Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.Judas macht auß dem stehlen ein Gewonhezt/ sparren nit: ein alter Dieb last das stehlen nit: dann siehaben es gewohnt. Einmahl/ zweymahl/ dreymahl fallen in ein Sünd/ scheint ein schändliche Wasserfarb zu seyn/ welche der Teuffel über die Seel/ als ein Göttliches Eben- bild streicht. Wasserfarb last sich noch abwaschen/ aber in den Lastern ein Gewonheit machen/ das ist ein Oelfarb/ die last sich gar nit außbringen/ ohne sonderer Göttlichen Mitwürckung/ welche der Allerhöchste selten spendiret. Der Raab/ der Galgenvogl/ wie er von dem Noe ist In der Pfaltzerischen Chroni[c]a wird folgendes sehr welches
Judas macht auß dem ſtehlen ein Gewonhezt/ ſparren nit: ein alter Dieb laſt das ſtehlen nit: dann ſiehaben es gewohnt. Einmahl/ zweymahl/ dreymahl fallen in ein Suͤnd/ ſcheint ein ſchaͤndliche Waſſerfarb zu ſeyn/ welche der Teuffel uͤber die Seel/ als ein Goͤttliches Eben- bild ſtreicht. Waſſerfarb laſt ſich noch abwaſchen/ aber in den Laſtern ein Gewonheit machen/ das iſt ein Oelfarb/ die laſt ſich gar nit außbringen/ ohne ſonderer Goͤttlichen Mitwuͤrckung/ welche der Allerhoͤchſte ſelten ſpendiret. Der Raab/ der Galgenvogl/ wie er von dem Noë iſt In der Pfaltzeriſchen Chroni[c]a wird folgendes ſehr welches
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Judas macht auß dem ſtehlen ein Gewonhezt/
ſparren nit: ein alter Dieb laſt das ſtehlen nit: dann ſie
haben es gewohnt. Einmahl/ zweymahl/ dreymahl fallen
in ein Suͤnd/ ſcheint ein ſchaͤndliche Waſſerfarb zu ſeyn/
welche der Teuffel uͤber die Seel/ als ein Goͤttliches Eben-
bild ſtreicht. Waſſerfarb laſt ſich noch abwaſchen/ aber in
den Laſtern ein Gewonheit machen/ das iſt ein Oelfarb/
die laſt ſich gar nit außbringen/ ohne ſonderer Goͤttlichen
Mitwuͤrckung/ welche der Allerhoͤchſte ſelten ſpendiret.
Der Raab/ der Galgenvogl/ wie er von dem Noë iſt
außgeſchickt worden/ er ſolle Aviſa vnd gewiſſe Nachricht
einhollen/ ob das Waſſer abnemme/ oder nicht. Diſer
ſchwartze Geſell hat vnderwegs geſehen etliche todte Aaß
auff dem Waſſer daher ſchwimmen/ vnnd weilen er diſe
Schinder-Tafel ſchon gewohnt hatte/ alſo hat ers nit koͤn-
nen laſſen/ ſondern ſein Wampen alſo voll angeſchoppet/
daß er nachmahls vndichtig worden zum fliegen/ vnd alſo
erſoffen/ was ſonſt auff den Galgen gehoͤrt. Wer das ſteh-
len gewohnt in der Jugend/ der wirds nicht laſſen biß ins
Grab/ wie diſer Raab. Wer dem ſtinckenden Fleiſch nach-
ſtrebt in der Jugend/ der wirds nicht laſſen biß ins Grab/
wie diſer Raab: Wer dem Fraß vnd Fuͤllerey nachgeht/
in der Jugend/ der wirds nicht laſſen biß ins Grab/ wie
diſer Raab: Cui puer aſſueſcit, major dimittere neſcit.
Das haiſt/ jung gethan/ alt gewohnt.
In der Pfaltzeriſchen Chronica wird folgendes ſehr
denckwuͤrdiges Galgenſtuͤckel protocolliret. Einer wolte
gern reich werden ohne vil Arbeit/ da doch ſonſt das ge-
maine Sprichwort laut. Wer will haben faiſte Kuͤhe/
muß auch haben die Muͤhe. Diſer aber moͤcht gern ohne
vil ſchwitzen/ groſſe Reichthum beſitzen/ fallt ihm derent-
wegen der Gedancken ein/ daß ſich niemand leichter erhal-
te/ als die Dieb/ dero Finger das Silber ziehen/ wie der
Magnet das Eyſen. Allein ſchroͤckte ihn das Halßtuch/
welches
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 398. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/434>, abgerufen am 26.06.2024. |