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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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vnd gwissenloser Dieb.
tausend Bruder/ solst du disen erfreulichen Gespaiß schon
vergessen haben. Ey du lächerlicher Vocativus, stöll dich
doch nit also frembd. Ich/ sagte hierauff der Teutsche/ nimm
mein eignes Gwissen zum Zeugen/ daß ich die Zeit meines
Lebens mit dem Herrn nit habe ein einiges Wort geredet/
thut sich also der Herr/ wegen etwann gleichgstalten An-
gesicht/ irren/ vnd mich vor einen andern ansehen/ der
verschmitzte Bößwicht gibt hierüber Glauben/ vnd bit-
tet vmb Vergebung/ daß er ihn also vertreulich hat em-
pfangen/ es wäre dessen aber kein andere Vrsach/ als/
weilen er im Gesicht/ vnd Leibs Beschaffenheit einem/ sei-
ner besten Freund/ gantz ähnlich vnd gleich seye: Frage bey-
nebens/ wohin er seinen Weeg nemme/ vnd wie er ver-
standen/ daß er obbesagte Solennitet, wegen sehr frembden
Ceremonien, wolle beywohnen/ gab er ihm disen/ äusser-
lichen Scheins halber/ sehr guten Rath. Mein lieber Herr/
sprach er/ weilen der Herr/ Gesicht vnd Gstalt halber/ mei-
nem wertesten Freund gantz gleichet/ so will ich den Herrn
vor einem Schaden vnd Ubel warnen. Vermuthlich wird
der Herr mit etlichen Ducaten versehen seyn; es wisse aber
mein Herr/ was arglistige/ spitzfindige/ durchtribene
Beutlschneider allhier seyn/ welche gemainiglich bey sol-
chen Fest-Tägen ihre besten Jahrmarckt haben/ vnd denen
Leuthen auß den Säcken/ so gar das Geld auß denen Hän-
den practiciren. Der HErr folge meinem Rath/ die etliche
Ducaten/ so er bey sich hat/ nembe er ins Maul/ deßglei-
chen ich auch/ solcher gstalten werden wir beede der schlau-
hen Beutlschneider ihre Renck hinderlistigen. Diser gute/
ehrliche Teutsche halt disen Rath für angenehm vnd hayl-
sam/ verbirgt etliche Ducaten ins Maul/ vnd gehet sambt
disem in die Kirchen. Was folgt? vnder währendem Feyr-
lichen Gotts-Dienst/ da jederman niderknyet/ hat der
Mitgespann offternente Bößwicht das Schnubtüchl auß

dem

vnd gwiſſenloſer Dieb.
tauſend Bruder/ ſolſt du diſen erfreulichen Geſpaiß ſchon
vergeſſen haben. Ey du laͤcherlicher Vocativus, ſtoͤll dich
doch nit alſo frembd. Ich/ ſagte hierauff der Teutſche/ nimm
mein eignes Gwiſſen zum Zeugen/ daß ich die Zeit meines
Lebens mit dem Herꝛn nit habe ein einiges Wort geredet/
thut ſich alſo der Herꝛ/ wegen etwann gleichgſtalten An-
geſicht/ irren/ vnd mich vor einen andern anſehen/ der
verſchmitzte Boͤßwicht gibt hieruͤber Glauben/ vnd bit-
tet vmb Vergebung/ daß er ihn alſo vertreulich hat em-
pfangen/ es waͤre deſſen aber kein andere Vrſach/ als/
weilen er im Geſicht/ vnd Leibs Beſchaffenheit einem/ ſei-
ner beſten Freund/ gantz aͤhnlich vnd gleich ſeye: Frage bey-
nebens/ wohin er ſeinen Weeg nemme/ vnd wie er ver-
ſtanden/ daß er obbeſagte Solennitet, wegen ſehr frembden
Ceremonien, wolle beywohnen/ gab er ihm diſen/ aͤuſſer-
lichen Scheins halber/ ſehr guten Rath. Mein lieber Herꝛ/
ſprach er/ weilen der Herꝛ/ Geſicht vnd Gſtalt halber/ mei-
nem werteſten Freund gantz gleichet/ ſo will ich den Herꝛn
vor einem Schaden vnd Ubel warnen. Vermuthlich wird
der Herꝛ mit etlichen Ducaten verſehen ſeyn; es wiſſe aber
mein Herꝛ/ was argliſtige/ ſpitzfindige/ durchtribene
Beutlſchneider allhier ſeyn/ welche gemainiglich bey ſol-
chen Feſt-Taͤgen ihre beſten Jahrmarckt haben/ vnd denen
Leuthen auß den Saͤcken/ ſo gar das Geld auß denen Haͤn-
den practiciren. Der HErꝛ folge meinem Rath/ die etliche
Ducaten/ ſo er bey ſich hat/ nembe er ins Maul/ deßglei-
chen ich auch/ ſolcher gſtalten werden wir beede der ſchlau-
hen Beutlſchneider ihre Renck hinderliſtigen. Diſer gute/
ehrliche Teutſche halt diſen Rath fuͤr angenehm vnd hayl-
ſam/ verbirgt etliche Ducaten ins Maul/ vnd gehet ſambt
diſem in die Kirchen. Was folgt? vnder waͤhrendem Feyr-
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[322/0358] vnd gwiſſenloſer Dieb. tauſend Bruder/ ſolſt du diſen erfreulichen Geſpaiß ſchon vergeſſen haben. Ey du laͤcherlicher Vocativus, ſtoͤll dich doch nit alſo frembd. Ich/ ſagte hierauff der Teutſche/ nimm mein eignes Gwiſſen zum Zeugen/ daß ich die Zeit meines Lebens mit dem Herꝛn nit habe ein einiges Wort geredet/ thut ſich alſo der Herꝛ/ wegen etwann gleichgſtalten An- geſicht/ irren/ vnd mich vor einen andern anſehen/ der verſchmitzte Boͤßwicht gibt hieruͤber Glauben/ vnd bit- tet vmb Vergebung/ daß er ihn alſo vertreulich hat em- pfangen/ es waͤre deſſen aber kein andere Vrſach/ als/ weilen er im Geſicht/ vnd Leibs Beſchaffenheit einem/ ſei- ner beſten Freund/ gantz aͤhnlich vnd gleich ſeye: Frage bey- nebens/ wohin er ſeinen Weeg nemme/ vnd wie er ver- ſtanden/ daß er obbeſagte Solennitet, wegen ſehr frembden Ceremonien, wolle beywohnen/ gab er ihm diſen/ aͤuſſer- lichen Scheins halber/ ſehr guten Rath. Mein lieber Herꝛ/ ſprach er/ weilen der Herꝛ/ Geſicht vnd Gſtalt halber/ mei- nem werteſten Freund gantz gleichet/ ſo will ich den Herꝛn vor einem Schaden vnd Ubel warnen. Vermuthlich wird der Herꝛ mit etlichen Ducaten verſehen ſeyn; es wiſſe aber mein Herꝛ/ was argliſtige/ ſpitzfindige/ durchtribene Beutlſchneider allhier ſeyn/ welche gemainiglich bey ſol- chen Feſt-Taͤgen ihre beſten Jahrmarckt haben/ vnd denen Leuthen auß den Saͤcken/ ſo gar das Geld auß denen Haͤn- den practiciren. Der HErꝛ folge meinem Rath/ die etliche Ducaten/ ſo er bey ſich hat/ nembe er ins Maul/ deßglei- chen ich auch/ ſolcher gſtalten werden wir beede der ſchlau- hen Beutlſchneider ihre Renck hinderliſtigen. Diſer gute/ ehrliche Teutſche halt diſen Rath fuͤr angenehm vnd hayl- ſam/ verbirgt etliche Ducaten ins Maul/ vnd gehet ſambt diſem in die Kirchen. Was folgt? vnder waͤhrendem Feyr- lichen Gotts-Dienſt/ da jederman niderknyet/ hat der Mitgeſpann offternente Boͤßwicht das Schnubtuͤchl auß dem

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 322. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/358>, abgerufen am 22.11.2024.