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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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vermaint man sehe ihn nit.
Stengl. p.
1. c.
26.
gezogen/ vnd endlich auß ihme geprest/ daß er ein Dieb
seye/ vnd habe vor fünfftzig Jahren jenem Maister N. 50.
Gulden entfrembdet/ nach welcher Erkandtnuß der zwar
weisse Tättl denen schwartzen Raaben einen Mitgespann
müssen abgeben/ vnd einen solchen Sailtantzer abgeben/
daß er am Strick ist hangen bliben.

Sage jetzo mehr/ es sehe dich Niemand/ in deme
GOtt die verborgneste vnd gehaimeste Ding schon so offt
auff der Welt an das Tag-Liecht gantz wunderbarlich ge-
bracht/ auff daß der vnbehutsame Mensch Handgreifflich
spüren solle/ daß er denen Göttlichen Augen keines wegs
entgehen möge. Wann wir den allmächtigen GOtt stäts
vor Augen hätten/ vnd wol zu Gemüth führeten/ daß der
jenige vns zusehe/ welcher vns kan augenblicklich in die
Höll abstürtzen/ so wurden wir vngezweifflet mit Lasteren
nit also beladen seyn. Was hat vnder den Käyser Hen-
ricum,
vnder den König Casimirum, vnder den Fürsten
ein Hemenegildum, vnder den Graffen ein Elzearium,
vnder den Frey-Herrn ein Rochum, vnder den Burgern
ein Homobonum, vnder den Bauren ein Isidorum, vn-
der den Bettler ein Servulum zu solcher Vollkommenheit
vnd Heiligkeit gebracht/ als eben daß sie stäts GOtt vor
Augen gehabt. Was hat den Soldaten Mauritium, den
Raths-Herrn Apollonium, den Artzten Pantaleonem,
den Edlmann Sebastianum, den Fürsten Abdon, den
König Olaum, zuruck gehalten/ daß sie nicht die Gö-
tzen verehrt vnd angebettet/ sondern heroisch gekämpffet/
vnd ihr Blut vergossen? nicht anderst/ als daß sie den
wahren GOtt allezeit vor Augen hatten. Was hat Be-
nedictum
mit so vilen Benedictineren/ Augustinum mit
so vilen Augustineren/ Dominicum mit so vilen Domi-
nica
neren/ Franciscum mit so vilen Franciscaneren/
Bernardum mit so vilen Bernardineren/ etc. zu so bekand-

tem

vermaint man ſehe ihn nit.
Stengl. p.
1. c.
26.
gezogen/ vnd endlich auß ihme gepreſt/ daß er ein Dieb
ſeye/ vnd habe vor fuͤnfftzig Jahren jenem Maiſter N. 50.
Gulden entfrembdet/ nach welcher Erkandtnuß der zwar
weiſſe Taͤttl denen ſchwartzen Raaben einen Mitgeſpann
muͤſſen abgeben/ vnd einen ſolchen Sailtantzer abgeben/
daß er am Strick iſt hangen bliben.

Sage jetzo mehr/ es ſehe dich Niemand/ in deme
GOtt die verborgneſte vnd gehaimeſte Ding ſchon ſo offt
auff der Welt an das Tag-Liecht gantz wunderbarlich ge-
bracht/ auff daß der vnbehutſame Menſch Handgreifflich
ſpuͤren ſolle/ daß er denen Goͤttlichen Augen keines wegs
entgehen moͤge. Wann wir den allmaͤchtigen GOtt ſtaͤts
vor Augen haͤtten/ vnd wol zu Gemuͤth fuͤhreten/ daß der
jenige vns zuſehe/ welcher vns kan augenblicklich in die
Hoͤll abſtuͤrtzen/ ſo wurden wir vngezweifflet mit Laſteren
nit alſo beladen ſeyn. Was hat vnder den Kaͤyſer Hen-
ricum,
vnder den Koͤnig Caſimirum, vnder den Fuͤrſten
ein Hemenegildum, vnder den Graffen ein Elzearium,
vnder den Frey-Herꝛn ein Rochum, vnder den Burgern
ein Homobonum, vnder den Bauren ein Iſidorum, vn-
der den Bettler ein Servulum zu ſolcher Vollkommenheit
vnd Heiligkeit gebracht/ als eben daß ſie ſtaͤts GOtt vor
Augen gehabt. Was hat den Soldaten Mauritium, den
Raths-Herꝛn Apollonium, den Artzten Pantaleonem,
den Edlmann Sebaſtianum, den Fuͤrſten Abdon, den
Koͤnig Olaum, zuruck gehalten/ daß ſie nicht die Goͤ-
tzen verehrt vnd angebettet/ ſondern heroiſch gekaͤmpffet/
vnd ihr Blut vergoſſen? nicht anderſt/ als daß ſie den
wahren GOtt allezeit vor Augen hatten. Was hat Be-
nedictum
mit ſo vilen Benedictineren/ Auguſtinum mit
ſo vilen Auguſtineren/ Dominicum mit ſo vilen Domi-
nica
neren/ Franciſcum mit ſo vilen Franciſcaneren/
Bernardum mit ſo vilen Bernardineren/ ꝛc. zu ſo bekand-

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[442/0478] vermaint man ſehe ihn nit. gezogen/ vnd endlich auß ihme gepreſt/ daß er ein Dieb ſeye/ vnd habe vor fuͤnfftzig Jahren jenem Maiſter N. 50. Gulden entfrembdet/ nach welcher Erkandtnuß der zwar weiſſe Taͤttl denen ſchwartzen Raaben einen Mitgeſpann muͤſſen abgeben/ vnd einen ſolchen Sailtantzer abgeben/ daß er am Strick iſt hangen bliben. Stengl. p. 1. c. 26. Sage jetzo mehr/ es ſehe dich Niemand/ in deme GOtt die verborgneſte vnd gehaimeſte Ding ſchon ſo offt auff der Welt an das Tag-Liecht gantz wunderbarlich ge- bracht/ auff daß der vnbehutſame Menſch Handgreifflich ſpuͤren ſolle/ daß er denen Goͤttlichen Augen keines wegs entgehen moͤge. Wann wir den allmaͤchtigen GOtt ſtaͤts vor Augen haͤtten/ vnd wol zu Gemuͤth fuͤhreten/ daß der jenige vns zuſehe/ welcher vns kan augenblicklich in die Hoͤll abſtuͤrtzen/ ſo wurden wir vngezweifflet mit Laſteren nit alſo beladen ſeyn. Was hat vnder den Kaͤyſer Hen- ricum, vnder den Koͤnig Caſimirum, vnder den Fuͤrſten ein Hemenegildum, vnder den Graffen ein Elzearium, vnder den Frey-Herꝛn ein Rochum, vnder den Burgern ein Homobonum, vnder den Bauren ein Iſidorum, vn- der den Bettler ein Servulum zu ſolcher Vollkommenheit vnd Heiligkeit gebracht/ als eben daß ſie ſtaͤts GOtt vor Augen gehabt. Was hat den Soldaten Mauritium, den Raths-Herꝛn Apollonium, den Artzten Pantaleonem, den Edlmann Sebaſtianum, den Fuͤrſten Abdon, den Koͤnig Olaum, zuruck gehalten/ daß ſie nicht die Goͤ- tzen verehrt vnd angebettet/ ſondern heroiſch gekaͤmpffet/ vnd ihr Blut vergoſſen? nicht anderſt/ als daß ſie den wahren GOtt allezeit vor Augen hatten. Was hat Be- nedictum mit ſo vilen Benedictineren/ Auguſtinum mit ſo vilen Auguſtineren/ Dominicum mit ſo vilen Domi- nicaneren/ Franciſcum mit ſo vilen Franciſcaneren/ Bernardum mit ſo vilen Bernardineren/ ꝛc. zu ſo bekand- tem

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 442. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/478>, abgerufen am 22.11.2024.