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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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kan solche nit mehr lassen.
wie der Lazarus ist erwecket worden/ da war vil Mühe von-
nöthen; es hebte der HErr JEsus seine Augen gegen dem
Himmel/ er wainte bitterlich mit vermischten Seufftzern/
er batte seinen Himmlischen Vattern/ er liesse den grossen
Stain hinweck weltzen/ er rufft mit lauter Stimm: La-
zare, veni foras: Lazare,
komb herauß. War-
umben geht es bey diser Erweckung so hart her/ vnd bey
den anderen nit? Höre/ vnd vernimb die Antwort/ so dir
gibt mein heiliger Vatter Augustinus, mit Augustino
Ambrosius,
mit Ambrosio Hieronymus, mit Hierony-
mo Gregorius,
mit Cregorio Chrysostomus: der jun-
ge Sohn der Witrib/ die junge Tochter deß Obristen der
Synagog/ waren alle beede erst gestorben/ dise haben be-
deut solche Sünder/ die erst gesündiget/ das erstemahl ge-
fallen/ die können noch wol/ vnd leicht widerumb zu einem
bessern vnd heiligern Wandl aufferstehen. Aber Lazarus/
der schon vier Tag im Grab gelegen/ vnd schon abscheulich
gestuncken/ hat bedeut einen solchen Menschen/ der in dem
sündigen schon ein böse Gewonheit gemacht/ der ist hart/
vnd über alle massen hart zu erwecken/ hart vnnd vnauß-
sprechlich hart ihm die alte Gewonheit abzuziehen. DerGenes. 2/
allmächtige GOtt/ wie er den ersten Menschen/ den Adam
erschaffen/ hat er ihm mit einem eintzigen blaser das Leben
geben. Dann der Laim war gantz neu vnd frisch/ auß dem
er zusammen gefügt worden. Jene harte Todten-Bainer
aber/ welche der Prophet Ezechiel auff dem Feld ange-Ezech. 37.
troffen/ musten gar von vier Winden angeblasen werden/
damit sie das Leben bekamen. Dann es waren schon alte/
erharte vnd erdorrte Bainer. Also auch/ der auß Gebrech-
lichkeit erst anfangt zu sündigen/ der ist noch wol zum Le-
ben zu bringen/ er ist noch frisch: welcher aber schon dar-
innen verharter/ vnd bereits ein lange Gewonheit angezo-
gen/ der ist hart/ sags/ hundert vnd hundertmahl hart/

hart

kan ſolche nit mehr laſſen.
wie der Lazarus iſt erwecket worden/ da war vil Muͤhe von-
noͤthen; es hebte der HErꝛ JEſus ſeine Augen gegen dem
Himmel/ er wainte bitterlich mit vermiſchten Seufftzern/
er batte ſeinen Himmliſchen Vattern/ er lieſſe den groſſen
Stain hinweck weltzen/ er rufft mit lauter Stimm: La-
zare, veni foras: Lazare,
komb herauß. War-
umben geht es bey diſer Erweckung ſo hart her/ vnd bey
den anderen nit? Hoͤre/ vnd vernimb die Antwort/ ſo dir
gibt mein heiliger Vatter Auguſtinus, mit Auguſtino
Ambroſius,
mit Ambroſio Hieronymus, mit Hierony-
mo Gregorius,
mit Cregorio Chryſoſtomus: der jun-
ge Sohn der Witrib/ die junge Tochter deß Obriſten der
Synagog/ waren alle beede erſt geſtorben/ diſe haben be-
deut ſolche Suͤnder/ die erſt geſuͤndiget/ das erſtemahl ge-
fallen/ die koͤnnen noch wol/ vnd leicht widerumb zu einem
beſſern vnd heiligern Wandl aufferſtehen. Aber Lazarus/
der ſchon vier Tag im Grab gelegen/ vnd ſchon abſcheulich
geſtuncken/ hat bedeut einen ſolchen Menſchen/ der in dem
ſuͤndigen ſchon ein boͤſe Gewonheit gemacht/ der iſt hart/
vnd uͤber alle maſſen hart zu erwecken/ hart vnnd vnauß-
ſprechlich hart ihm die alte Gewonheit abzuziehen. DerGeneſ. 2/
allmaͤchtige GOtt/ wie er den erſten Menſchen/ den Adam
erſchaffen/ hat er ihm mit einem eintzigen blaſer das Leben
geben. Dann der Laim war gantz neu vnd friſch/ auß dem
er zuſammen gefuͤgt worden. Jene harte Todten-Bainer
aber/ welche der Prophet Ezechiel auff dem Feld ange-Ezech. 37.
troffen/ muſten gar von vier Winden angeblaſen werden/
damit ſie das Leben bekamen. Dann es waren ſchon alte/
erharte vnd erdorꝛte Bainer. Alſo auch/ der auß Gebrech-
lichkeit erſt anfangt zu ſuͤndigen/ der iſt noch wol zum Le-
ben zu bringen/ er iſt noch friſch: welcher aber ſchon dar-
innen verharter/ vnd bereits ein lange Gewonheit angezo-
gen/ der iſt hart/ ſags/ hundert vnd hundertmahl hart/

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[415/0451] kan ſolche nit mehr laſſen. wie der Lazarus iſt erwecket worden/ da war vil Muͤhe von- noͤthen; es hebte der HErꝛ JEſus ſeine Augen gegen dem Himmel/ er wainte bitterlich mit vermiſchten Seufftzern/ er batte ſeinen Himmliſchen Vattern/ er lieſſe den groſſen Stain hinweck weltzen/ er rufft mit lauter Stimm: La- zare, veni foras: Lazare, komb herauß. War- umben geht es bey diſer Erweckung ſo hart her/ vnd bey den anderen nit? Hoͤre/ vnd vernimb die Antwort/ ſo dir gibt mein heiliger Vatter Auguſtinus, mit Auguſtino Ambroſius, mit Ambroſio Hieronymus, mit Hierony- mo Gregorius, mit Cregorio Chryſoſtomus: der jun- ge Sohn der Witrib/ die junge Tochter deß Obriſten der Synagog/ waren alle beede erſt geſtorben/ diſe haben be- deut ſolche Suͤnder/ die erſt geſuͤndiget/ das erſtemahl ge- fallen/ die koͤnnen noch wol/ vnd leicht widerumb zu einem beſſern vnd heiligern Wandl aufferſtehen. Aber Lazarus/ der ſchon vier Tag im Grab gelegen/ vnd ſchon abſcheulich geſtuncken/ hat bedeut einen ſolchen Menſchen/ der in dem ſuͤndigen ſchon ein boͤſe Gewonheit gemacht/ der iſt hart/ vnd uͤber alle maſſen hart zu erwecken/ hart vnnd vnauß- ſprechlich hart ihm die alte Gewonheit abzuziehen. Der allmaͤchtige GOtt/ wie er den erſten Menſchen/ den Adam erſchaffen/ hat er ihm mit einem eintzigen blaſer das Leben geben. Dann der Laim war gantz neu vnd friſch/ auß dem er zuſammen gefuͤgt worden. Jene harte Todten-Bainer aber/ welche der Prophet Ezechiel auff dem Feld ange- troffen/ muſten gar von vier Winden angeblaſen werden/ damit ſie das Leben bekamen. Dann es waren ſchon alte/ erharte vnd erdorꝛte Bainer. Alſo auch/ der auß Gebrech- lichkeit erſt anfangt zu ſuͤndigen/ der iſt noch wol zum Le- ben zu bringen/ er iſt noch friſch: welcher aber ſchon dar- innen verharter/ vnd bereits ein lange Gewonheit angezo- gen/ der iſt hart/ ſags/ hundert vnd hundertmahl hart/ hart Geneſ. 2/ Ezech. 37.

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 415. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/451>, abgerufen am 22.11.2024.