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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judas war ein vnverschambter Lugner/
ling noch im Hauß seyn/ was Schad vnd Schand/ vnd
Schind-Thaten wurden entstehen? Nicht dergleichen hat
der Gewissenhaffte Loth hören lassen/ sondern er hats red-
lich bekennt. Ja/ ja/ meine liebe Brüder/ ich laugne es
nicht: ja/ ja/ sie seynd bey mir/ aber ich bitt euch vmb
Gottes willen/ thut das Ding nicht. Warumb hat dann
jenes Weib gelogen/ vnd gelaugnet/ gelaugnet vnd gelo-
gen vndereinander/ nacheinander/ übereinander/ der Loth
aber blibe bey der Warheit auch in höchster Gefahr? Da-
rumb/ merckens Eur Gnaden/ Ihr Herren Edl-Leuth/ etc.
Die Rachab war ein schlechtes Rabenvich/ ein gemeines
Weib/ destwegen schambt sie sich nicht deß Liegen: aber
Loth war ein Edlmann von grossem Geblüt/ von statt-
licher Casada, darumb wolt er auff kein Weiß mit Lugen
vmbgehen. Pfui! Mendacium est vitium servile,
spricht Sophocles.

Es ist wahr/ vor disem hats gehaissen: ein Mann/
ein Mann/ ein Wort/ ein Wort. Was man dazumah-
len versprochen/ ist vnveränderlich gehalten worden. Zur
selben Zeit hat ein Parola mehrer Glaubens gehabt/ als
anjetzo Pargamene Brieff/ woran die Sigl hangen/ wie
Pantalier an einem Soldaten. Bey etlichen Edl-Leu-
then/ nit bey allen/ ist die Parola ein Parabola worden/
vnd ist zuweilen so gar nit ein papierenes Häußl/ welches
die Knaben auff die Krippel setzen/ darauff zu bauen. Pa-
rola Pater!
ich will mich einstellen. Parola Maister! die
andere Wochen solt ihr das Gelt haben. Parola Kauff-
mann! in vierzehen Tagen soll alles pr. Haller/ pr. Pfen-
ning bezahlt werden. Der Kauffmann verlast sich dar-
auff so fest/ gleichsamb als auff die 14. Nothelffer: Der
Maister hofft darauff mehrer als die Israeliter auff das
guldene Kalb: Der Pater wartet darauff/ wie Moyses
auff das gelobte Land: aber der erste/ der andere/ der dritte

werden

Judas war ein vnverſchambter Lugner/
ling noch im Hauß ſeyn/ was Schad vnd Schand/ vnd
Schind-Thaten wurden entſtehen? Nicht dergleichen hat
der Gewiſſenhaffte Loth hoͤren laſſen/ ſondern er hats red-
lich bekennt. Ja/ ja/ meine liebe Bruͤder/ ich laugne es
nicht: ja/ ja/ ſie ſeynd bey mir/ aber ich bitt euch vmb
Gottes willen/ thut das Ding nicht. Warumb hat dann
jenes Weib gelogen/ vnd gelaugnet/ gelaugnet vnd gelo-
gen vndereinander/ nacheinander/ uͤbereinander/ der Loth
aber blibe bey der Warheit auch in hoͤchſter Gefahr? Da-
rumb/ merckens Eur Gnaden/ Ihr Herren Edl-Leuth/ ꝛc.
Die Rachab war ein ſchlechtes Rabenvich/ ein gemeines
Weib/ deſtwegen ſchambt ſie ſich nicht deß Liegen: aber
Loth war ein Edlmann von groſſem Gebluͤt/ von ſtatt-
licher Caſada, darumb wolt er auff kein Weiß mit Lugen
vmbgehen. Pfui! Mendacium eſt vitium ſervile,
ſpricht Sophocles.

Es iſt wahr/ vor diſem hats gehaiſſen: ein Mann/
ein Mann/ ein Wort/ ein Wort. Was man dazumah-
len verſprochen/ iſt vnveraͤnderlich gehalten worden. Zur
ſelben Zeit hat ein Parola mehrer Glaubens gehabt/ als
anjetzo Pargamene Brieff/ woran die Sigl hangen/ wie
Pantalier an einem Soldaten. Bey etlichen Edl-Leu-
then/ nit bey allen/ iſt die Parola ein Parabola worden/
vnd iſt zuweilen ſo gar nit ein papierenes Haͤußl/ welches
die Knaben auff die Krippel ſetzen/ darauff zu bauen. Pa-
rola Pater!
ich will mich einſtellen. Parola Maiſter! die
andere Wochen ſolt ihr das Gelt haben. Parola Kauff-
mann! in vierzehen Tagen ſoll alles pr. Haller/ pr. Pfen-
ning bezahlt werden. Der Kauffmann verlaſt ſich dar-
auff ſo feſt/ gleichſamb als auff die 14. Nothelffer: Der
Maiſter hofft darauff mehrer als die Iſraeliter auff das
guldene Kalb: Der Pater wartet darauff/ wie Moyſes
auff das gelobte Land: aber der erſte/ der andere/ der dritte

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[448/0484] Judas war ein vnverſchambter Lugner/ ling noch im Hauß ſeyn/ was Schad vnd Schand/ vnd Schind-Thaten wurden entſtehen? Nicht dergleichen hat der Gewiſſenhaffte Loth hoͤren laſſen/ ſondern er hats red- lich bekennt. Ja/ ja/ meine liebe Bruͤder/ ich laugne es nicht: ja/ ja/ ſie ſeynd bey mir/ aber ich bitt euch vmb Gottes willen/ thut das Ding nicht. Warumb hat dann jenes Weib gelogen/ vnd gelaugnet/ gelaugnet vnd gelo- gen vndereinander/ nacheinander/ uͤbereinander/ der Loth aber blibe bey der Warheit auch in hoͤchſter Gefahr? Da- rumb/ merckens Eur Gnaden/ Ihr Herren Edl-Leuth/ ꝛc. Die Rachab war ein ſchlechtes Rabenvich/ ein gemeines Weib/ deſtwegen ſchambt ſie ſich nicht deß Liegen: aber Loth war ein Edlmann von groſſem Gebluͤt/ von ſtatt- licher Caſada, darumb wolt er auff kein Weiß mit Lugen vmbgehen. Pfui! Mendacium eſt vitium ſervile, ſpricht Sophocles. Es iſt wahr/ vor diſem hats gehaiſſen: ein Mann/ ein Mann/ ein Wort/ ein Wort. Was man dazumah- len verſprochen/ iſt vnveraͤnderlich gehalten worden. Zur ſelben Zeit hat ein Parola mehrer Glaubens gehabt/ als anjetzo Pargamene Brieff/ woran die Sigl hangen/ wie Pantalier an einem Soldaten. Bey etlichen Edl-Leu- then/ nit bey allen/ iſt die Parola ein Parabola worden/ vnd iſt zuweilen ſo gar nit ein papierenes Haͤußl/ welches die Knaben auff die Krippel ſetzen/ darauff zu bauen. Pa- rola Pater! ich will mich einſtellen. Parola Maiſter! die andere Wochen ſolt ihr das Gelt haben. Parola Kauff- mann! in vierzehen Tagen ſoll alles pr. Haller/ pr. Pfen- ning bezahlt werden. Der Kauffmann verlaſt ſich dar- auff ſo feſt/ gleichſamb als auff die 14. Nothelffer: Der Maiſter hofft darauff mehrer als die Iſraeliter auff das guldene Kalb: Der Pater wartet darauff/ wie Moyſes auff das gelobte Land: aber der erſte/ der andere/ der dritte werden

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 448. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/484>, abgerufen am 25.11.2024.