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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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in Worten/ vnd Wercken.
halben er auch nackend/ vnd bloß am Creutz hat wollen
sterben/ dardurch vns zu lehren/ die Warheit muß nicht
verdecket/ vermantlet/ verhilt/ verblümlet seyn/ sondern
bloß. Es hat die Martha ein heickliche Nasen gezeiget/
wie vnser HErr hat ihren Bruder wollen von dem Todt
aufferwecken/ in dem sie gesprochen. Domine, HErr/
jam foetet, er stinckt schon. Schöpffen wir Adams-Kin-
der einen Grausen an allen dem jenigen/ was da stincket.
Pfuy! vnd ein lauteres Pfuy ist ein Lug/ was ist doch wil-
ders/ als wann man sagt/ es seye erstuncken/ vnd erlo-
gen; ja pflegt doch ein jedwederer bescheider Mensch jedes-
mahl das Salva venia, das Reverenter hinzu zu setzen/ so
offt er das Wörtl Lug nur außspricht. Warumb solle
es vns nit absonderlich darob grausen. Liebster Leser/ ich
sag die Warheit/ vnd liege nicht/ du werdest sehen/ wie
scharpff der gerechte GOtt in jener Welt ein einige Lug
straffen wird/ ist also besser anjetzo im Liegen feyren/
als dort im Feuer ligen.

Judas Iscarioth ist allweg auch ein sonderer Lugner
gewest in seinen Wercken/ zumahlen er änsserlich gantz hei-
lig scheinte/ vnd hat ihn das Volck so vollkommen/ so hei-
lig geschätzet/ als etwan ein Petrum oder Joannem, ja
er konte also maisterlich seine gehaimbe Laster verhüllen/
daß vnder den H. Apostlen nit einer gewest/ so nur einen
üblen Argwohn hätte von ihm geschöpffet/ so gar auff die
letzt/ da der gebenedeyte HErr bey dem heiligen Abend-
mahl zimblich deutlich geredet hat von einem Verräther/
wolte es noch keinem Apostel einfallen/ das Judas diser
verwegene Bößwicht solte seyn. Destwegen Petrus ge-
sagt/ HErr bin ichs? Joannes gefragt/ HErr bin ichs?
Jacobus ingleichem/ HErr bin ichs? einer nach dem an-
deren ehender geforchten von seiner aignen Person/ als
von Juda Iscarioth.

So
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in Worten/ vnd Wercken.
halben er auch nackend/ vnd bloß am Creutz hat wollen
ſterben/ dardurch vns zu lehren/ die Warheit muß nicht
verdecket/ vermantlet/ verhilt/ verbluͤmlet ſeyn/ ſondern
bloß. Es hat die Martha ein heickliche Naſen gezeiget/
wie vnſer HErꝛ hat ihren Bruder wollen von dem Todt
aufferwecken/ in dem ſie geſprochen. Domine, HErꝛ/
jam fœtet, er ſtinckt ſchon. Schoͤpffen wir Adams-Kin-
der einen Grauſen an allen dem jenigen/ was da ſtincket.
Pfuy! vnd ein lauteres Pfuy iſt ein Lug/ was iſt doch wil-
ders/ als wann man ſagt/ es ſeye erſtuncken/ vnd erlo-
gen; ja pflegt doch ein jedwederer beſcheider Menſch jedes-
mahl das Salva venia, das Reverenter hinzu zu ſetzen/ ſo
offt er das Woͤrtl Lug nur außſpricht. Warumb ſolle
es vns nit abſonderlich darob grauſen. Liebſter Leſer/ ich
ſag die Warheit/ vnd liege nicht/ du werdeſt ſehen/ wie
ſcharpff der gerechte GOtt in jener Welt ein einige Lug
ſtraffen wird/ iſt alſo beſſer anjetzo im Liegen feyren/
als dort im Feuer ligen.

Judas Iſcarioth iſt allweg auch ein ſonderer Lugner
geweſt in ſeinen Wercken/ zumahlen er aͤnſſerlich gantz hei-
lig ſcheinte/ vnd hat ihn das Volck ſo vollkommen/ ſo hei-
lig geſchaͤtzet/ als etwan ein Petrum oder Joannem, ja
er konte alſo maiſterlich ſeine gehaimbe Laſter verhuͤllen/
daß vnder den H. Apoſtlen nit einer geweſt/ ſo nur einen
uͤblen Argwohn haͤtte von ihm geſchoͤpffet/ ſo gar auff die
letzt/ da der gebenedeyte HErꝛ bey dem heiligen Abend-
mahl zimblich deutlich geredet hat von einem Verraͤther/
wolte es noch keinem Apoſtel einfallen/ das Judas diſer
verwegene Boͤßwicht ſolte ſeyn. Deſtwegen Petrus ge-
ſagt/ HErꝛ bin ichs? Joannes gefragt/ HErꝛ bin ichs?
Jacobus ingleichem/ HErꝛ bin ichs? einer nach dem an-
deren ehender geforchten von ſeiner aignen Perſon/ als
von Juda Iſcarioth.

So
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[465/0501] in Worten/ vnd Wercken. halben er auch nackend/ vnd bloß am Creutz hat wollen ſterben/ dardurch vns zu lehren/ die Warheit muß nicht verdecket/ vermantlet/ verhilt/ verbluͤmlet ſeyn/ ſondern bloß. Es hat die Martha ein heickliche Naſen gezeiget/ wie vnſer HErꝛ hat ihren Bruder wollen von dem Todt aufferwecken/ in dem ſie geſprochen. Domine, HErꝛ/ jam fœtet, er ſtinckt ſchon. Schoͤpffen wir Adams-Kin- der einen Grauſen an allen dem jenigen/ was da ſtincket. Pfuy! vnd ein lauteres Pfuy iſt ein Lug/ was iſt doch wil- ders/ als wann man ſagt/ es ſeye erſtuncken/ vnd erlo- gen; ja pflegt doch ein jedwederer beſcheider Menſch jedes- mahl das Salva venia, das Reverenter hinzu zu ſetzen/ ſo offt er das Woͤrtl Lug nur außſpricht. Warumb ſolle es vns nit abſonderlich darob grauſen. Liebſter Leſer/ ich ſag die Warheit/ vnd liege nicht/ du werdeſt ſehen/ wie ſcharpff der gerechte GOtt in jener Welt ein einige Lug ſtraffen wird/ iſt alſo beſſer anjetzo im Liegen feyren/ als dort im Feuer ligen. Judas Iſcarioth iſt allweg auch ein ſonderer Lugner geweſt in ſeinen Wercken/ zumahlen er aͤnſſerlich gantz hei- lig ſcheinte/ vnd hat ihn das Volck ſo vollkommen/ ſo hei- lig geſchaͤtzet/ als etwan ein Petrum oder Joannem, ja er konte alſo maiſterlich ſeine gehaimbe Laſter verhuͤllen/ daß vnder den H. Apoſtlen nit einer geweſt/ ſo nur einen uͤblen Argwohn haͤtte von ihm geſchoͤpffet/ ſo gar auff die letzt/ da der gebenedeyte HErꝛ bey dem heiligen Abend- mahl zimblich deutlich geredet hat von einem Verraͤther/ wolte es noch keinem Apoſtel einfallen/ das Judas diſer verwegene Boͤßwicht ſolte ſeyn. Deſtwegen Petrus ge- ſagt/ HErꝛ bin ichs? Joannes gefragt/ HErꝛ bin ichs? Jacobus ingleichem/ HErꝛ bin ichs? einer nach dem an- deren ehender geforchten von ſeiner aignen Perſon/ als von Juda Iſcarioth. So N n n

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 465. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/501>, abgerufen am 25.11.2024.