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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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nachmahlen ein grosser Dieb.
gen/ sie sollen disen Gesellen auß dem warmen Beth her-
außreissen/ an einen Spiß stecken/ vnd bratten/ welchem
Befelch sie schleinigst nachkommen/ vnd den armseeligen
Menschen also gebratten/ daß von dem Gestanck die Cam-
mer voll/ beede Mitgespän aber mit Forcht also voll/ daß sie
ein geraume Weil ohne Sinnen gelegen. Nach vollbrach-
ten disen so grausamen Spcetacul/ wend sich der Sathan
zu den zween/ trohend/ dafern ihme von GOtt der Ge-
walt nit wäre gebunden/ so wolt er sie auff gleiche Weiß
empfangen. Nachdem der helle Tag angebrochen/ stun-
den dise fast in einem Zweiffel/ ob es ein Traum/ oder Ge-
schicht gewest/ haben aber bald gesehen/ daß es von dem ge-
rechten Gott ein gebührende Straff ihres Muthwillens
gewesen/ in dem sie ihren Mit-Cammeraden todter/ vnd
über vnd über gebrattner in dem Beth gefunden.

Wer last ihm einfallen? wer macht ihm so einfälti-
ge Gedancken? als ob diser auff einmahl ein solcher Lue-
dersack worden. O das nit! er hat vngezweifflet von Klei-
nen angefangen. Wann ein muthwilliges Kind in einen
tieffen Brunnen ein Stainlein wirfft/ so wird man wahr-
nemmen/ daß solches Stainl auff dem Wasser ein kleines
Circkerle macht/ dises kleine Circkerle macht gleich noch
ein anders/ vnd ein grössers/ dises grössere macht mehr-
mahlen einen weiten runden Kraiß/ biß endlich von ei-
nem kleinen solchen Circkel oder Kraiß grosse/ grössere/
die gröste Kraiß gemacht werden. Ein fast gleiche Be-
schaffenheit hat es mit der Sünd/ der Sathan befleist sich/
wie er möge den Menschen zu einem kleinen Fähler brin-
gen/ wol wissend/ daß ein Fähler dem andern die Schnal-
len in die Hand gibet. Anfangs ist man vnbehutsam in
den Augen/ wie jener junge Mönich/ der mit einem Al-
ten etlich Tag außgeraist/ vnderweegs haben sie ein Weibs-
Bild angetroffen/ welche der Alte mit freundlichen Wor-

ten

nachmahlen ein groſſer Dieb.
gen/ ſie ſollen diſen Geſellen auß dem warmen Beth her-
außreiſſen/ an einen Spiß ſtecken/ vnd bratten/ welchem
Befelch ſie ſchleinigſt nachkommen/ vnd den armſeeligen
Menſchen alſo gebratten/ daß von dem Geſtanck die Cam-
mer voll/ beede Mitgeſpaͤn aber mit Forcht alſo voll/ daß ſie
ein geraume Weil ohne Sinnen gelegen. Nach vollbrach-
ten diſen ſo grauſamen Spcetacul/ wend ſich der Sathan
zu den zween/ trohend/ dafern ihme von GOtt der Ge-
walt nit waͤre gebunden/ ſo wolt er ſie auff gleiche Weiß
empfangen. Nachdem der helle Tag angebrochen/ ſtun-
den diſe faſt in einem Zweiffel/ ob es ein Traum/ oder Ge-
ſchicht geweſt/ haben aber bald geſehen/ daß es von dem ge-
rechten Gott ein gebuͤhrende Straff ihres Muthwillens
geweſen/ in dem ſie ihren Mit-Cammeraden todter/ vnd
uͤber vnd uͤber gebrattner in dem Beth gefunden.

Wer laſt ihm einfallen? wer macht ihm ſo einfaͤlti-
ge Gedancken? als ob diſer auff einmahl ein ſolcher Lue-
derſack worden. O das nit! er hat vngezweifflet von Klei-
nen angefangen. Wann ein muthwilliges Kind in einen
tieffen Brunnen ein Stainlein wirfft/ ſo wird man wahr-
nemmen/ daß ſolches Stainl auff dem Waſſer ein kleines
Circkerle macht/ diſes kleine Circkerle macht gleich noch
ein anders/ vnd ein groͤſſers/ diſes groͤſſere macht mehr-
mahlen einen weiten runden Kraiß/ biß endlich von ei-
nem kleinen ſolchen Circkel oder Kraiß groſſe/ groͤſſere/
die groͤſte Kraiß gemacht werden. Ein faſt gleiche Be-
ſchaffenheit hat es mit der Suͤnd/ der Sathan befleiſt ſich/
wie er moͤge den Menſchen zu einem kleinen Faͤhler brin-
gen/ wol wiſſend/ daß ein Faͤhler dem andern die Schnal-
len in die Hand gibet. Anfangs iſt man vnbehutſam in
den Augen/ wie jener junge Moͤnich/ der mit einem Al-
ten etlich Tag außgeraiſt/ vnderweegs haben ſie ein Weibs-
Bild angetroffen/ welche der Alte mit freundlichen Wor-

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[370/0406] nachmahlen ein groſſer Dieb. gen/ ſie ſollen diſen Geſellen auß dem warmen Beth her- außreiſſen/ an einen Spiß ſtecken/ vnd bratten/ welchem Befelch ſie ſchleinigſt nachkommen/ vnd den armſeeligen Menſchen alſo gebratten/ daß von dem Geſtanck die Cam- mer voll/ beede Mitgeſpaͤn aber mit Forcht alſo voll/ daß ſie ein geraume Weil ohne Sinnen gelegen. Nach vollbrach- ten diſen ſo grauſamen Spcetacul/ wend ſich der Sathan zu den zween/ trohend/ dafern ihme von GOtt der Ge- walt nit waͤre gebunden/ ſo wolt er ſie auff gleiche Weiß empfangen. Nachdem der helle Tag angebrochen/ ſtun- den diſe faſt in einem Zweiffel/ ob es ein Traum/ oder Ge- ſchicht geweſt/ haben aber bald geſehen/ daß es von dem ge- rechten Gott ein gebuͤhrende Straff ihres Muthwillens geweſen/ in dem ſie ihren Mit-Cammeraden todter/ vnd uͤber vnd uͤber gebrattner in dem Beth gefunden. Wer laſt ihm einfallen? wer macht ihm ſo einfaͤlti- ge Gedancken? als ob diſer auff einmahl ein ſolcher Lue- derſack worden. O das nit! er hat vngezweifflet von Klei- nen angefangen. Wann ein muthwilliges Kind in einen tieffen Brunnen ein Stainlein wirfft/ ſo wird man wahr- nemmen/ daß ſolches Stainl auff dem Waſſer ein kleines Circkerle macht/ diſes kleine Circkerle macht gleich noch ein anders/ vnd ein groͤſſers/ diſes groͤſſere macht mehr- mahlen einen weiten runden Kraiß/ biß endlich von ei- nem kleinen ſolchen Circkel oder Kraiß groſſe/ groͤſſere/ die groͤſte Kraiß gemacht werden. Ein faſt gleiche Be- ſchaffenheit hat es mit der Suͤnd/ der Sathan befleiſt ſich/ wie er moͤge den Menſchen zu einem kleinen Faͤhler brin- gen/ wol wiſſend/ daß ein Faͤhler dem andern die Schnal- len in die Hand gibet. Anfangs iſt man vnbehutſam in den Augen/ wie jener junge Moͤnich/ der mit einem Al- ten etlich Tag außgeraiſt/ vnderweegs haben ſie ein Weibs- Bild angetroffen/ welche der Alte mit freundlichen Wor- ten

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 370. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/406>, abgerufen am 22.11.2024.