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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judas macht auß dem stehlen ein Gewonheit/
liger Tag/ das Fest Portiunculae, oder ein andere So-
lennitet
herbey kommet/ geht in Beichtstuel/ klagt sich
an/ daß er sechsmahl habe das sechste Gebott übertretten/
er hat Reu vnd Leyd/ ein Vorhaben von lauter Eysen
vnd Stachel. Ego te absolvo. Glaubst du/ diser seye
heilig? diser Raab seye weiß? Im Winter wird man biß-
weilen wahrnemmen/ daß ein Raab auff einem Baum si-
tzet/ gantz überschniben/ zaigt nur allein einen schwartzen
Kopff/ es scheint/ es trage diser Gesell einen weissen Chor-
rock an/ aber du must wissen/ daß diser nur außwendig
weiß/ nicht innwendig/ ist vmb einen Flug zu thun/ so ist
die weisse Livere außgezogen. Also zaigt sich auch diser
Patient weiß/ aber nur außwendig/ warte nur/ biß die
Archen deß Bunds mit dem Manna durch den Fluß: war-
te nur/ biß der Heil. Communion-Tag vorbey; so wird
der Jordan seinen alten Lauff nemmen/ so wird diser in die
Mistpfützen/ in das vorige Saubad wider eylen. War-
umb? er hats gewohnt/ er kans nit lassen/ vnd wirds nit
lassen biß in Todt/ auch dort wird ers nit lassen/ sondern
nur verlassen werden.

Nachdem der gütigste Heyland 5000. Männer/ ohne
Weib vnd Kinder/ mit fünff Brodt gespeist/ vnd gesätti-
get/ dergestalten/ daß auch die übergeblibene Stückel noch
mit gleichem Wunder 12. Körb angefüllt. Nach diser so
wundersamen Jausen schafft der Heyland seinen Jüngern/
daß sie sollen in ein Schifflein tretten/ vnd vnverweilend
über das Meer fahren. Er aber stige auff den Berg zu bet-
ten/ bey angehender Nacht/ als das Schifflein zimblicher
massen von denen Wellen geriben/ vnd getriben wurde/
erscheint er auff dem Meer/ welchen sie zwar anfangs nicht
erkennt. So bald aber Petrus ersehen/ daß Christus der
HErr seye/ so schreyt er überlaut auff: HErr/ bist dus/
so schaffe/ daß ich zu dir komme auff dem Wasser. Veni,

so

Judas macht auß dem ſtehlen ein Gewonheit/
liger Tag/ das Feſt Portiunculæ, oder ein andere So-
lennitet
herbey kommet/ geht in Beichtſtuel/ klagt ſich
an/ daß er ſechsmahl habe das ſechſte Gebott uͤbertretten/
er hat Reu vnd Leyd/ ein Vorhaben von lauter Eyſen
vnd Stachel. Ego te abſolvo. Glaubſt du/ diſer ſeye
heilig? diſer Raab ſeye weiß? Im Winter wird man biß-
weilen wahrnemmen/ daß ein Raab auff einem Baum ſi-
tzet/ gantz uͤberſchniben/ zaigt nur allein einen ſchwartzen
Kopff/ es ſcheint/ es trage diſer Geſell einen weiſſen Chor-
rock an/ aber du muſt wiſſen/ daß diſer nur außwendig
weiß/ nicht innwendig/ iſt vmb einen Flug zu thun/ ſo iſt
die weiſſe Livere außgezogen. Alſo zaigt ſich auch diſer
Patient weiß/ aber nur außwendig/ warte nur/ biß die
Archen deß Bunds mit dem Manna durch den Fluß: war-
te nur/ biß der Heil. Communion-Tag vorbey; ſo wird
der Jordan ſeinen alten Lauff nemmen/ ſo wird diſer in die
Miſtpfuͤtzen/ in das vorige Saubad wider eylen. War-
umb? er hats gewohnt/ er kans nit laſſen/ vnd wirds nit
laſſen biß in Todt/ auch dort wird ers nit laſſen/ ſondern
nur verlaſſen werden.

Nachdem der guͤtigſte Heyland 5000. Maͤnner/ ohne
Weib vnd Kinder/ mit fuͤnff Brodt geſpeiſt/ vnd geſaͤtti-
get/ dergeſtalten/ daß auch die uͤbergeblibene Stuͤckel noch
mit gleichem Wunder 12. Koͤrb angefuͤllt. Nach diſer ſo
wunderſamen Jauſen ſchafft der Heyland ſeinen Juͤngern/
daß ſie ſollen in ein Schifflein tretten/ vnd vnverweilend
uͤber das Meer fahren. Er aber ſtige auff den Berg zu bet-
ten/ bey angehender Nacht/ als das Schifflein zimblicher
maſſen von denen Wellen geriben/ vnd getriben wurde/
erſcheint er auff dem Meer/ welchen ſie zwar anfangs nicht
erkennt. So bald aber Petrus erſehen/ daß Chriſtus der
HErꝛ ſeye/ ſo ſchreyt er uͤberlaut auff: HErꝛ/ biſt dus/
ſo ſchaffe/ daß ich zu dir komme auff dem Waſſer. Veni,

ſo
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[406/0442] Judas macht auß dem ſtehlen ein Gewonheit/ liger Tag/ das Feſt Portiunculæ, oder ein andere So- lennitet herbey kommet/ geht in Beichtſtuel/ klagt ſich an/ daß er ſechsmahl habe das ſechſte Gebott uͤbertretten/ er hat Reu vnd Leyd/ ein Vorhaben von lauter Eyſen vnd Stachel. Ego te abſolvo. Glaubſt du/ diſer ſeye heilig? diſer Raab ſeye weiß? Im Winter wird man biß- weilen wahrnemmen/ daß ein Raab auff einem Baum ſi- tzet/ gantz uͤberſchniben/ zaigt nur allein einen ſchwartzen Kopff/ es ſcheint/ es trage diſer Geſell einen weiſſen Chor- rock an/ aber du muſt wiſſen/ daß diſer nur außwendig weiß/ nicht innwendig/ iſt vmb einen Flug zu thun/ ſo iſt die weiſſe Livere außgezogen. Alſo zaigt ſich auch diſer Patient weiß/ aber nur außwendig/ warte nur/ biß die Archen deß Bunds mit dem Manna durch den Fluß: war- te nur/ biß der Heil. Communion-Tag vorbey; ſo wird der Jordan ſeinen alten Lauff nemmen/ ſo wird diſer in die Miſtpfuͤtzen/ in das vorige Saubad wider eylen. War- umb? er hats gewohnt/ er kans nit laſſen/ vnd wirds nit laſſen biß in Todt/ auch dort wird ers nit laſſen/ ſondern nur verlaſſen werden. Nachdem der guͤtigſte Heyland 5000. Maͤnner/ ohne Weib vnd Kinder/ mit fuͤnff Brodt geſpeiſt/ vnd geſaͤtti- get/ dergeſtalten/ daß auch die uͤbergeblibene Stuͤckel noch mit gleichem Wunder 12. Koͤrb angefuͤllt. Nach diſer ſo wunderſamen Jauſen ſchafft der Heyland ſeinen Juͤngern/ daß ſie ſollen in ein Schifflein tretten/ vnd vnverweilend uͤber das Meer fahren. Er aber ſtige auff den Berg zu bet- ten/ bey angehender Nacht/ als das Schifflein zimblicher maſſen von denen Wellen geriben/ vnd getriben wurde/ erſcheint er auff dem Meer/ welchen ſie zwar anfangs nicht erkennt. So bald aber Petrus erſehen/ daß Chriſtus der HErꝛ ſeye/ ſo ſchreyt er uͤberlaut auff: HErꝛ/ biſt dus/ ſo ſchaffe/ daß ich zu dir komme auff dem Waſſer. Veni, ſo

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 406. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/442>, abgerufen am 25.11.2024.