Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.vnd gwissenloser Dieb. tausend Bruder/ solst du disen erfreulichen Gespaiß schonvergessen haben. Ey du lächerlicher Vocativus, stöll dich doch nit also frembd. Ich/ sagte hierauff der Teutsche/ nimm mein eignes Gwissen zum Zeugen/ daß ich die Zeit meines Lebens mit dem Herrn nit habe ein einiges Wort geredet/ thut sich also der Herr/ wegen etwann gleichgstalten An- gesicht/ irren/ vnd mich vor einen andern ansehen/ der verschmitzte Bößwicht gibt hierüber Glauben/ vnd bit- tet vmb Vergebung/ daß er ihn also vertreulich hat em- pfangen/ es wäre dessen aber kein andere Vrsach/ als/ weilen er im Gesicht/ vnd Leibs Beschaffenheit einem/ sei- ner besten Freund/ gantz ähnlich vnd gleich seye: Frage bey- nebens/ wohin er seinen Weeg nemme/ vnd wie er ver- standen/ daß er obbesagte Solennitet, wegen sehr frembden Ceremonien, wolle beywohnen/ gab er ihm disen/ äusser- lichen Scheins halber/ sehr guten Rath. Mein lieber Herr/ sprach er/ weilen der Herr/ Gesicht vnd Gstalt halber/ mei- nem wertesten Freund gantz gleichet/ so will ich den Herrn vor einem Schaden vnd Ubel warnen. Vermuthlich wird der Herr mit etlichen Ducaten versehen seyn; es wisse aber mein Herr/ was arglistige/ spitzfindige/ durchtribene Beutlschneider allhier seyn/ welche gemainiglich bey sol- chen Fest-Tägen ihre besten Jahrmarckt haben/ vnd denen Leuthen auß den Säcken/ so gar das Geld auß denen Hän- den practiciren. Der HErr folge meinem Rath/ die etliche Ducaten/ so er bey sich hat/ nembe er ins Maul/ deßglei- chen ich auch/ solcher gstalten werden wir beede der schlau- hen Beutlschneider ihre Renck hinderlistigen. Diser gute/ ehrliche Teutsche halt disen Rath für angenehm vnd hayl- sam/ verbirgt etliche Ducaten ins Maul/ vnd gehet sambt disem in die Kirchen. Was folgt? vnder währendem Feyr- lichen Gotts-Dienst/ da jederman niderknyet/ hat der Mitgespann offternente Bößwicht das Schnubtüchl auß dem
vnd gwiſſenloſer Dieb. tauſend Bruder/ ſolſt du diſen erfreulichen Geſpaiß ſchonvergeſſen haben. Ey du laͤcherlicher Vocativus, ſtoͤll dich doch nit alſo frembd. Ich/ ſagte hierauff der Teutſche/ nimm mein eignes Gwiſſen zum Zeugen/ daß ich die Zeit meines Lebens mit dem Herꝛn nit habe ein einiges Wort geredet/ thut ſich alſo der Herꝛ/ wegen etwann gleichgſtalten An- geſicht/ irren/ vnd mich vor einen andern anſehen/ der verſchmitzte Boͤßwicht gibt hieruͤber Glauben/ vnd bit- tet vmb Vergebung/ daß er ihn alſo vertreulich hat em- pfangen/ es waͤre deſſen aber kein andere Vrſach/ als/ weilen er im Geſicht/ vnd Leibs Beſchaffenheit einem/ ſei- ner beſten Freund/ gantz aͤhnlich vnd gleich ſeye: Frage bey- nebens/ wohin er ſeinen Weeg nemme/ vnd wie er ver- ſtanden/ daß er obbeſagte Solennitet, wegen ſehr frembden Ceremonien, wolle beywohnen/ gab er ihm diſen/ aͤuſſer- lichen Scheins halber/ ſehr guten Rath. Mein lieber Herꝛ/ ſprach er/ weilen der Herꝛ/ Geſicht vnd Gſtalt halber/ mei- nem werteſten Freund gantz gleichet/ ſo will ich den Herꝛn vor einem Schaden vnd Ubel warnen. Vermuthlich wird der Herꝛ mit etlichen Ducaten verſehen ſeyn; es wiſſe aber mein Herꝛ/ was argliſtige/ ſpitzfindige/ durchtribene Beutlſchneider allhier ſeyn/ welche gemainiglich bey ſol- chen Feſt-Taͤgen ihre beſten Jahrmarckt haben/ vnd denen Leuthen auß den Saͤcken/ ſo gar das Geld auß denen Haͤn- den practiciren. Der HErꝛ folge meinem Rath/ die etliche Ducaten/ ſo er bey ſich hat/ nembe er ins Maul/ deßglei- chen ich auch/ ſolcher gſtalten werden wir beede der ſchlau- hen Beutlſchneider ihre Renck hinderliſtigen. Diſer gute/ ehrliche Teutſche halt diſen Rath fuͤr angenehm vnd hayl- ſam/ verbirgt etliche Ducaten ins Maul/ vnd gehet ſambt diſem in die Kirchen. Was folgt? vnder waͤhrendem Feyr- lichen Gotts-Dienſt/ da jederman niderknyet/ hat der Mitgeſpann offternente Boͤßwicht das Schnubtuͤchl auß dem
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doch nit alſo frembd. Ich/ ſagte hierauff der Teutſche/ nimm
mein eignes Gwiſſen zum Zeugen/ daß ich die Zeit meines
Lebens mit dem Herꝛn nit habe ein einiges Wort geredet/
thut ſich alſo der Herꝛ/ wegen etwann gleichgſtalten An-
geſicht/ irren/ vnd mich vor einen andern anſehen/ der
verſchmitzte Boͤßwicht gibt hieruͤber Glauben/ vnd bit-
tet vmb Vergebung/ daß er ihn alſo vertreulich hat em-
pfangen/ es waͤre deſſen aber kein andere Vrſach/ als/
weilen er im Geſicht/ vnd Leibs Beſchaffenheit einem/ ſei-
ner beſten Freund/ gantz aͤhnlich vnd gleich ſeye: Frage bey-
nebens/ wohin er ſeinen Weeg nemme/ vnd wie er ver-
ſtanden/ daß er obbeſagte Solennitet, wegen ſehr frembden
Ceremonien, wolle beywohnen/ gab er ihm diſen/ aͤuſſer-
lichen Scheins halber/ ſehr guten Rath. Mein lieber Herꝛ/
ſprach er/ weilen der Herꝛ/ Geſicht vnd Gſtalt halber/ mei-
nem werteſten Freund gantz gleichet/ ſo will ich den Herꝛn
vor einem Schaden vnd Ubel warnen. Vermuthlich wird
der Herꝛ mit etlichen Ducaten verſehen ſeyn; es wiſſe aber
mein Herꝛ/ was argliſtige/ ſpitzfindige/ durchtribene
Beutlſchneider allhier ſeyn/ welche gemainiglich bey ſol-
chen Feſt-Taͤgen ihre beſten Jahrmarckt haben/ vnd denen
Leuthen auß den Saͤcken/ ſo gar das Geld auß denen Haͤn-
den practiciren. Der HErꝛ folge meinem Rath/ die etliche
Ducaten/ ſo er bey ſich hat/ nembe er ins Maul/ deßglei-
chen ich auch/ ſolcher gſtalten werden wir beede der ſchlau-
hen Beutlſchneider ihre Renck hinderliſtigen. Diſer gute/
ehrliche Teutſche halt diſen Rath fuͤr angenehm vnd hayl-
ſam/ verbirgt etliche Ducaten ins Maul/ vnd gehet ſambt
diſem in die Kirchen. Was folgt? vnder waͤhrendem Feyr-
lichen Gotts-Dienſt/ da jederman niderknyet/ hat der
Mitgeſpann offternente Boͤßwicht das Schnubtuͤchl auß
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Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 322. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/358>, abgerufen am 29.06.2024. |