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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judas ein vngetreuer Jünger/
vnderschidliche Verhaissungen gethan/ ihme zugeredt/ er
solle die Augen wenden gegen dem gesterneten Himmel/
vnd allda die schöne/ scheinende/ glantzende/ schimmerende
Stern beschauen; er solle betrachten die Menge der klei-
nen vnd wintzigen Sandkörnlein am Ufer deß Meers/ also
solle sein Nahmen/ Saamen vnd Stammen vermehret
werden. Hierdurch ware der Gehorsamb deß H. Manns
noch nit sattsamb bekannt. GOtt erscheint ihme mehr-
mahlen/ vnnd spricht dise Wort zu ihm/ ich bin der All-
mächtige GOtt/ wandle vor meiner/ vnd seye vollkom-
men/ vnd ich will meinen Bund auffrichten zwischen mir
vnd dir/ vnd ich will dich über die massen sehr vermehren.
Da fiele Abram nider auff sein Angesicht/ vnnd GOtt
sprach zu ihm. Ich bins/ vnd hab einen Bund mit dir/
vnd du solst ein Vatter viler Völcker seyn/ vnd dein Nah-
men hinfüro soll nit mehr Abram seyn/ sondern du solst
Abraham genennet werden. Nec ultra vocabitur
nomen tuum Abram, sed appellaberis Abraham.

Warumben der Allmächtige GOtt disen Patriarchen
Abram sein Nahmen verändert hat/ setzen dessen manig-
faltige Ursachen die Außleger der H. Schrifft/ welche diß-
seits beyzufügen vnnöthig seynd. Es wäre der Zeiten
höchst nothwendig/ daß auch die Dieb ihre Nahmen ver-
tauscheten; in allen Ländern/ in allen Stätten/ in allen
Dörffern/ in allen Gässen/ in allen Orthen/ gibts Ab räm.
Wo ist ein Statt? in der Statt/ wo ein Gassen? in der
Gassen/ wo ein Hauß? in dem Hauß/ wo ein Zimmer? in
dem Zimmer/ wo ein Tisch/ wo ein Banck/ ein Stuhl/ ein
Stöll? wo nicht Ab räm gefunden werden; verstehe
grosse Dieb/ grössere Dieb/ die gröste Dieb: verstehe klei-
ne Dieb/ noch kleinere Dieb/ die kleinesten Dieb/ welche
alle nichts anderst seyn/ als lauter Ab räm. Aber sie

thun

Judas ein vngetreuer Juͤnger/
vnderſchidliche Verhaiſſungen gethan/ ihme zugeredt/ er
ſolle die Augen wenden gegen dem geſterneten Himmel/
vnd allda die ſchoͤne/ ſcheinende/ glantzende/ ſchimmerende
Stern beſchauen; er ſolle betrachten die Menge der klei-
nen vnd wintzigen Sandkoͤrnlein am Ufer deß Meers/ alſo
ſolle ſein Nahmen/ Saamen vnd Stammen vermehret
werden. Hierdurch ware der Gehorſamb deß H. Manns
noch nit ſattſamb bekannt. GOtt erſcheint ihme mehr-
mahlen/ vnnd ſpricht diſe Wort zu ihm/ ich bin der All-
maͤchtige GOtt/ wandle vor meiner/ vnd ſeye vollkom-
men/ vnd ich will meinen Bund auffrichten zwiſchen mir
vnd dir/ vnd ich will dich uͤber die maſſen ſehr vermehren.
Da fiele Abram nider auff ſein Angeſicht/ vnnd GOtt
ſprach zu ihm. Ich bins/ vnd hab einen Bund mit dir/
vnd du ſolſt ein Vatter viler Voͤlcker ſeyn/ vnd dein Nah-
men hinfuͤro ſoll nit mehr Abram ſeyn/ ſondern du ſolſt
Abraham genennet werden. Nec ultrà vocabitur
nomen tuum Abram, ſed appellaberis Abraham.

Warumben der Allmaͤchtige GOtt diſen Patriarchen
Abram ſein Nahmen veraͤndert hat/ ſetzen deſſen manig-
faltige Urſachen die Außleger der H. Schrifft/ welche diß-
ſeits beyzufuͤgen vnnoͤthig ſeynd. Es waͤre der Zeiten
hoͤchſt nothwendig/ daß auch die Dieb ihre Nahmen ver-
tauſcheten; in allen Laͤndern/ in allen Staͤtten/ in allen
Doͤrffern/ in allen Gaͤſſen/ in allen Orthen/ gibts Ab raͤm.
Wo iſt ein Statt? in der Statt/ wo ein Gaſſen? in der
Gaſſen/ wo ein Hauß? in dem Hauß/ wo ein Zimmer? in
dem Zimmer/ wo ein Tiſch/ wo ein Banck/ ein Stuhl/ ein
Stoͤll? wo nicht Ab raͤm gefunden werden; verſtehe
groſſe Dieb/ groͤſſere Dieb/ die groͤſte Dieb: verſtehe klei-
ne Dieb/ noch kleinere Dieb/ die kleineſten Dieb/ welche
alle nichts anderſt ſeyn/ als lauter Ab raͤm. Aber ſie

thun
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[319/0355] Judas ein vngetreuer Juͤnger/ vnderſchidliche Verhaiſſungen gethan/ ihme zugeredt/ er ſolle die Augen wenden gegen dem geſterneten Himmel/ vnd allda die ſchoͤne/ ſcheinende/ glantzende/ ſchimmerende Stern beſchauen; er ſolle betrachten die Menge der klei- nen vnd wintzigen Sandkoͤrnlein am Ufer deß Meers/ alſo ſolle ſein Nahmen/ Saamen vnd Stammen vermehret werden. Hierdurch ware der Gehorſamb deß H. Manns noch nit ſattſamb bekannt. GOtt erſcheint ihme mehr- mahlen/ vnnd ſpricht diſe Wort zu ihm/ ich bin der All- maͤchtige GOtt/ wandle vor meiner/ vnd ſeye vollkom- men/ vnd ich will meinen Bund auffrichten zwiſchen mir vnd dir/ vnd ich will dich uͤber die maſſen ſehr vermehren. Da fiele Abram nider auff ſein Angeſicht/ vnnd GOtt ſprach zu ihm. Ich bins/ vnd hab einen Bund mit dir/ vnd du ſolſt ein Vatter viler Voͤlcker ſeyn/ vnd dein Nah- men hinfuͤro ſoll nit mehr Abram ſeyn/ ſondern du ſolſt Abraham genennet werden. Nec ultrà vocabitur nomen tuum Abram, ſed appellaberis Abraham. Warumben der Allmaͤchtige GOtt diſen Patriarchen Abram ſein Nahmen veraͤndert hat/ ſetzen deſſen manig- faltige Urſachen die Außleger der H. Schrifft/ welche diß- ſeits beyzufuͤgen vnnoͤthig ſeynd. Es waͤre der Zeiten hoͤchſt nothwendig/ daß auch die Dieb ihre Nahmen ver- tauſcheten; in allen Laͤndern/ in allen Staͤtten/ in allen Doͤrffern/ in allen Gaͤſſen/ in allen Orthen/ gibts Ab raͤm. Wo iſt ein Statt? in der Statt/ wo ein Gaſſen? in der Gaſſen/ wo ein Hauß? in dem Hauß/ wo ein Zimmer? in dem Zimmer/ wo ein Tiſch/ wo ein Banck/ ein Stuhl/ ein Stoͤll? wo nicht Ab raͤm gefunden werden; verſtehe groſſe Dieb/ groͤſſere Dieb/ die groͤſte Dieb: verſtehe klei- ne Dieb/ noch kleinere Dieb/ die kleineſten Dieb/ welche alle nichts anderſt ſeyn/ als lauter Ab raͤm. Aber ſie thun

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 319. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/355>, abgerufen am 22.11.2024.