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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judas macht auß dem stehlen ein Gewonhezt/
sparren nit: ein alter Dieb last das stehlen nit: dann sie
haben es gewohnt. Einmahl/ zweymahl/ dreymahl fallen
in ein Sünd/ scheint ein schändliche Wasserfarb zu seyn/
welche der Teuffel über die Seel/ als ein Göttliches Eben-
bild streicht. Wasserfarb last sich noch abwaschen/ aber in
den Lastern ein Gewonheit machen/ das ist ein Oelfarb/
die last sich gar nit außbringen/ ohne sonderer Göttlichen
Mitwürckung/ welche der Allerhöchste selten spendiret.

Der Raab/ der Galgenvogl/ wie er von dem Noe ist
außgeschickt worden/ er solle Avisa vnd gewisse Nachricht
einhollen/ ob das Wasser abnemme/ oder nicht. Diser
schwartze Gesell hat vnderwegs gesehen etliche todte Aaß
auff dem Wasser daher schwimmen/ vnnd weilen er dise
Schinder-Tafel schon gewohnt hatte/ also hat ers nit kön-
nen lassen/ sondern sein Wampen also voll angeschoppet/
daß er nachmahls vndichtig worden zum fliegen/ vnd also
ersoffen/ was sonst auff den Galgen gehört. Wer das steh-
len gewohnt in der Jugend/ der wirds nicht lassen biß ins
Grab/ wie diser Raab. Wer dem stinckenden Fleisch nach-
strebt in der Jugend/ der wirds nicht lassen biß ins Grab/
wie diser Raab: Wer dem Fraß vnd Füllerey nachgeht/
in der Jugend/ der wirds nicht lassen biß ins Grab/ wie
diser Raab: Cui puer assuescit, major dimittere nescit.
Das haist/ jung gethan/ alt gewohnt.

In der Pfaltzerischen Chroni[c]a wird folgendes sehr
denckwürdiges Galgenstückel protocolliret. Einer wolte
gern reich werden ohne vil Arbeit/ da doch sonst das ge-
maine Sprichwort laut. Wer will haben faiste Kühe/
muß auch haben die Mühe. Diser aber möcht gern ohne
vil schwitzen/ grosse Reichthum besitzen/ fallt ihm derent-
wegen der Gedancken ein/ daß sich niemand leichter erhal-
te/ als die Dieb/ dero Finger das Silber ziehen/ wie der
Magnet das Eysen. Allein schröckte ihn das Halßtuch/

welches

Judas macht auß dem ſtehlen ein Gewonhezt/
ſparren nit: ein alter Dieb laſt das ſtehlen nit: dann ſie
haben es gewohnt. Einmahl/ zweymahl/ dreymahl fallen
in ein Suͤnd/ ſcheint ein ſchaͤndliche Waſſerfarb zu ſeyn/
welche der Teuffel uͤber die Seel/ als ein Goͤttliches Eben-
bild ſtreicht. Waſſerfarb laſt ſich noch abwaſchen/ aber in
den Laſtern ein Gewonheit machen/ das iſt ein Oelfarb/
die laſt ſich gar nit außbringen/ ohne ſonderer Goͤttlichen
Mitwuͤrckung/ welche der Allerhoͤchſte ſelten ſpendiret.

Der Raab/ der Galgenvogl/ wie er von dem Noë iſt
außgeſchickt worden/ er ſolle Aviſa vnd gewiſſe Nachricht
einhollen/ ob das Waſſer abnemme/ oder nicht. Diſer
ſchwartze Geſell hat vnderwegs geſehen etliche todte Aaß
auff dem Waſſer daher ſchwimmen/ vnnd weilen er diſe
Schinder-Tafel ſchon gewohnt hatte/ alſo hat ers nit koͤn-
nen laſſen/ ſondern ſein Wampen alſo voll angeſchoppet/
daß er nachmahls vndichtig worden zum fliegen/ vnd alſo
erſoffen/ was ſonſt auff den Galgen gehoͤrt. Wer das ſteh-
len gewohnt in der Jugend/ der wirds nicht laſſen biß ins
Grab/ wie diſer Raab. Wer dem ſtinckenden Fleiſch nach-
ſtrebt in der Jugend/ der wirds nicht laſſen biß ins Grab/
wie diſer Raab: Wer dem Fraß vnd Fuͤllerey nachgeht/
in der Jugend/ der wirds nicht laſſen biß ins Grab/ wie
diſer Raab: Cui puer aſſueſcit, major dimittere neſcit.
Das haiſt/ jung gethan/ alt gewohnt.

In der Pfaltzeriſchen Chroni[c]a wird folgendes ſehr
denckwuͤrdiges Galgenſtuͤckel protocolliret. Einer wolte
gern reich werden ohne vil Arbeit/ da doch ſonſt das ge-
maine Sprichwort laut. Wer will haben faiſte Kuͤhe/
muß auch haben die Muͤhe. Diſer aber moͤcht gern ohne
vil ſchwitzen/ groſſe Reichthum beſitzen/ fallt ihm derent-
wegen der Gedancken ein/ daß ſich niemand leichter erhal-
te/ als die Dieb/ dero Finger das Silber ziehen/ wie der
Magnet das Eyſen. Allein ſchroͤckte ihn das Halßtuch/

welches
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[398/0434] Judas macht auß dem ſtehlen ein Gewonhezt/ ſparren nit: ein alter Dieb laſt das ſtehlen nit: dann ſie haben es gewohnt. Einmahl/ zweymahl/ dreymahl fallen in ein Suͤnd/ ſcheint ein ſchaͤndliche Waſſerfarb zu ſeyn/ welche der Teuffel uͤber die Seel/ als ein Goͤttliches Eben- bild ſtreicht. Waſſerfarb laſt ſich noch abwaſchen/ aber in den Laſtern ein Gewonheit machen/ das iſt ein Oelfarb/ die laſt ſich gar nit außbringen/ ohne ſonderer Goͤttlichen Mitwuͤrckung/ welche der Allerhoͤchſte ſelten ſpendiret. Der Raab/ der Galgenvogl/ wie er von dem Noë iſt außgeſchickt worden/ er ſolle Aviſa vnd gewiſſe Nachricht einhollen/ ob das Waſſer abnemme/ oder nicht. Diſer ſchwartze Geſell hat vnderwegs geſehen etliche todte Aaß auff dem Waſſer daher ſchwimmen/ vnnd weilen er diſe Schinder-Tafel ſchon gewohnt hatte/ alſo hat ers nit koͤn- nen laſſen/ ſondern ſein Wampen alſo voll angeſchoppet/ daß er nachmahls vndichtig worden zum fliegen/ vnd alſo erſoffen/ was ſonſt auff den Galgen gehoͤrt. Wer das ſteh- len gewohnt in der Jugend/ der wirds nicht laſſen biß ins Grab/ wie diſer Raab. Wer dem ſtinckenden Fleiſch nach- ſtrebt in der Jugend/ der wirds nicht laſſen biß ins Grab/ wie diſer Raab: Wer dem Fraß vnd Fuͤllerey nachgeht/ in der Jugend/ der wirds nicht laſſen biß ins Grab/ wie diſer Raab: Cui puer aſſueſcit, major dimittere neſcit. Das haiſt/ jung gethan/ alt gewohnt. In der Pfaltzeriſchen Chronica wird folgendes ſehr denckwuͤrdiges Galgenſtuͤckel protocolliret. Einer wolte gern reich werden ohne vil Arbeit/ da doch ſonſt das ge- maine Sprichwort laut. Wer will haben faiſte Kuͤhe/ muß auch haben die Muͤhe. Diſer aber moͤcht gern ohne vil ſchwitzen/ groſſe Reichthum beſitzen/ fallt ihm derent- wegen der Gedancken ein/ daß ſich niemand leichter erhal- te/ als die Dieb/ dero Finger das Silber ziehen/ wie der Magnet das Eyſen. Allein ſchroͤckte ihn das Halßtuch/ welches

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 398. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/434>, abgerufen am 25.11.2024.