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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Eltern/ Vatterland/ Herkommen

Ein anderer Traum ist/ welcher von dem bösen Feind
als einem Grünter vnd Erfindter alles Ubel herkombt/ sol-
cher verkündet wol zu weilen in aller Warheit künfftige
Begebenheiten/ gar offt aber ist es ein blosser vermantle-
ter Betrug/ vnd verzuckerte Falschheit/ zumahl diser Fürst
der Finsternuß nichts anders sucht/ als die ohnbehutsa-
me Menschen hinder das Liecht zu führen/ er machts auff
die Arth eines vortheilhafften vnd gewinnsüchtigen Spil-
lers/ welcher anfänglich dem Gegenthail freymüthig den
Gewinn lasset/ nur durch solche Speckschwarden densel-
ben mehrer zu locken/ biß er endlich ohnvorsichtig in die
Fallen kommet/ vnd ihme der Aichel-Ober den Vnder-
gang weiset; also vermasckert sich gar offt der böse Sa-
than/ schicket dem Menschen in dem Schlaff einen Traum/
welcher nachgehents ein warhafften Außgang nimmet/
vnd zaiget/ daß die Traum nicht lähr seynd/ wordurch
der leicht-trauende Mensch also bethört wird/ daß er allen
Traumen ein festen Glauben gibt.

Zu Dotrecht in Holland war nicht gar vor vilen
Jahren ein Gesell/ welcher fein sauber all das Seinige
verschwendt durch stätte Schlemmerey vnd Ohnsauber-
keit/ dann dise beede gemainiglich verwandt seynd/ vnd wan
Bacchus hinder den Ofen sitzt/ so haitzt die Venus ein/ vnd
seynd dise so nahend beyeinander/ wie der Knopff bey der
Rosen; Auch zaigt es die öfftere Erfahrnuß/ daß Feuch-
tigkeit vnd Nässe den Kalch anzünde/ nit weniger thut
die Ubermaß deß Weintrinckens vngebührende Venus-
Flammen in dem verwanden Leib erwecken/ die Weiber
aber vnd Weinbeer machen mehristen Thail alle Beutel
eytel/ vnnd gleichwie in dem Calender auff das Wein-
Monath das Winter-Monath folget/ also auff viles
vnd ohngezämbtes Weinsauffen gehet es gemainiglich
kühl her/ vnd schleicht die Armuth ein/ wie ein sium-

mer
Eltern/ Vatterland/ Herkommen

Ein anderer Traum iſt/ welcher von dem boͤſen Feind
als einem Gruͤnter vnd Erfindter alles Ubel herkombt/ ſol-
cher verkuͤndet wol zu weilen in aller Warheit kuͤnfftige
Begebenheiten/ gar offt aber iſt es ein bloſſer vermantle-
ter Betrug/ vnd verzuckerte Falſchheit/ zumahl diſer Fuͤrſt
der Finſternuß nichts anders ſucht/ als die ohnbehutſa-
me Menſchen hinder das Liecht zu fuͤhren/ er machts auff
die Arth eines vortheilhafften vnd gewinnſuͤchtigen Spil-
lers/ welcher anfaͤnglich dem Gegenthail freymuͤthig den
Gewinn laſſet/ nur durch ſolche Speckſchwarden denſel-
ben mehrer zu locken/ biß er endlich ohnvorſichtig in die
Fallen kommet/ vnd ihme der Aichel-Ober den Vnder-
gang weiſet; alſo vermaſckert ſich gar offt der boͤſe Sa-
than/ ſchicket dem Menſchen in dem Schlaff einen Traum/
welcher nachgehents ein warhafften Außgang nimmet/
vnd zaiget/ daß die Traum nicht laͤhr ſeynd/ wordurch
der leicht-trauende Menſch alſo bethoͤrt wird/ daß er allen
Traumen ein feſten Glauben gibt.

Zu Dotrecht in Holland war nicht gar vor vilen
Jahren ein Geſell/ welcher fein ſauber all das Seinige
verſchwendt durch ſtaͤtte Schlemmerey vnd Ohnſauber-
keit/ dan̄ diſe beede gemainiglich verwandt ſeynd/ vnd wan
Bacchus hinder den Ofen ſitzt/ ſo haitzt die Venus ein/ vnd
ſeynd diſe ſo nahend beyeinander/ wie der Knopff bey der
Roſen; Auch zaigt es die oͤfftere Erfahrnuß/ daß Feuch-
tigkeit vnd Naͤſſe den Kalch anzuͤnde/ nit weniger thut
die Ubermaß deß Weintrinckens vngebuͤhrende Venus-
Flammen in dem verwanden Leib erwecken/ die Weiber
aber vnd Weinbeer machen mehriſten Thail alle Beutel
eytel/ vnnd gleichwie in dem Calender auff das Wein-
Monath das Winter-Monath folget/ alſo auff viles
vnd ohngezaͤmbtes Weinſauffen gehet es gemainiglich
kuͤhl her/ vnd ſchleicht die Armuth ein/ wie ein ſium-

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[4/0040] Eltern/ Vatterland/ Herkommen Ein anderer Traum iſt/ welcher von dem boͤſen Feind als einem Gruͤnter vnd Erfindter alles Ubel herkombt/ ſol- cher verkuͤndet wol zu weilen in aller Warheit kuͤnfftige Begebenheiten/ gar offt aber iſt es ein bloſſer vermantle- ter Betrug/ vnd verzuckerte Falſchheit/ zumahl diſer Fuͤrſt der Finſternuß nichts anders ſucht/ als die ohnbehutſa- me Menſchen hinder das Liecht zu fuͤhren/ er machts auff die Arth eines vortheilhafften vnd gewinnſuͤchtigen Spil- lers/ welcher anfaͤnglich dem Gegenthail freymuͤthig den Gewinn laſſet/ nur durch ſolche Speckſchwarden denſel- ben mehrer zu locken/ biß er endlich ohnvorſichtig in die Fallen kommet/ vnd ihme der Aichel-Ober den Vnder- gang weiſet; alſo vermaſckert ſich gar offt der boͤſe Sa- than/ ſchicket dem Menſchen in dem Schlaff einen Traum/ welcher nachgehents ein warhafften Außgang nimmet/ vnd zaiget/ daß die Traum nicht laͤhr ſeynd/ wordurch der leicht-trauende Menſch alſo bethoͤrt wird/ daß er allen Traumen ein feſten Glauben gibt. Zu Dotrecht in Holland war nicht gar vor vilen Jahren ein Geſell/ welcher fein ſauber all das Seinige verſchwendt durch ſtaͤtte Schlemmerey vnd Ohnſauber- keit/ dan̄ diſe beede gemainiglich verwandt ſeynd/ vnd wan Bacchus hinder den Ofen ſitzt/ ſo haitzt die Venus ein/ vnd ſeynd diſe ſo nahend beyeinander/ wie der Knopff bey der Roſen; Auch zaigt es die oͤfftere Erfahrnuß/ daß Feuch- tigkeit vnd Naͤſſe den Kalch anzuͤnde/ nit weniger thut die Ubermaß deß Weintrinckens vngebuͤhrende Venus- Flammen in dem verwanden Leib erwecken/ die Weiber aber vnd Weinbeer machen mehriſten Thail alle Beutel eytel/ vnnd gleichwie in dem Calender auff das Wein- Monath das Winter-Monath folget/ alſo auff viles vnd ohngezaͤmbtes Weinſauffen gehet es gemainiglich kuͤhl her/ vnd ſchleicht die Armuth ein/ wie ein ſium- mer

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 4. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/40>, abgerufen am 23.11.2024.