Kuhe in dem Stahl/ die Hennen in
dem Hof/ die Fiſch in dem Teuch/ die Laͤmmer auff dem

Feld/
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[491/0527] gegen ſeinem Maiſter. worden. Aber warumben haben diſe verfluchte Geiſter begehrt zu fahren in die Saͤu? pfuy! es Sau-Narren! wie daß ſie nicht verlangt haben zu fahren in ein Kauff- manns Gewoͤlb/ worinnen man oͤffters hoͤret/ der Teuffel holl mich? warumben nicht in einen engen Weeg/ in wel- chem oͤffter ein Fuhrmann dem andern wuͤnſcht/ weilen er nicht bey Zeiten außweicht/ daß ihn der Teuffel holle? warumben nit in der Werckſtatt eines Webers/ der faſt allemahl/ ſo offt die Geſpunſt/ oder Faden zerreiſt/ pflegt zu ſchelten/ holl der Teuffel die alte Hex/ die das Garn ge- ſpunnen? warumben nit in ein ſchoͤnes Schloß/ vnd da- ſelbſt in die Wohnung deß Herꝛn Pflegers/ ihr Geſtreng/ ꝛc. Dann wie offt haiſt es bey den Baurn/ wann nur ein- mahl der Teuffel den Pfleger hinfuͤhrte? warumben nicht in ein Wuͤrths-Hauß/ allwo gemainiglich der Gaſt dem Wuͤrth wuͤnſchet/ daß ihm der Teuffel ſoll den Halß bre- chen/ weilen er ihn alſo vnchriſtlich barbiert? warumben gleich in ein Schwein? Vil heilige Lehrer geben diſe Vr- ſach; wie daß ein Schwein ein eigentlicher Entwurff ei- nes vndanckbaren Menſchens ſeye/ dann/ wann die Schwein vnder einem Aichelbaum iſt/ jemand aber hin- auff ſteigt/ vnd die Aicheln herunder ſchuͤttlet/ ſo wird diſe naſchen vnd freſſen/ biß der Saumagen voll iſt/ aber nit ein einiges mahl in die Hoͤhe ſchauen/ von wannen etwann das Confect herkommen. Deſtwegen hat der HErꝛ vnd Heyland zugelaſſen/ daß die Teuffel in die Schwein gefah- ren/ dann in dem Goͤttlichen Aug iſt nichts abſcheulichers/ als die Vndanckbarkeit. Das Getrayd auff dem Kaſten/ der Wein in dem Keller/ die Klayder in der Truhen/ das Gelt in dem Beutl/ die Speiß in der Schiſſel/ die Federn in dem Beth/ das Holtz in dem Ofen/ die Kuhe in dem Stahl/ die Hennen in dem Hof/ die Fiſch in dem Teuch/ die Laͤmmer auff dem Feld/ Q q q 2

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 491. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/527>, abgerufen am 25.11.2024.