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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judas ein vnverschambter Lugner/

In dem alten Testament hat der Allmächtige GOtt
etliche Thier für vnrein erkennt/ vnder andern war auch
der Schwan/ dessen sich wol zu verwundern/ da ja ein
grosser Vnderschid zwischen Schwanen vnd Schweinen/
massen die Schwein im Koth- vnd Mistlacken sich her-
umb weltzet/ vnnd sich mit Speisen füllet/ woran alle
Thier ein Grausen schöpffen: aber ein Schwann trutzet
Farb halber/ mit dem Schnee/ hat sein Auffenthalt in dem
klaren Wasser/ hasset alle garstige Arth/ vnd soll gleich-
wol vnder die vnraine Thier gezehlt werden? ein Schwan
spendiret seine Federn/ mit welchen die höchste/ vnd vor-
nehmste Monarchen zu schreiben pflegen/ vnd er soll gleich-
wol in so geringer AEstimation seyn? ein Schwann wird
kurtz vor seinem Todt/ in dem er die gantze Zeit seines Le-
bens das Silentium gehalten/ gantz annehmlich/ vnd süß
anfangen zu singen/ vnnd also ein Sinn-Bildnuß deß
frommen Menschens/ welcher mit Freuden von hinnen
scheidet/ vnd soll diser schönste Vogl dannoch vnder die vn-
raine Thier gezehlet werden? so ist ja ein Schwann saube-
rer/ als ein Schwein/ vnd ein Schwein weit garstiger/
als ein Schwann/ vnd dannoch soll ein Schwann/ so wol
als ein Schwein für vnrein gehalten werden? ja/ ja/ nicht
anderst/ bey GOtt gilt der Schwann nichts/ vnd zwar der
Vrsach halber/ diser Vogl ist Federn halber Schneeweiß/
aber einwendig gantz schwartz im Fleisch/ vnd also ein Ab-
bildung eines Gleißners/ welcher sich außwendig in seinen
Geberden gantz heilig stellt/ vnd beynebens in dem Hertzeu
gantz heylloß ist. Vae vobis Hypocritae!

Wehe dem/ so sich außwendig stellet wie ein Jo-
annes,
vnnd einwendig wie ein Herodes, nicht vn-
gleich einem Grab/ welches äusserlich mit einem auß schö-
nen Marmel/ vnnd Alabaster polierten Stain pran-
get/ entgegen einwendig einen stinckenden Todten-Cörper/

oder
Judas ein vnverſchambter Lugner/

In dem alten Teſtament hat der Allmaͤchtige GOtt
etliche Thier fuͤr vnrein erkennt/ vnder andern war auch
der Schwan/ deſſen ſich wol zu verwundern/ da ja ein
groſſer Vnderſchid zwiſchen Schwanen vnd Schweinen/
maſſen die Schwein im Koth- vnd Miſtlacken ſich her-
umb weltzet/ vnnd ſich mit Speiſen fuͤllet/ woran alle
Thier ein Grauſen ſchoͤpffen: aber ein Schwann trutzet
Farb halber/ mit dem Schnee/ hat ſein Auffenthalt in dem
klaren Waſſer/ haſſet alle garſtige Arth/ vnd ſoll gleich-
wol vnder die vnraine Thier gezehlt werden? ein Schwan
ſpendiret ſeine Federn/ mit welchen die hoͤchſte/ vnd vor-
nehmſte Monarchen zu ſchreiben pflegen/ vnd er ſoll gleich-
wol in ſo geringer Æſtimation ſeyn? ein Schwann wird
kurtz vor ſeinem Todt/ in dem er die gantze Zeit ſeines Le-
bens das Silentium gehalten/ gantz annehmlich/ vnd ſuͤß
anfangen zu ſingen/ vnnd alſo ein Sinn-Bildnuß deß
frommen Menſchens/ welcher mit Freuden von hinnen
ſcheidet/ vnd ſoll diſer ſchoͤnſte Vogl dannoch vnder die vn-
raine Thier gezehlet werden? ſo iſt ja ein Schwann ſaube-
rer/ als ein Schwein/ vnd ein Schwein weit garſtiger/
als ein Schwann/ vnd dannoch ſoll ein Schwann/ ſo wol
als ein Schwein fuͤr vnrein gehalten werden? ja/ ja/ nicht
anderſt/ bey GOtt gilt der Schwann nichts/ vnd zwar der
Vrſach halber/ diſer Vogl iſt Federn halber Schneeweiß/
aber einwendig gantz ſchwartz im Fleiſch/ vnd alſo ein Ab-
bildung eines Gleißners/ welcher ſich außwendig in ſeinen
Geberden gantz heilig ſtellt/ vnd beynebens in dem Hertzeu
gantz heylloß iſt. Væ vobis Hypocritæ!

Wehe dem/ ſo ſich außwendig ſtellet wie ein Jo-
annes,
vnnd einwendig wie ein Herodes, nicht vn-
gleich einem Grab/ welches aͤuſſerlich mit einem auß ſchoͤ-
nen Marmel/ vnnd Alabaſter polierten Stain pran-
get/ entgegen einwendig einen ſtinckenden Todten-Coͤrper/

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[468/0504] Judas ein vnverſchambter Lugner/ In dem alten Teſtament hat der Allmaͤchtige GOtt etliche Thier fuͤr vnrein erkennt/ vnder andern war auch der Schwan/ deſſen ſich wol zu verwundern/ da ja ein groſſer Vnderſchid zwiſchen Schwanen vnd Schweinen/ maſſen die Schwein im Koth- vnd Miſtlacken ſich her- umb weltzet/ vnnd ſich mit Speiſen fuͤllet/ woran alle Thier ein Grauſen ſchoͤpffen: aber ein Schwann trutzet Farb halber/ mit dem Schnee/ hat ſein Auffenthalt in dem klaren Waſſer/ haſſet alle garſtige Arth/ vnd ſoll gleich- wol vnder die vnraine Thier gezehlt werden? ein Schwan ſpendiret ſeine Federn/ mit welchen die hoͤchſte/ vnd vor- nehmſte Monarchen zu ſchreiben pflegen/ vnd er ſoll gleich- wol in ſo geringer Æſtimation ſeyn? ein Schwann wird kurtz vor ſeinem Todt/ in dem er die gantze Zeit ſeines Le- bens das Silentium gehalten/ gantz annehmlich/ vnd ſuͤß anfangen zu ſingen/ vnnd alſo ein Sinn-Bildnuß deß frommen Menſchens/ welcher mit Freuden von hinnen ſcheidet/ vnd ſoll diſer ſchoͤnſte Vogl dannoch vnder die vn- raine Thier gezehlet werden? ſo iſt ja ein Schwann ſaube- rer/ als ein Schwein/ vnd ein Schwein weit garſtiger/ als ein Schwann/ vnd dannoch ſoll ein Schwann/ ſo wol als ein Schwein fuͤr vnrein gehalten werden? ja/ ja/ nicht anderſt/ bey GOtt gilt der Schwann nichts/ vnd zwar der Vrſach halber/ diſer Vogl iſt Federn halber Schneeweiß/ aber einwendig gantz ſchwartz im Fleiſch/ vnd alſo ein Ab- bildung eines Gleißners/ welcher ſich außwendig in ſeinen Geberden gantz heilig ſtellt/ vnd beynebens in dem Hertzeu gantz heylloß iſt. Væ vobis Hypocritæ! Wehe dem/ ſo ſich außwendig ſtellet wie ein Jo- annes, vnnd einwendig wie ein Herodes, nicht vn- gleich einem Grab/ welches aͤuſſerlich mit einem auß ſchoͤ- nen Marmel/ vnnd Alabaſter polierten Stain pran- get/ entgegen einwendig einen ſtinckenden Todten-Coͤrper/ oder

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 468. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/504>, abgerufen am 22.11.2024.