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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Eltern/ Vatterland/ Herkommen/
Schlaff können vorkommen/ welche eigentlich/ entweder
von der Natur/ dem bösen Feind: oder GOtt herrüh-
ren: Der natürliche Traum wird zum öfftesten von dem
vnderschidlichen Geblüt vorgebilder/ es traumer man-
chem/ er habe einen ernstlichen Befehl von dem Türcki-
schen Kayser/ vnder Kopff verliehren/ daß er alle Mäuß-
löcher der gantzen Welt mit jetziger Treu vnd Redlichkeit solle
zustopffen/ vnd dafern eines offen bleibe/ werde man von
dem Baum seines Leibs den Gipffel abstutzen/ in was
Aengsten befindt sich nit solcher? disen Traum aber ver-
ursachet das melancholische Geblüt: Einen anderen
traumet gantz lebhafft/ wie er das Meer/ in welchem der
halßstarrige König Pharao ersoffen/ habe mit dem Rein-
strohm verheyrath/ vnd haben auff der Hochzeit alle Flüß
der gantzen Welt getantzet; disen Traum brüten auß
die phlegmatische Humores, vnd übrige Feuchtigkeiten.
Einen traumet/ er fliege mit schnell-eyffrigem Flügel über
den gantzen Teutschboden/ allein seyen ihm etliche Federn
außgefallen/ als man so erbärmlich geschossen zu Straß-
burg/ wie selbige Vestung Anno 1681 erobert worden.
Disen Traum verursachen die subtille Humores vnnd
truckene Complexion deß Menschen/ solche Traum zu
anatomiren gehet eigentlich die erfahrene Medicos an/
worauß sie dann/ als auß einem warhafften Zaiger gantz
scheinbar können abnemmen/ wie das innere Uhrwerck
der menschlichen Gesundheit behafftet seye. Noch ande-
re natürliche Traum gebähret die vnruhige Phantasey
deß Menschen/ als welche fast niemahlen keinen Feyrtag
haltet/ vnd protocollieret bey nächtlicher Weil das je-
nige/ in wem sich einer deß Tags zum mehristen beschäff-
tiget/ als einem Jäger traumet/ wie er in einem frucht-
baren Aich Wald ein wolgewaffnetes Wildschwein an-
treffe/ dessentwegen mitten im Schlaff auffschreyet Huy

Sau

Eltern/ Vatterland/ Herkommen/
Schlaff koͤnnen vorkommen/ welche eigentlich/ entweder
von der Natur/ dem boͤſen Feind: oder GOtt herruͤh-
ren: Der natuͤrliche Traum wird zum oͤffteſten von dem
vnderſchidlichen Gebluͤt vorgebilder/ es traumer man-
chem/ er habe einen ernſtlichen Befehl von dem Tuͤrcki-
ſchen Kayſer/ vnder Kopff verliehren/ daß er alle Maͤuß-
loͤcher der gantzẽ Welt mit jetziger Treu vn̄ Redlichkeit ſolle
zuſtopffen/ vnd dafern eines offen bleibe/ werde man von
dem Baum ſeines Leibs den Gipffel abſtutzen/ in was
Aengſten befindt ſich nit ſolcher? diſen Traum aber ver-
urſachet das melancholiſche Gebluͤt: Einen anderen
traumet gantz lebhafft/ wie er das Meer/ in welchem der
halßſtarrige Koͤnig Pharao erſoffen/ habe mit dem Rein-
ſtrohm verheyrath/ vnd haben auff der Hochzeit alle Fluͤß
der gantzen Welt getantzet; diſen Traum bruͤten auß
die phlegmatiſche Humores, vnd uͤbrige Feuchtigkeiten.
Einen traumet/ er fliege mit ſchnell-eyffrigem Fluͤgel uͤber
den gantzen Teutſchboden/ allein ſeyen ihm etliche Federn
außgefallen/ als man ſo erbaͤrmlich geſchoſſen zu Straß-
burg/ wie ſelbige Veſtung Anno 1681 erobert worden.
Diſen Traum verurſachen die ſubtille Humores vnnd
truckene Complexion deß Menſchen/ ſolche Traum zu
anatomiren gehet eigentlich die erfahrene Medicos an/
worauß ſie dann/ als auß einem warhafften Zaiger gantz
ſcheinbar koͤnnen abnemmen/ wie das innere Uhrwerck
der menſchlichen Geſundheit behafftet ſeye. Noch ande-
re natuͤrliche Traum gebaͤhret die vnruhige Phantaſey
deß Menſchen/ als welche faſt niemahlen keinen Feyrtag
haltet/ vnd protocollieret bey naͤchtlicher Weil das je-
nige/ in wem ſich einer deß Tags zum mehriſten beſchaͤff-
tiget/ als einem Jaͤger traumet/ wie er in einem frucht-
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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 2. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/38>, abgerufen am 21.11.2024.