Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.vnd gewissenloser Dieb. der vnd Felder. Wann sie nemblichen ihre Bauren alsozwifflen/ daß selbe vil ärger hersehen/ als deß Davids seine Gesandte/ welche der Amon, als ein hochmüthiger vnd übermüthiger König/ die Bärth halben Thail hat las- sen abschneiden/ vnnd also auff einer Seyten barbiren. Aber die Bauren werden auff allen Seyten geschunden. Nit vmbsonst hat der erste Baur Cain gehaissen/ massen es schon ein halbe Propheceyung gewest/ daß der Bauers- mann werde keyt genug werden. So ist auch jenem Bauren nit vor vngut auffzunemmen gewest/ welcher auff Befragung; ob er auch bette? die Antwort geben: Ja/ ja/ ich bette fleissig/ vnd zwar für meines Edlmanns seine Pferdt/ damit dieselbe lang sollen leben/ vnd gesund seyn darneben. Dann wofern dise sollen verrecken/ vnd vmb- stehen/ so thät nachmahls vnser Edlmann auff vns Bau- ren reitten. Die Felberbaum pflegt man nur einmahl im Jahr zu stutzen/ aber die arme Underthanen werden gar offt von ihren all zuharten Herrschafften/ fast alle Tag/ ge- stutzet/ vnnd fallt das Festum Bartholomaei bey ihnen schier alle Monath/ Wochen/ Tag vnd Stund. O was harte Rechenschafft wird der Armen Schwaiß vnd Blut im Thal Josaphat erfordern! allwo zwischen dem Herrn vnd geh her kein Underschied/ zwischen du vnnd ihr kein Underschied: zwischen einem armen Tropffen/ vnd einem Edlen von Tropffensperg kein Underschied. Jetzt muß bey manchem Edlmann der Bauer ein Hund seyn/ ein Hund haissen; aber glaub du mir/ wie scharpff wird dich einmahl bey dem Göttlichen Richter diser Hund an- bellen? alldort wird dir dein offner Helm nichts helffen/ wol aber dein offenes Gewissen wird dich deiner Ungerech- tigkeit anklagen; alldort wird dich dein edles Blut nicht beschö-
vnd gewiſſenloſer Dieb. der vnd Felder. Wann ſie nemblichen ihre Bauren alſozwifflen/ daß ſelbe vil aͤrger herſehen/ als deß Davids ſeine Geſandte/ welche der Amon, als ein hochmuͤthiger vnd uͤbermuͤthiger Koͤnig/ die Baͤrth halben Thail hat laſ- ſen abſchneiden/ vnnd alſo auff einer Seyten barbiren. Aber die Bauren werden auff allen Seyten geſchunden. Nit vmbſonſt hat der erſte Baur Cain gehaiſſen/ maſſen es ſchon ein halbe Propheceyung geweſt/ daß der Bauers- mann werde keyt genug werden. So iſt auch jenem Bauren nit vor vngut auffzunemmen geweſt/ welcher auff Befragung; ob er auch bette? die Antwort geben: Ja/ ja/ ich bette fleiſſig/ vnd zwar fuͤr meines Edlmanns ſeine Pferdt/ damit dieſelbe lang ſollen leben/ vnd geſund ſeyn darneben. Dann wofern diſe ſollen verrecken/ vnd vmb- ſtehen/ ſo thaͤt nachmahls vnſer Edlmann auff vns Bau- ren reitten. Die Felberbaum pflegt man nur einmahl im Jahr zu ſtutzen/ aber die arme Underthanen werden gar offt von ihren all zuharten Herꝛſchafften/ faſt alle Tag/ ge- ſtutzet/ vnnd fallt das Feſtum Bartholomæi bey ihnen ſchier alle Monath/ Wochen/ Tag vnd Stund. O was harte Rechenſchafft wird der Armen Schwaiß vnd Blut im Thal Joſaphat erfordern! allwo zwiſchen dem Herꝛn vnd geh her kein Underſchied/ zwiſchen du vnnd ihr kein Underſchied: zwiſchen einem armen Tropffen/ vnd einem Edlen von Tropffenſperg kein Underſchied. Jetzt muß bey manchem Edlmann der Bauer ein Hund ſeyn/ ein Hund haiſſen; aber glaub du mir/ wie ſcharpff wird dich einmahl bey dem Goͤttlichen Richter diſer Hund an- bellen? alldort wird dir dein offner Helm nichts helffen/ wol aber dein offenes Gewiſſen wird dich deiner Ungerech- tigkeit anklagen; alldort wird dich dein edles Blut nicht beſchoͤ-
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <p><pb facs="#f0338" n="302"/><fw place="top" type="header">vnd gewiſſenloſer Dieb.</fw><lb/> der vnd Felder. Wann ſie nemblichen ihre Bauren alſo<lb/><hi rendition="#fr">zwifflen/</hi> daß ſelbe vil aͤrger herſehen/ als deß <hi rendition="#aq">Davids</hi><lb/> ſeine Geſandte/ welche der <hi rendition="#aq">Amon,</hi> als ein hochmuͤthiger<lb/> vnd uͤbermuͤthiger Koͤnig/ die Baͤrth halben Thail hat laſ-<lb/> ſen abſchneiden/ vnnd alſo auff einer Seyten barbiren.<lb/> Aber die Bauren werden auff allen Seyten geſchunden.<lb/> Nit vmbſonſt hat der erſte Baur <hi rendition="#aq">Cain</hi> gehaiſſen/ maſſen<lb/> es ſchon ein halbe Propheceyung geweſt/ daß der Bauers-<lb/> mann werde keyt genug werden. So iſt auch jenem<lb/> Bauren nit vor vngut auffzunemmen geweſt/ welcher auff<lb/> Befragung; ob er auch bette? die Antwort geben: Ja/<lb/> ja/ ich bette fleiſſig/ vnd zwar fuͤr meines Edlmanns ſeine<lb/> Pferdt/ damit dieſelbe lang ſollen leben/ vnd geſund ſeyn<lb/> darneben. Dann wofern diſe ſollen verrecken/ vnd vmb-<lb/> ſtehen/ ſo thaͤt nachmahls vnſer Edlmann auff vns Bau-<lb/> ren reitten. Die Felberbaum pflegt man nur einmahl im<lb/> Jahr zu ſtutzen/ aber die arme Underthanen werden gar<lb/> offt von ihren all zuharten Herꝛſchafften/ faſt alle Tag/ ge-<lb/> ſtutzet/ vnnd fallt das <hi rendition="#aq">Feſtum Bartholomæi</hi> bey ihnen<lb/> ſchier alle Monath/ Wochen/ Tag vnd Stund. O was<lb/> harte Rechenſchafft wird der Armen Schwaiß vnd Blut<lb/> im Thal Joſaphat erfordern! allwo zwiſchen dem <hi rendition="#fr">Herꝛn</hi><lb/> vnd <hi rendition="#fr">geh her</hi> kein Underſchied/ zwiſchen <hi rendition="#fr">du</hi> vnnd <hi rendition="#fr">ihr</hi><lb/> kein Underſchied: zwiſchen einem armen <hi rendition="#fr">Tropffen/</hi> vnd<lb/> einem Edlen von <hi rendition="#fr">Tropffenſperg</hi> kein Underſchied. Jetzt<lb/> muß bey manchem Edlmann der Bauer ein Hund ſeyn/<lb/> ein Hund haiſſen; aber glaub du mir/ wie ſcharpff wird<lb/> dich einmahl bey dem Goͤttlichen Richter diſer Hund an-<lb/> bellen? alldort wird dir dein offner Helm nichts helffen/<lb/> wol aber dein offenes Gewiſſen wird dich deiner Ungerech-<lb/> tigkeit anklagen; alldort wird dich dein edles Blut nicht<lb/> <fw place="bottom" type="catch">beſchoͤ-</fw><lb/></p> </div> </body> </text> </TEI> [302/0338]
vnd gewiſſenloſer Dieb.
der vnd Felder. Wann ſie nemblichen ihre Bauren alſo
zwifflen/ daß ſelbe vil aͤrger herſehen/ als deß Davids
ſeine Geſandte/ welche der Amon, als ein hochmuͤthiger
vnd uͤbermuͤthiger Koͤnig/ die Baͤrth halben Thail hat laſ-
ſen abſchneiden/ vnnd alſo auff einer Seyten barbiren.
Aber die Bauren werden auff allen Seyten geſchunden.
Nit vmbſonſt hat der erſte Baur Cain gehaiſſen/ maſſen
es ſchon ein halbe Propheceyung geweſt/ daß der Bauers-
mann werde keyt genug werden. So iſt auch jenem
Bauren nit vor vngut auffzunemmen geweſt/ welcher auff
Befragung; ob er auch bette? die Antwort geben: Ja/
ja/ ich bette fleiſſig/ vnd zwar fuͤr meines Edlmanns ſeine
Pferdt/ damit dieſelbe lang ſollen leben/ vnd geſund ſeyn
darneben. Dann wofern diſe ſollen verrecken/ vnd vmb-
ſtehen/ ſo thaͤt nachmahls vnſer Edlmann auff vns Bau-
ren reitten. Die Felberbaum pflegt man nur einmahl im
Jahr zu ſtutzen/ aber die arme Underthanen werden gar
offt von ihren all zuharten Herꝛſchafften/ faſt alle Tag/ ge-
ſtutzet/ vnnd fallt das Feſtum Bartholomæi bey ihnen
ſchier alle Monath/ Wochen/ Tag vnd Stund. O was
harte Rechenſchafft wird der Armen Schwaiß vnd Blut
im Thal Joſaphat erfordern! allwo zwiſchen dem Herꝛn
vnd geh her kein Underſchied/ zwiſchen du vnnd ihr
kein Underſchied: zwiſchen einem armen Tropffen/ vnd
einem Edlen von Tropffenſperg kein Underſchied. Jetzt
muß bey manchem Edlmann der Bauer ein Hund ſeyn/
ein Hund haiſſen; aber glaub du mir/ wie ſcharpff wird
dich einmahl bey dem Goͤttlichen Richter diſer Hund an-
bellen? alldort wird dir dein offner Helm nichts helffen/
wol aber dein offenes Gewiſſen wird dich deiner Ungerech-
tigkeit anklagen; alldort wird dich dein edles Blut nicht
beſchoͤ-
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/338 |
Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 302. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/338>, abgerufen am 22.07.2024. |