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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judas allzeit ein Dieb/
muthen/ daß sie ihme zuweilen hätten ein gute Predig ge-
macht/ vnd jenem Samaritan nachgefolget/ welcher dem
armen geschädigten Tropffen/ Oel vnd Wein in die Wun-
den gossen; also hätten sie gleichförmig mit linden vnnd
scharpffen Worten ihme sein Frechheit erwisen. Der
Prophet Elisaeus hat zwar den Giezi geschickt/ daß er mit
seinem Stab den todten Knaben solle zum Leben erwecken/
hat aber nichts außgericht; so bald aber Elisaeus selbst zu
ihm/ vnd seinen Mund auff den Mund deß Knabens ge-
legt/ alsdann ist der Todte aufferstanden: auß welchem zu
lehrnen/ daß man mit guten Worten/ vnd sanffter Ma-
nier zuweilen ehender einen zu recht bringe/ als mit harten
vnd groben Verweiß. Es ist aber glaublich von Joanne,
vnd Jacobo, wann sie gewust hätten/ daß der Iscarioth
ein solcher Mauser/ sie hätten ihn grob außgescholten/
vnd mit hartem Filtz empfangen; dann weil sie dazumah-
len schon also ergrimbt waren über die Samariter/ vmb
weilen dieselbe dem HErrn JEsu die Herberg versagt/ daß
sie überlaut auffgeschryen. HErr wilst du/ daß wir sagen/
daß das Feur vom Himmel falle/ vnd sie verzebre? also ist
wol zu vermuthen/ sie hätten Christo dem HErrn gesagt/
er soll den Judam, als einen vnverschambten Dieb zum
Griechischen Buchstaben P, welcher also geschriben wird
P/ promoviren vnd hencken lassen. In deme aber
nichts dergleichen im heiligen Evangelio registrirt wird/
also ist wol/ vnd gar gewiß zu glauben/ daß kein Apostel
habe vmb sein Diebstuck gewust/ auß Vrsachen/ er hatte
allezeit gestohlen/ wann keiner bey ihm war/ dazumah-
len hat er ihm allzeit gedacht/ jetzt sicht mich niemand. O
du verruechter Mensch! sicht dich dann GOtt nit?

Gleichwie nur acht Persohnen in der Archen Noe
seynd errettet worden/ die übrigen alle/ alle/ alle in dem
allgemainen Sündfluß zu Grund gangen. Also werden

auch
G g g 2

Judas allzeit ein Dieb/
muthen/ daß ſie ihme zuweilen haͤtten ein gute Predig ge-
macht/ vnd jenem Samaritan nachgefolget/ welcher dem
armen geſchaͤdigten Tropffen/ Oel vnd Wein in die Wun-
den goſſen; alſo haͤtten ſie gleichfoͤrmig mit linden vnnd
ſcharpffen Worten ihme ſein Frechheit erwiſen. Der
Prophet Eliſæus hat zwar den Giezi geſchickt/ daß er mit
ſeinem Stab den todten Knaben ſolle zum Leben erwecken/
hat aber nichts außgericht; ſo bald aber Eliſæus ſelbſt zu
ihm/ vnd ſeinen Mund auff den Mund deß Knabens ge-
legt/ alsdann iſt der Todte aufferſtanden: auß welchem zu
lehrnen/ daß man mit guten Worten/ vnd ſanffter Ma-
nier zuweilen ehender einen zu recht bringe/ als mit harten
vnd groben Verweiß. Es iſt aber glaublich von Joanne,
vnd Jacobo, wann ſie gewuſt haͤtten/ daß der Iſcarioth
ein ſolcher Mauſer/ ſie haͤtten ihn grob außgeſcholten/
vnd mit hartem Filtz empfangen; dann weil ſie dazumah-
len ſchon alſo ergrimbt waren uͤber die Samariter/ vmb
weilen dieſelbe dem HErꝛn JEſu die Herberg verſagt/ daß
ſie uͤberlaut auffgeſchryen. HErꝛ wilſt du/ daß wir ſagen/
daß das Feur vom Himmel falle/ vnd ſie verzebre? alſo iſt
wol zu vermuthen/ ſie haͤtten Chriſto dem HErꝛn geſagt/
er ſoll den Judam, als einen vnverſchambten Dieb zum
Griechiſchen Buchſtaben P, welcher alſo geſchriben wird
Π/ promoviren vnd hencken laſſen. In deme aber
nichts dergleichen im heiligen Evangelio regiſtrirt wird/
alſo iſt wol/ vnd gar gewiß zu glauben/ daß kein Apoſtel
habe vmb ſein Diebſtuck gewuſt/ auß Vrſachen/ er hatte
allezeit geſtohlen/ wann keiner bey ihm war/ dazumah-
len hat er ihm allzeit gedacht/ jetzt ſicht mich niemand. O
du verruechter Menſch! ſicht dich dann GOtt nit?

Gleichwie nur acht Perſohnen in der Archen Noë
ſeynd errettet worden/ die uͤbrigen alle/ alle/ alle in dem
allgemainen Suͤndfluß zu Grund gangen. Alſo werden

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[419/0455] Judas allzeit ein Dieb/ muthen/ daß ſie ihme zuweilen haͤtten ein gute Predig ge- macht/ vnd jenem Samaritan nachgefolget/ welcher dem armen geſchaͤdigten Tropffen/ Oel vnd Wein in die Wun- den goſſen; alſo haͤtten ſie gleichfoͤrmig mit linden vnnd ſcharpffen Worten ihme ſein Frechheit erwiſen. Der Prophet Eliſæus hat zwar den Giezi geſchickt/ daß er mit ſeinem Stab den todten Knaben ſolle zum Leben erwecken/ hat aber nichts außgericht; ſo bald aber Eliſæus ſelbſt zu ihm/ vnd ſeinen Mund auff den Mund deß Knabens ge- legt/ alsdann iſt der Todte aufferſtanden: auß welchem zu lehrnen/ daß man mit guten Worten/ vnd ſanffter Ma- nier zuweilen ehender einen zu recht bringe/ als mit harten vnd groben Verweiß. Es iſt aber glaublich von Joanne, vnd Jacobo, wann ſie gewuſt haͤtten/ daß der Iſcarioth ein ſolcher Mauſer/ ſie haͤtten ihn grob außgeſcholten/ vnd mit hartem Filtz empfangen; dann weil ſie dazumah- len ſchon alſo ergrimbt waren uͤber die Samariter/ vmb weilen dieſelbe dem HErꝛn JEſu die Herberg verſagt/ daß ſie uͤberlaut auffgeſchryen. HErꝛ wilſt du/ daß wir ſagen/ daß das Feur vom Himmel falle/ vnd ſie verzebre? alſo iſt wol zu vermuthen/ ſie haͤtten Chriſto dem HErꝛn geſagt/ er ſoll den Judam, als einen vnverſchambten Dieb zum Griechiſchen Buchſtaben P, welcher alſo geſchriben wird Π/ promoviren vnd hencken laſſen. In deme aber nichts dergleichen im heiligen Evangelio regiſtrirt wird/ alſo iſt wol/ vnd gar gewiß zu glauben/ daß kein Apoſtel habe vmb ſein Diebſtuck gewuſt/ auß Vrſachen/ er hatte allezeit geſtohlen/ wann keiner bey ihm war/ dazumah- len hat er ihm allzeit gedacht/ jetzt ſicht mich niemand. O du verruechter Menſch! ſicht dich dann GOtt nit? Gleichwie nur acht Perſohnen in der Archen Noë ſeynd errettet worden/ die uͤbrigen alle/ alle/ alle in dem allgemainen Suͤndfluß zu Grund gangen. Alſo werden auch G g g 2

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 419. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/455>, abgerufen am 22.11.2024.