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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Vrsach/ warumben Judas ein Dieb worden.
In dem nun der Phantast ein Weil mit verschlossnen Au-
gen fort gangen/ hat er einen grossen Beuthl Gelt/ so auff
dem Weeg gelegen/ übersehen/ welchen sein lustiger Raiß-
gespann/ der ihm auff den Fuß nachfolgte/ mit höchsten
Freuden auffgehoben/ vnd nachgehents hundert/ vnd hun-
dertmahl widerhollet. GOtt verlast keinen/ der
sich auff ihn verlast.

Was seynd doch die Raaben? die Raaben seynd
Farb halber deß Teuffels seine Livere-Trager: die Raaben
seynd Gesang halber deß Henckers seine Zeiserl: Raaben
seynd Speiß halber deß Schinders seine Koftgeher: Raa-
ben seynd stehlens halber aller Ertz-Dieb ihre Spieß-Ge-
sellen: Der Raab/ welchen Noe auß der Archen/ als ei-
nen Currir gesandt/ hat sich nit anderst verhalten/ als wie
ein maineydiger Schelm: Auß allen Thieren ist eines
nach dem Sündfluß GOtt dem HErrn geopffert worden/
außgenommen die Raaben/ dise Kohlfärbige Dieb haben
das Deo Gratias vergessen. Nichts destoweniger traget
der allmächtige GOtt ein sonderbare Sorg/ vnd Sorg-
fältigkeit über die Raaben. Quid dat escam pullis corvo-
rum invocantibus eum.
Wann der schwartze Vatter/
vnd die schwartze Mutter/ beedes Raaben-Vieh sihet/ daß
anfangs ihre außgeschlossene junge Raaben weiß beklay-
det seyn/ vnd nit mit gleicher Schwärtze prangen/ so hal-
ten sie dise junge Dieb nit für ihr aigene Bruet/ sondern
für Banckart. Verlassen sie derenthalben zehen oder zwölff
Tag ohne einige Speiß/ vnder diser Zeit seynd die junge
Tropffen Kostgeher der Göttlichen Providenz. Sinte-
mahlen sie GOtt/ wie etliche vermainen/ pfleget zu speisen
mit sonderreichem Himmels-Thau. Oder wie andere
wollen/ thut der mildhertzigste GOtt ihnen gewisse kleine
Mucken in die auffgesperrte Schnäbel schicken/ mittls de-

ren
V u 3

Vrſach/ warumben Judas ein Dieb worden.
In dem nun der Phantaſt ein Weil mit verſchloſſnen Au-
gen fort gangen/ hat er einen groſſen Beuthl Gelt/ ſo auff
dem Weeg gelegen/ uͤberſehen/ welchen ſein luſtiger Raiß-
geſpann/ der ihm auff den Fuß nachfolgte/ mit hoͤchſten
Freuden auffgehoben/ vnd nachgehents hundert/ vnd hun-
dertmahl widerhollet. GOtt verlaſt keinen/ der
ſich auff ihn verlaſt.

Was ſeynd doch die Raaben? die Raaben ſeynd
Farb halber deß Teuffels ſeine Livere-Trager: die Raaben
ſeynd Geſang halber deß Henckers ſeine Zeiſerl: Raaben
ſeynd Speiß halber deß Schinders ſeine Koftgeher: Raa-
ben ſeynd ſtehlens halber aller Ertz-Dieb ihre Spieß-Ge-
ſellen: Der Raab/ welchen Noë auß der Archen/ als ei-
nen Currir geſandt/ hat ſich nit anderſt verhalten/ als wie
ein maineydiger Schelm: Auß allen Thieren iſt eines
nach dem Suͤndfluß GOtt dem HErꝛn geopffert worden/
außgenommen die Raaben/ diſe Kohlfaͤrbige Dieb haben
das Deo Gratias vergeſſen. Nichts deſtoweniger traget
der allmaͤchtige GOtt ein ſonderbare Sorg/ vnd Sorg-
faͤltigkeit uͤber die Raaben. Quid dat eſcam pullis corvo-
rum invocantibus eum.
Wann der ſchwartze Vatter/
vnd die ſchwartze Mutter/ beedes Raaben-Vieh ſihet/ daß
anfangs ihre außgeſchloſſene junge Raaben weiß beklay-
det ſeyn/ vnd nit mit gleicher Schwaͤrtze prangen/ ſo hal-
ten ſie diſe junge Dieb nit fuͤr ihr aigene Bruet/ ſondern
fuͤr Banckart. Verlaſſen ſie derenthalben zehen oder zwoͤlff
Tag ohne einige Speiß/ vnder diſer Zeit ſeynd die junge
Tropffen Koſtgeher der Goͤttlichen Providenz. Sinte-
mahlen ſie GOtt/ wie etliche vermainen/ pfleget zu ſpeiſen
mit ſonderreichem Himmels-Thau. Oder wie andere
wollen/ thut der mildhertzigſte GOtt ihnen gewiſſe kleine
Mucken in die auffgeſperꝛte Schnaͤbel ſchicken/ mittls de-

ren
V u 3
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[341/0377] Vrſach/ warumben Judas ein Dieb worden. In dem nun der Phantaſt ein Weil mit verſchloſſnen Au- gen fort gangen/ hat er einen groſſen Beuthl Gelt/ ſo auff dem Weeg gelegen/ uͤberſehen/ welchen ſein luſtiger Raiß- geſpann/ der ihm auff den Fuß nachfolgte/ mit hoͤchſten Freuden auffgehoben/ vnd nachgehents hundert/ vnd hun- dertmahl widerhollet. GOtt verlaſt keinen/ der ſich auff ihn verlaſt. Was ſeynd doch die Raaben? die Raaben ſeynd Farb halber deß Teuffels ſeine Livere-Trager: die Raaben ſeynd Geſang halber deß Henckers ſeine Zeiſerl: Raaben ſeynd Speiß halber deß Schinders ſeine Koftgeher: Raa- ben ſeynd ſtehlens halber aller Ertz-Dieb ihre Spieß-Ge- ſellen: Der Raab/ welchen Noë auß der Archen/ als ei- nen Currir geſandt/ hat ſich nit anderſt verhalten/ als wie ein maineydiger Schelm: Auß allen Thieren iſt eines nach dem Suͤndfluß GOtt dem HErꝛn geopffert worden/ außgenommen die Raaben/ diſe Kohlfaͤrbige Dieb haben das Deo Gratias vergeſſen. Nichts deſtoweniger traget der allmaͤchtige GOtt ein ſonderbare Sorg/ vnd Sorg- faͤltigkeit uͤber die Raaben. Quid dat eſcam pullis corvo- rum invocantibus eum. Wann der ſchwartze Vatter/ vnd die ſchwartze Mutter/ beedes Raaben-Vieh ſihet/ daß anfangs ihre außgeſchloſſene junge Raaben weiß beklay- det ſeyn/ vnd nit mit gleicher Schwaͤrtze prangen/ ſo hal- ten ſie diſe junge Dieb nit fuͤr ihr aigene Bruet/ ſondern fuͤr Banckart. Verlaſſen ſie derenthalben zehen oder zwoͤlff Tag ohne einige Speiß/ vnder diſer Zeit ſeynd die junge Tropffen Koſtgeher der Goͤttlichen Providenz. Sinte- mahlen ſie GOtt/ wie etliche vermainen/ pfleget zu ſpeiſen mit ſonderreichem Himmels-Thau. Oder wie andere wollen/ thut der mildhertzigſte GOtt ihnen gewiſſe kleine Mucken in die auffgeſperꝛte Schnaͤbel ſchicken/ mittls de- ren V u 3

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 341. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/377>, abgerufen am 22.11.2024.