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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judas ein vnverschambter Lugner/
man bey manchem Weib/ absonderlich bey denen Witti-
ben. Das erste Wort nach dem Todt ihres Manns ist
mehrmahlen nit wahr; dann fast ein jede last sich verlau-
ten/ sie woll nicht mehr heyrathen/ vnderdessen ist sie ein
Wittib/ auff Hebreisch Almanach, oder besser geredet/
allen Mannen nach.

Reden die Bettl-Leuth allzeit die Warheit? dise gar
selten. Jener Bettler auff dem Weeg/ welcher von dem
gebenedeyt@n Heyland das Gesicht wunderbarlich erhal-
ten/ war in der Warheit ein recht blinder Tropff. Aber
man trifft zuweilen lose Gesellen an/ welche sich blindt/
krump/ lahm/ stum/ etc. nur stellen. Als wie derselbe/ der
sich etlich Jahr gantz stum gestellet/ vnd stunde sein beste
Beredenheit nur in dem Glöckl. Als er einsmahls von
einem Herrn befragt worden/ wie lang er schon stum seye?
so hat er sich vergessen/ vnd folgsamb deutlich geantwort-
tet: Herr/ es seynd schon 6. Jahr. Von dem H. Einsidler
Isaac wird geschriben/ daß einmahl etliche schlimme Ge-
sellen ihre gute Klayder außgezogen/ dieselbe in ein hollen
Baum versteckt/ nachmahlens gantz zerrissner vnd zerlum-
ter dem H. Mann zugetretten/ ihne mit wainenden Augen
vnd auffgehobenen Händen wehemüthig gebetten/ er wolle
sich ihrer erbarmen/ vnd etwann mit einem Klayd verhilff-
lich seyn/ damit sie gleichwol den blossen Leib in etwas ver-
hüllen vnd zudecken möchten. Ja/ ja/ sagt der alte Tätl/
gar gern/ ihr seyt gar arme Tropffen/ es hat so gar der
Haderlumper bey euch nichts zu finden. Ja/ ja ich will
euch schon versehen. Schafft demnach seinem jungen Ein-
sidler/ vnd sagt ihm in die Ohren/ er soll hingehen (dann
der H. Mann war von GOtt schon erleuchtet) an dassel-
bige Orth/ in einem hollen Baum werde er Klayder fin-
den/ dise solle er fein schleunig herbey bringen. Der from-
me Discipul vollziecht den Befelch seines heiligen Vat-

ters/

Judas ein vnverſchambter Lugner/
man bey manchem Weib/ abſonderlich bey denen Witti-
ben. Das erſte Wort nach dem Todt ihres Manns iſt
mehrmahlen nit wahr; dann faſt ein jede laſt ſich verlau-
ten/ ſie woll nicht mehr heyrathen/ vnderdeſſen iſt ſie ein
Wittib/ auff Hebreiſch Almanach, oder beſſer geredet/
allen Mannen nach.

Reden die Bettl-Leuth allzeit die Warheit? diſe gar
ſelten. Jener Bettler auff dem Weeg/ welcher von dem
gebenedeytən Heyland das Geſicht wunderbarlich erhal-
ten/ war in der Warheit ein recht blinder Tropff. Aber
man trifft zuweilen loſe Geſellen an/ welche ſich blindt/
krump/ lahm/ ſtum/ ꝛc. nur ſtellen. Als wie derſelbe/ der
ſich etlich Jahr gantz ſtum geſtellet/ vnd ſtunde ſein beſte
Beredenheit nur in dem Gloͤckl. Als er einsmahls von
einem Herꝛn befragt worden/ wie lang er ſchon ſtum ſeye?
ſo hat er ſich vergeſſen/ vnd folgſamb deutlich geantwort-
tet: Herꝛ/ es ſeynd ſchon 6. Jahr. Von dem H. Einſidler
Iſaac wird geſchriben/ daß einmahl etliche ſchlimme Ge-
ſellen ihre gute Klayder außgezogen/ dieſelbe in ein hollen
Baum verſteckt/ nachmahlens gantz zerriſſner vnd zerlum-
ter dem H. Mann zugetretten/ ihne mit wainenden Augen
vnd auffgehobenen Haͤnden wehemuͤthig gebetten/ er wolle
ſich ihrer erbarmen/ vnd etwann mit einem Klayd verhilff-
lich ſeyn/ damit ſie gleichwol den bloſſen Leib in etwas ver-
huͤllen vnd zudecken moͤchten. Ja/ ja/ ſagt der alte Taͤtl/
gar gern/ ihr ſeyt gar arme Tropffen/ es hat ſo gar der
Haderlumper bey euch nichts zu finden. Ja/ ja ich will
euch ſchon verſehen. Schafft demnach ſeinem jungen Ein-
ſidler/ vnd ſagt ihm in die Ohren/ er ſoll hingehen (dann
der H. Mann war von GOtt ſchon erleuchtet) an daſſel-
bige Orth/ in einem hollen Baum werde er Klayder fin-
den/ diſe ſolle er fein ſchleunig herbey bringen. Der from-
me Diſcipul vollziecht den Befelch ſeines heiligen Vat-

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[462/0498] Judas ein vnverſchambter Lugner/ man bey manchem Weib/ abſonderlich bey denen Witti- ben. Das erſte Wort nach dem Todt ihres Manns iſt mehrmahlen nit wahr; dann faſt ein jede laſt ſich verlau- ten/ ſie woll nicht mehr heyrathen/ vnderdeſſen iſt ſie ein Wittib/ auff Hebreiſch Almanach, oder beſſer geredet/ allen Mannen nach. Reden die Bettl-Leuth allzeit die Warheit? diſe gar ſelten. Jener Bettler auff dem Weeg/ welcher von dem gebenedeytən Heyland das Geſicht wunderbarlich erhal- ten/ war in der Warheit ein recht blinder Tropff. Aber man trifft zuweilen loſe Geſellen an/ welche ſich blindt/ krump/ lahm/ ſtum/ ꝛc. nur ſtellen. Als wie derſelbe/ der ſich etlich Jahr gantz ſtum geſtellet/ vnd ſtunde ſein beſte Beredenheit nur in dem Gloͤckl. Als er einsmahls von einem Herꝛn befragt worden/ wie lang er ſchon ſtum ſeye? ſo hat er ſich vergeſſen/ vnd folgſamb deutlich geantwort- tet: Herꝛ/ es ſeynd ſchon 6. Jahr. Von dem H. Einſidler Iſaac wird geſchriben/ daß einmahl etliche ſchlimme Ge- ſellen ihre gute Klayder außgezogen/ dieſelbe in ein hollen Baum verſteckt/ nachmahlens gantz zerriſſner vnd zerlum- ter dem H. Mann zugetretten/ ihne mit wainenden Augen vnd auffgehobenen Haͤnden wehemuͤthig gebetten/ er wolle ſich ihrer erbarmen/ vnd etwann mit einem Klayd verhilff- lich ſeyn/ damit ſie gleichwol den bloſſen Leib in etwas ver- huͤllen vnd zudecken moͤchten. Ja/ ja/ ſagt der alte Taͤtl/ gar gern/ ihr ſeyt gar arme Tropffen/ es hat ſo gar der Haderlumper bey euch nichts zu finden. Ja/ ja ich will euch ſchon verſehen. Schafft demnach ſeinem jungen Ein- ſidler/ vnd ſagt ihm in die Ohren/ er ſoll hingehen (dann der H. Mann war von GOtt ſchon erleuchtet) an daſſel- bige Orth/ in einem hollen Baum werde er Klayder fin- den/ diſe ſolle er fein ſchleunig herbey bringen. Der from- me Diſcipul vollziecht den Befelch ſeines heiligen Vat- ters/

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 462. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/498>, abgerufen am 22.11.2024.