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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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vnd Mutter-Traum von dem Juda.
der Traum einige Wissenschafft künfftiger Ding einbla-
se/ so dann öffters durch die böse Feind geschehen/ abson-
derlich/ in den gefährlichen Kranckheiten hat der Teuffel
in dem Traum offenbahret gewisse Kräuter/ vnnd heyl-
same Mittel/ dardurch solche Leibs-Presten zu wenden/
wie es Alexandro Magno vnd anderen begegnet; Mit
solchen phantastischen Gesichtern/ nächtlichen Gestalten/
vnd öfftern Traum-Wercken betrügt annoch die alte
Schlang manchen ohnbehutsamen Menschen/ worvon
es kombt/ daß bey vilen der Traum gleichsamb mit der
heiligen Schrifft in gleichem Gewicht ist/ vnd sündigen
forderist hierinn die vorwitzige junge Töchter/ welche den
mehristen Traumen von dem Heyrathen einen hartnecki-
gen Glauben stellen; Wie dann vor wenig Jahren in
dem Under-Oesterreich einen solchen Küttl-Affen getrau-
met/ sie werde den jenigen heyrathen/ den sie zu morgens
nach der Fruhe-Meß wird sehen vor der Kirchen stehen/
wie sie nun eyffrig auffgestanden/ vnd gantz schleunig nach
dem Gotts-Hauß geeylet/ trifft sie bey der Kirchen-Pfor-
ten einen an in langer schwartzen Kutten/ vnnd einen
Chor-Rock/ worüber sie dergestalten erbleicht/ in närri-
scher Mainung/ sie muß ein Geistlichen heyrathen/ daß sie
krafftloß zur Erden gesuncken/ es war aber bey ihr ein
blinder Irrthumb/ dann diser nur der Meßner desselbigen
Orths war/ welcher pflegte in würcklichem Kirchen-
Dienst dergleichen Kleidung anzutragen; kaum hat Ab-
salon
so vil Haar in seinem Strobl-Kopff/ kaum quacke-
tzen so vil Frösch in Egypten zur Pharaonis Zeiten/ wie
vil Weis der Höllische Raub-Vogel gebrauchet dem Men-
schen zuschaden/ absonderlich in dem Traum/ dann gleich-
wie vnderschidliche Aembter vnder den bösen Feinden seynd
außgetheilt/ also finden sich nit wenig vnder diser Satani-
schen Schaar/ welche den Namen vnd Titul tragen/ der

Traum-

vnd Mutter-Traum von dem Juda.
der Traum einige Wiſſenſchafft kuͤnfftiger Ding einbla-
ſe/ ſo dann oͤffters durch die boͤſe Feind geſchehen/ abſon-
derlich/ in den gefaͤhrlichen Kranckheiten hat der Teuffel
in dem Traum offenbahret gewiſſe Kraͤuter/ vnnd heyl-
ſame Mittel/ dardurch ſolche Leibs-Preſten zu wenden/
wie es Alexandro Magno vnd anderen begegnet; Mit
ſolchen phantaſtiſchen Geſichtern/ naͤchtlichen Geſtalten/
vnd oͤfftern Traum-Wercken betruͤgt annoch die alte
Schlang manchen ohnbehutſamen Menſchen/ worvon
es kombt/ daß bey vilen der Traum gleichſamb mit der
heiligen Schrifft in gleichem Gewicht iſt/ vnd ſuͤndigen
forderiſt hierinn die vorwitzige junge Toͤchter/ welche den
mehriſten Traumen von dem Heyrathen einen hartnecki-
gen Glauben ſtellen; Wie dann vor wenig Jahren in
dem Under-Oeſterreich einen ſolchen Kuͤttl-Affen getrau-
met/ ſie werde den jenigen heyrathen/ den ſie zu morgens
nach der Fruhe-Meß wird ſehen vor der Kirchen ſtehen/
wie ſie nun eyffrig auffgeſtanden/ vnd gantz ſchleunig nach
dem Gotts-Hauß geeylet/ trifft ſie bey der Kirchen-Pfor-
ten einen an in langer ſchwartzen Kutten/ vnnd einen
Chor-Rock/ woruͤber ſie dergeſtalten erbleicht/ in naͤrri-
ſcher Mainung/ ſie muß ein Geiſtlichen heyrathen/ daß ſie
krafftloß zur Erden geſuncken/ es war aber bey ihr ein
blinder Irꝛthumb/ dann diſer nur der Meßner deſſelbigen
Orths war/ welcher pflegte in wuͤrcklichem Kirchen-
Dienſt dergleichen Kleidung anzutragen; kaum hat Ab-
ſalon
ſo vil Haar in ſeinem Strobl-Kopff/ kaum quacke-
tzen ſo vil Froͤſch in Egypten zur Pharaonis Zeiten/ wie
vil Weis der Hoͤlliſche Raub-Vogel gebrauchet dem Men-
ſchen zuſchaden/ abſonderlich in dem Traum/ dann gleich-
wie vnderſchidliche Aembter vnder den boͤſen Feinden ſeynd
außgetheilt/ alſo finden ſich nit wenig vnder diſer Satani-
ſchen Schaar/ welche den Namen vnd Titul tragen/ der

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[7/0043] vnd Mutter-Traum von dem Juda. der Traum einige Wiſſenſchafft kuͤnfftiger Ding einbla- ſe/ ſo dann oͤffters durch die boͤſe Feind geſchehen/ abſon- derlich/ in den gefaͤhrlichen Kranckheiten hat der Teuffel in dem Traum offenbahret gewiſſe Kraͤuter/ vnnd heyl- ſame Mittel/ dardurch ſolche Leibs-Preſten zu wenden/ wie es Alexandro Magno vnd anderen begegnet; Mit ſolchen phantaſtiſchen Geſichtern/ naͤchtlichen Geſtalten/ vnd oͤfftern Traum-Wercken betruͤgt annoch die alte Schlang manchen ohnbehutſamen Menſchen/ worvon es kombt/ daß bey vilen der Traum gleichſamb mit der heiligen Schrifft in gleichem Gewicht iſt/ vnd ſuͤndigen forderiſt hierinn die vorwitzige junge Toͤchter/ welche den mehriſten Traumen von dem Heyrathen einen hartnecki- gen Glauben ſtellen; Wie dann vor wenig Jahren in dem Under-Oeſterreich einen ſolchen Kuͤttl-Affen getrau- met/ ſie werde den jenigen heyrathen/ den ſie zu morgens nach der Fruhe-Meß wird ſehen vor der Kirchen ſtehen/ wie ſie nun eyffrig auffgeſtanden/ vnd gantz ſchleunig nach dem Gotts-Hauß geeylet/ trifft ſie bey der Kirchen-Pfor- ten einen an in langer ſchwartzen Kutten/ vnnd einen Chor-Rock/ woruͤber ſie dergeſtalten erbleicht/ in naͤrri- ſcher Mainung/ ſie muß ein Geiſtlichen heyrathen/ daß ſie krafftloß zur Erden geſuncken/ es war aber bey ihr ein blinder Irꝛthumb/ dann diſer nur der Meßner deſſelbigen Orths war/ welcher pflegte in wuͤrcklichem Kirchen- Dienſt dergleichen Kleidung anzutragen; kaum hat Ab- ſalon ſo vil Haar in ſeinem Strobl-Kopff/ kaum quacke- tzen ſo vil Froͤſch in Egypten zur Pharaonis Zeiten/ wie vil Weis der Hoͤlliſche Raub-Vogel gebrauchet dem Men- ſchen zuſchaden/ abſonderlich in dem Traum/ dann gleich- wie vnderſchidliche Aembter vnder den boͤſen Feinden ſeynd außgetheilt/ alſo finden ſich nit wenig vnder diſer Satani- ſchen Schaar/ welche den Namen vnd Titul tragen/ der Traum-

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 7. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/43>, abgerufen am 11.12.2024.