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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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kan solche nit mehr lassen.
vil Neydige in die Predig/ hören/ wie GOtt so scharpff ge-
strafft den Neyd deß Cain, deß Sauls deß Esau, der Brü-
der Joseph, aber bessern sich nicht: vil Hoffärtige gehen
in die Predig/ hören/ wie der gerechte GOtt so scharpff ge-
züchtiget die Hoffart der Babylonter/ der Agar, deß Lu-
cifers,
deß Nabuchodonofor, deß Antiochi, deß Am-
man, &c.
aber bessern sich nicht: vil Dieb gehen in die Pre-
dig/ hören/ wie die Göttliche Justitz ist kommen/ vnd ge-
strafft hat den Diebstall deß Achan, deß Judae, deß Na-
baths, &c.
vnd bessern sich nicht: vil Unzüchtige gehen
in die Predig/ vnd vernemmen nit ohne Schröcken/ wie
der Allmächtige gestrafft hat den Ammon, den Herodes,
den Holofernes, die Sodomiter/ die Sichemiter/ etc. vnd
bessern sich nit/ dann sie können es nit mehr lassen/ wie die
Katz das mausen/ wie der Wolff das zausen/ wie der Ochs
das rehren/ wie das Schaaf das bleren/ die Gewonheit ist
ein eyserne Pfaidt/ die Gewonheit ist schon in der Natur/
vnd die Natur ist in der Gewonheit. Ein alten Baum bie-
gen/ das kan ich nit/ ein alten Hund guschen lehren/ das
kan ich nit/ ein altes Mail auß einem Klayd bringen/ das
kan ich nit/ einem ein alte Sünd abgewöhnen/ das kan ich
noch weniger. Sicut erat in principio ein Weinkauffer/
& nunc ein Weinsauffer/ & semper ein Weintauffer.
Er last es nit.

Friderich Graff zu Cilla, welches schöne grosse Ge-
biet der Zeiten dem Hertzog in Seyrmarckt gehörig/ hatte
neben seiner Frau Gemahlin/ so ein vornehme Grafin auß
Croaten war/ ein aigne Concubin, Nahmens Veronica,
aber nit Verecunda. In disen Schlepsack war er also ver-
liebet/ daß er ihr zur Gnad die Frau Gemahlin mit seinen
Händen ermordt hat/ welches seinem Herrn Vattern Her-
manno
dergestalten mißfallen/ daß er allweg gesucht di-
sen lasterhafften Kothsack auß dem Weeg zu raumen/ wie

es
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kan ſolche nit mehr laſſen.
vil Neydige in die Predig/ hoͤren/ wie GOtt ſo ſcharpff ge-
ſtrafft den Neyd deß Cain, deß Sauls deß Eſau, der Bruͤ-
der Joſeph, aber beſſern ſich nicht: vil Hoffaͤrtige gehen
in die Predig/ hoͤren/ wie der gerechte GOtt ſo ſcharpff ge-
zuͤchtiget die Hoffart der Babylonter/ der Agar, deß Lu-
cifers,
deß Nabuchodonofor, deß Antiochi, deß Am-
man, &c.
aber beſſern ſich nicht: vil Dieb gehen in die Pre-
dig/ hoͤren/ wie die Goͤttliche Juſtitz iſt kommen/ vnd ge-
ſtrafft hat den Diebſtall deß Achan, deß Judæ, deß Na-
baths, &c.
vnd beſſern ſich nicht: vil Unzuͤchtige gehen
in die Predig/ vnd vernemmen nit ohne Schroͤcken/ wie
der Allmaͤchtige geſtrafft hat den Ammon, den Herodes,
den Holofernes, die Sodomiter/ die Sichemiter/ ꝛc. vnd
beſſern ſich nit/ dann ſie koͤnnen es nit mehr laſſen/ wie die
Katz das mauſen/ wie der Wolff das zauſen/ wie der Ochs
das rehren/ wie das Schaaf das bleren/ die Gewonheit iſt
ein eyſerne Pfaidt/ die Gewonheit iſt ſchon in der Natur/
vnd die Natur iſt in der Gewonheit. Ein alten Baum bie-
gen/ das kan ich nit/ ein alten Hund guſchen lehren/ das
kan ich nit/ ein altes Mail auß einem Klayd bringen/ das
kan ich nit/ einem ein alte Suͤnd abgewoͤhnen/ das kan ich
noch weniger. Sicut erat in principio ein Weinkauffer/
& nunc ein Weinſauffer/ & ſemper ein Weintauffer.
Er laſt es nit.

Friderich Graff zu Cilla, welches ſchoͤne groſſe Ge-
biet der Zeiten dem Hertzog in Seyrmarckt gehoͤrig/ hatte
neben ſeiner Frau Gemahlin/ ſo ein vornehme Grafin auß
Croaten war/ ein aigne Concubin, Nahmens Veronica,
aber nit Verecunda. In diſen Schlepſack war er alſo ver-
liebet/ daß er ihr zur Gnad die Frau Gemahlin mit ſeinen
Haͤnden ermordt hat/ welches ſeinem Herꝛn Vattern Her-
manno
dergeſtalten mißfallen/ daß er allweg geſucht di-
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[395/0431] kan ſolche nit mehr laſſen. vil Neydige in die Predig/ hoͤren/ wie GOtt ſo ſcharpff ge- ſtrafft den Neyd deß Cain, deß Sauls deß Eſau, der Bruͤ- der Joſeph, aber beſſern ſich nicht: vil Hoffaͤrtige gehen in die Predig/ hoͤren/ wie der gerechte GOtt ſo ſcharpff ge- zuͤchtiget die Hoffart der Babylonter/ der Agar, deß Lu- cifers, deß Nabuchodonofor, deß Antiochi, deß Am- man, &c. aber beſſern ſich nicht: vil Dieb gehen in die Pre- dig/ hoͤren/ wie die Goͤttliche Juſtitz iſt kommen/ vnd ge- ſtrafft hat den Diebſtall deß Achan, deß Judæ, deß Na- baths, &c. vnd beſſern ſich nicht: vil Unzuͤchtige gehen in die Predig/ vnd vernemmen nit ohne Schroͤcken/ wie der Allmaͤchtige geſtrafft hat den Ammon, den Herodes, den Holofernes, die Sodomiter/ die Sichemiter/ ꝛc. vnd beſſern ſich nit/ dann ſie koͤnnen es nit mehr laſſen/ wie die Katz das mauſen/ wie der Wolff das zauſen/ wie der Ochs das rehren/ wie das Schaaf das bleren/ die Gewonheit iſt ein eyſerne Pfaidt/ die Gewonheit iſt ſchon in der Natur/ vnd die Natur iſt in der Gewonheit. Ein alten Baum bie- gen/ das kan ich nit/ ein alten Hund guſchen lehren/ das kan ich nit/ ein altes Mail auß einem Klayd bringen/ das kan ich nit/ einem ein alte Suͤnd abgewoͤhnen/ das kan ich noch weniger. Sicut erat in principio ein Weinkauffer/ & nunc ein Weinſauffer/ & ſemper ein Weintauffer. Er laſt es nit. Friderich Graff zu Cilla, welches ſchoͤne groſſe Ge- biet der Zeiten dem Hertzog in Seyrmarckt gehoͤrig/ hatte neben ſeiner Frau Gemahlin/ ſo ein vornehme Grafin auß Croaten war/ ein aigne Concubin, Nahmens Veronica, aber nit Verecunda. In diſen Schlepſack war er alſo ver- liebet/ daß er ihr zur Gnad die Frau Gemahlin mit ſeinen Haͤnden ermordt hat/ welches ſeinem Herꝛn Vattern Her- manno dergeſtalten mißfallen/ daß er allweg geſucht di- ſen laſterhafften Kothſack auß dem Weeg zu raumen/ wie es D d d 2

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 395. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/431>, abgerufen am 22.11.2024.