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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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vermaint man sehe ihn nit.

Wir schelten/ wir verwerffen/ wir verdammen/ wir
vermaledeyen jene Unthat der Hebraeer/ in dem ihnen Pi-
latus der damahlige Landpfleger zu freyer Wahl gestellt/
sie sollen auß der Gefängnuß begehren/ entweders JE-
sum/ oder Barabbam, diser war ein Mörderer. So haben
sie dannoch einhellig auffgeschryen/ man solle JEsum ereu-
tzigen/ den Barabbam aber frey vnd loß lassen. O ihr hölli-
sche Gemüther! so gilt dann bey euch mehrer ein Sünder/
vnd grosser Sünder/ vnd ein Mörderischer Bößwicht/ als
Gottes Sohn? aber sag her bethörter/ verkehrter/ be-
schwärter Mensch/ in dem du dich schämen thust vor den
Augen der Menschen/ nicht aber vor den Augen Gottes.
So gilt dann auch mehrer bey dir ein Mensch/ als GOtt
selbsten?

Es war ein Student/ welcher zu Faßnacht-Zeit/ da
man mit Schellen in die Schuel leutet/ auch nicht wolte
bescheyd seyn. Er wolte es auch erfahren/ ob ihme die Lap-
pen-Kappen möchte wol anstehen/ bittet demnach seinen
Kostherrn/ der ein guter Mahler war/ er wol das Gsicht
mit Farben ihme also überstreichen/ daß es einer Larven
gleich sehe. Der Kostherr zaigt sich hierinfals gar will fäh-
rig. Befilcht ihme/ er soll sich vnderdessen mit einem
Narren-Klayd außstaffieren/ biß er seine Farben mische.
Der Lateinische Gispel hatte schon alles im Vorrath/ west-
wegen er gleich die Narren-Schuh/ die Narren-Strimpff/
die Narren-Hosen/ das Narren-Wammes/ endlich das
grosse Narren-Kreß angezogen/ vnd sich auff den Stuhl
mit närrischer Reputation, odrr reputierlicher Narrheit
nidergesetzet. Jetzt/ sagt er/ Herr mahlt mich halt frey när-
risch. Der Kostherr war ein arger Schalck/ vnd gedachte nun-
mehr habe er ein erwünschte Gelegenheit disem Studioso
curioso,
oder furioso ein lächerlichen Bossen zureissen/ schaft
demnach/ er soll die Augen wol zutrucken: theils damit

ihme
vermaint man ſehe ihn nit.

Wir ſchelten/ wir verwerffen/ wir verdammen/ wir
vermaledeyen jene Unthat der Hebræer/ in dem ihnen Pi-
latus der damahlige Landpfleger zu freyer Wahl geſtellt/
ſie ſollen auß der Gefaͤngnuß begehren/ entweders JE-
ſum/ oder Barabbam, diſer war ein Moͤrderer. So haben
ſie dannoch einhellig auffgeſchryen/ man ſolle JEſum ereu-
tzigen/ den Barabbam aber frey vnd loß laſſen. O ihr hoͤlli-
ſche Gemuͤther! ſo gilt dann bey euch mehrer ein Suͤnder/
vnd groſſer Suͤnder/ vnd ein Moͤrderiſcher Boͤßwicht/ als
Gottes Sohn? aber ſag her bethoͤrter/ verkehrter/ be-
ſchwaͤrter Menſch/ in dem du dich ſchaͤmen thuſt vor den
Augen der Menſchen/ nicht aber vor den Augen Gottes.
So gilt dann auch mehrer bey dir ein Menſch/ als GOtt
ſelbſten?

Es war ein Student/ welcher zu Faßnacht-Zeit/ da
man mit Schellen in die Schuel leutet/ auch nicht wolte
beſcheyd ſeyn. Er wolte es auch erfahren/ ob ihme die Lap-
pen-Kappen moͤchte wol anſtehen/ bittet demnach ſeinen
Koſtherꝛn/ der ein guter Mahler war/ er wol das Gſicht
mit Farben ihme alſo uͤberſtreichen/ daß es einer Larven
gleich ſehe. Der Koſtherꝛ zaigt ſich hierinfals gar will faͤh-
rig. Befilcht ihme/ er ſoll ſich vnderdeſſen mit einem
Narren-Klayd außſtaffieren/ biß er ſeine Farben miſche.
Der Lateiniſche Giſpel hatte ſchon alles im Vorrath/ weſt-
wegen er gleich die Narren-Schuh/ die Narren-Strimpff/
die Narren-Hoſen/ das Narren-Wammes/ endlich das
groſſe Narren-Kreß angezogen/ vnd ſich auff den Stuhl
mit naͤrriſcher Reputation, odrr reputierlicher Narꝛheit
nidergeſetzet. Jetzt/ ſagt er/ Herꝛ mahlt mich halt frey naͤr-
riſch. Der Koſtherꝛ war ein aꝛger Schalck/ vn̄ gedachte nun-
mehr habe er ein erwuͤnſchte Gelegenheit diſem Studioſo
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oder furioſo ein laͤcherlichẽ Boſſen zureiſſen/ ſchaft
demnach/ er ſoll die Augen wol zutrucken: theils damit

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[432/0468] vermaint man ſehe ihn nit. Wir ſchelten/ wir verwerffen/ wir verdammen/ wir vermaledeyen jene Unthat der Hebræer/ in dem ihnen Pi- latus der damahlige Landpfleger zu freyer Wahl geſtellt/ ſie ſollen auß der Gefaͤngnuß begehren/ entweders JE- ſum/ oder Barabbam, diſer war ein Moͤrderer. So haben ſie dannoch einhellig auffgeſchryen/ man ſolle JEſum ereu- tzigen/ den Barabbam aber frey vnd loß laſſen. O ihr hoͤlli- ſche Gemuͤther! ſo gilt dann bey euch mehrer ein Suͤnder/ vnd groſſer Suͤnder/ vnd ein Moͤrderiſcher Boͤßwicht/ als Gottes Sohn? aber ſag her bethoͤrter/ verkehrter/ be- ſchwaͤrter Menſch/ in dem du dich ſchaͤmen thuſt vor den Augen der Menſchen/ nicht aber vor den Augen Gottes. So gilt dann auch mehrer bey dir ein Menſch/ als GOtt ſelbſten? Es war ein Student/ welcher zu Faßnacht-Zeit/ da man mit Schellen in die Schuel leutet/ auch nicht wolte beſcheyd ſeyn. Er wolte es auch erfahren/ ob ihme die Lap- pen-Kappen moͤchte wol anſtehen/ bittet demnach ſeinen Koſtherꝛn/ der ein guter Mahler war/ er wol das Gſicht mit Farben ihme alſo uͤberſtreichen/ daß es einer Larven gleich ſehe. Der Koſtherꝛ zaigt ſich hierinfals gar will faͤh- rig. Befilcht ihme/ er ſoll ſich vnderdeſſen mit einem Narren-Klayd außſtaffieren/ biß er ſeine Farben miſche. Der Lateiniſche Giſpel hatte ſchon alles im Vorrath/ weſt- wegen er gleich die Narren-Schuh/ die Narren-Strimpff/ die Narren-Hoſen/ das Narren-Wammes/ endlich das groſſe Narren-Kreß angezogen/ vnd ſich auff den Stuhl mit naͤrriſcher Reputation, odrr reputierlicher Narꝛheit nidergeſetzet. Jetzt/ ſagt er/ Herꝛ mahlt mich halt frey naͤr- riſch. Der Koſtherꝛ war ein aꝛger Schalck/ vn̄ gedachte nun- mehr habe er ein erwuͤnſchte Gelegenheit diſem Studioſo curioſo, oder furioſo ein laͤcherlichẽ Boſſen zureiſſen/ ſchaft demnach/ er ſoll die Augen wol zutrucken: theils damit ihme

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 432. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/468>, abgerufen am 25.11.2024.