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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judas war ein vnverschambter Lugner/

Omnis homo mendax. Es ist halt kein Stand oh-
ne Lugen. Die allererste Sünd der Kinder ist das liegen;
so gar der Geistliche Stand/ der doch mit aller Vollkom-
menheit prangen soll/ ist nit gar frey von denen Auffschnei-
deren. Der heilige Evangelist Joannes als ein Geistlicher/
ist so genau auff die Warheit gangen/ da er die Stund
beschriben/ in welcher der Heyland mit dem Samaritani-
schen Weibel bey dem Brunnen geredet/ in dem dazumah-
len der Uhrzaiger schon auff dem ersten Strichel gestanden/
hat er ihm nit getrauet zu schreiben: Es ware die 6.
Stund/
sondern/ Erat hora quasi sexta, Es war vmb
die sechste Stund.
So scrupulos war Johannes ge-
west/ damit er die Warheit im mindisten nicht belaydige.
Seines gleichen findet man dißfahls gar wenig. Derselbe
war es wol nit/ welcher dem Englischen Doctor Thomae
von Aquin vorgelogen/ daß dort droben ein Ochs in der
Höhe fliege/ vnd weilen Thomas derentwegen seine Augen
in die Höhe gewendt/ also hat ihn der andere außgehönet/
sich beynebens verwundert/ daß er als ein so berühmter
Lehrer möge so einfältig seyn/ vnd glauben/ daß ein Ochs
fliege. Pfuy! Thomas der Apostl hat so langsamb ge-
glaubt/ vnd ihr Thomas von Aquin glaubt so geschwind/
ein Ochs soll fliegen/ ja sagt der H. Mann/ ich hab ehen-
der geglaubt/ daß ein Ochs soll fliegen/ als ein Geistlicher
liegen.

So ist dann allerseits die liebe/ vnd guldene War-
heit noch gantz frisch/ gantz neu/ als wäre sie erst von de-
nen Händen Gottes verfertiget worden. Darumb aber
gantz neu/ dann man braucht sie selten/ welches mit bluti-
gen Zähern soll beweint werden/ massen hierauß sattsam
erhellet/ daß vnser lieber HErr wenig bey vns gilt/ in dem
er selbsten die Warheit ist. Ego sum Veritas. Wessent-

halben
Judas war ein vnverſchambter Lugner/

Omnis homo mendax. Es iſt halt kein Stand oh-
ne Lugen. Die allererſte Suͤnd der Kinder iſt das liegen;
ſo gar der Geiſtliche Stand/ der doch mit aller Vollkom-
menheit prangen ſoll/ iſt nit gar frey von denen Auffſchnei-
deren. Der heilige Evangeliſt Joannes als ein Geiſtlicher/
iſt ſo genau auff die Warheit gangen/ da er die Stund
beſchriben/ in welcher der Heyland mit dem Samaritani-
ſchen Weibel bey dem Brunnen geredet/ in dem dazumah-
len der Uhrzaiger ſchon auff dem erſten Strichel geſtanden/
hat er ihm nit getrauet zu ſchreiben: Es ware die 6.
Stund/
ſondern/ Erat hora quaſi ſexta, Es war vmb
die ſechſte Stund.
So ſcrupulos war Johannes ge-
weſt/ damit er die Warheit im mindiſten nicht belaydige.
Seines gleichen findet man dißfahls gar wenig. Derſelbe
war es wol nit/ welcher dem Engliſchen Doctor Thomæ
von Aquin vorgelogen/ daß dort droben ein Ochs in der
Hoͤhe fliege/ vnd weilen Thomas derentwegen ſeine Augen
in die Hoͤhe gewendt/ alſo hat ihn der andere außgehoͤnet/
ſich beynebens verwundert/ daß er als ein ſo beruͤhmter
Lehrer moͤge ſo einfaͤltig ſeyn/ vnd glauben/ daß ein Ochs
fliege. Pfuy! Thomas der Apoſtl hat ſo langſamb ge-
glaubt/ vnd ihr Thomas von Aquin glaubt ſo geſchwind/
ein Ochs ſoll fliegen/ ja ſagt der H. Mann/ ich hab ehen-
der geglaubt/ daß ein Ochs ſoll fliegen/ als ein Geiſtlicher
liegen.

So iſt dann allerſeits die liebe/ vnd guldene War-
heit noch gantz friſch/ gantz neu/ als waͤre ſie erſt von de-
nen Haͤnden Gottes verfertiget worden. Darumb aber
gantz neu/ dann man braucht ſie ſelten/ welches mit bluti-
gen Zaͤhern ſoll beweint werden/ maſſen hierauß ſattſam
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[464/0500] Judas war ein vnverſchambter Lugner/ Omnis homo mendax. Es iſt halt kein Stand oh- ne Lugen. Die allererſte Suͤnd der Kinder iſt das liegen; ſo gar der Geiſtliche Stand/ der doch mit aller Vollkom- menheit prangen ſoll/ iſt nit gar frey von denen Auffſchnei- deren. Der heilige Evangeliſt Joannes als ein Geiſtlicher/ iſt ſo genau auff die Warheit gangen/ da er die Stund beſchriben/ in welcher der Heyland mit dem Samaritani- ſchen Weibel bey dem Brunnen geredet/ in dem dazumah- len der Uhrzaiger ſchon auff dem erſten Strichel geſtanden/ hat er ihm nit getrauet zu ſchreiben: Es ware die 6. Stund/ ſondern/ Erat hora quaſi ſexta, Es war vmb die ſechſte Stund. So ſcrupulos war Johannes ge- weſt/ damit er die Warheit im mindiſten nicht belaydige. Seines gleichen findet man dißfahls gar wenig. Derſelbe war es wol nit/ welcher dem Engliſchen Doctor Thomæ von Aquin vorgelogen/ daß dort droben ein Ochs in der Hoͤhe fliege/ vnd weilen Thomas derentwegen ſeine Augen in die Hoͤhe gewendt/ alſo hat ihn der andere außgehoͤnet/ ſich beynebens verwundert/ daß er als ein ſo beruͤhmter Lehrer moͤge ſo einfaͤltig ſeyn/ vnd glauben/ daß ein Ochs fliege. Pfuy! Thomas der Apoſtl hat ſo langſamb ge- glaubt/ vnd ihr Thomas von Aquin glaubt ſo geſchwind/ ein Ochs ſoll fliegen/ ja ſagt der H. Mann/ ich hab ehen- der geglaubt/ daß ein Ochs ſoll fliegen/ als ein Geiſtlicher liegen. So iſt dann allerſeits die liebe/ vnd guldene War- heit noch gantz friſch/ gantz neu/ als waͤre ſie erſt von de- nen Haͤnden Gottes verfertiget worden. Darumb aber gantz neu/ dann man braucht ſie ſelten/ welches mit bluti- gen Zaͤhern ſoll beweint werden/ maſſen hierauß ſattſam erhellet/ daß vnſer lieber HErꝛ wenig bey vns gilt/ in dem er ſelbſten die Warheit iſt. Ego ſum Veritas. Weſſent- halben

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 464. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/500>, abgerufen am 22.07.2024.