Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.Judas Anfangs fromm/ er auch lehrnen den Alt singen. Der ein Sch. auff derSeyten hat/ von dem wird er auch lehrnen ein doppelter Sch. Sch. werden. Cum perverso perverteris. Vnder andern Speisen/ welche die Herren Medici Die Hebraeer waren solche Bößwicht/ daß sie neben andern
Judas Anfangs fromm/ er auch lehrnen den Alt ſingen. Der ein Sch. auff derSeyten hat/ von dem wird er auch lehrnen ein doppelter Sch. Sch. werden. Cum perverſo perverteris. Vnder andern Speiſen/ welche die Herren Medici Die Hebræer waren ſolche Boͤßwicht/ daß ſie neben andern
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <p><pb facs="#f0318" n="282"/><fw place="top" type="header">Judas Anfangs fromm/</fw><lb/> er auch lehrnen den Alt ſingen. Der ein <hi rendition="#fr">Sch.</hi> auff der<lb/> Seyten hat/ von dem wird er auch lehrnen ein doppelter<lb/> Sch. Sch. werden. <hi rendition="#aq">Cum perverſo perverteris.</hi></p><lb/> <p>Vnder andern Speiſen/ welche die Herren <hi rendition="#aq">Medici</hi><lb/> verwerffen/ als dem Menſchen ſchaͤdliche Bißl/ ſeynd<lb/> auch die Schwammen/ die ſonſt/ gebuͤhr halber/ anderſt <hi rendition="#aq">ti-<lb/> tuli</hi>eret werden; dieſelbe ſeynd ſehr vngeſund/ vnd wann<lb/> ſie zum beſten zugericht/ alsdann ſoll mans zum Fenſter<lb/> hinauß werffen. Maſſen die mehreſte vergifft ſeyn/ vnnd<lb/> ſeynd die Schwammen nichts anderſt/ als ein Außſatz der<lb/> Erden. Gleichwie mancher <hi rendition="#aq">Kratzius</hi> mit ſeinen Kretzen<lb/> nit vil prangen darff; alſo thut die Erden mit dergleichen<lb/> Mißgewaͤchs nit vil ſtoltzteren. Anjetzo entſteht die Frag/ ob<lb/> gedachte Schwamen von Natur vergifftigt ſeyn/ oder an-<lb/> derwerts das Gifft erben? diſe Frag beantwortet <hi rendition="#aq">Dioſco-<lb/> rides</hi> vnd <hi rendition="#aq">Mitritades,</hi> daß diſes faule Gewaͤchs nit ſeye<lb/> von Natur vergifft/ ſondern es bekomme das Gifft von<lb/> einem roſtigen Eyſen/ verfaulten Fetzen/ odern Nattern-<lb/> Neſt/ ſo nit weit darvon iſt. Von ſolchen ſchlimmen Nach-<lb/> baurn bekombt der Schwamm ſein Gifft. Was iſt der<lb/> Menſch anderſt/ als ein Gewaͤchs der Erden/ allermaſſen<lb/> diſes nidertraͤchtige Element ſein Stammen-Hauß/ vnd<lb/> kein Brall-Hauß ſich einer andern Mutter beruͤhmen kan.<lb/> Gleichwie nun der Schwamm nit gifftig von Natur/<lb/> ſondern das Gifft ziecht von einem benachbarten roſtigen<lb/> Eyſen/ ꝛc. Alſo ziecht auch der gebrechliche Menſch die<lb/> Boßheit an ſich/ deſſen vnd deren/ ſo er auff ſeiner Sev-<lb/> ten hat. Dahero ein raudiges Schaaf/ die andere alle an-<lb/> ſteckt/ ein wenig Saurtaig/ die gantze <hi rendition="#aq">Maſſa</hi> ſauer macht/<lb/> ein fauler Apfel alle andere/ ſo darneben ligen/ faul macht/<lb/> ein fallender Stain vom Berg vil mit ſich ziecht/ alſo ein<lb/> Boßhaffter vil andere zur Boßheit locket.</p><lb/> <p>Die Hebr<hi rendition="#aq">æ</hi>er waren ſolche Boͤßwicht/ daß ſie neben<lb/> <fw place="bottom" type="catch">andern</fw><lb/></p> </div> </body> </text> </TEI> [282/0318]
Judas Anfangs fromm/
er auch lehrnen den Alt ſingen. Der ein Sch. auff der
Seyten hat/ von dem wird er auch lehrnen ein doppelter
Sch. Sch. werden. Cum perverſo perverteris.
Vnder andern Speiſen/ welche die Herren Medici
verwerffen/ als dem Menſchen ſchaͤdliche Bißl/ ſeynd
auch die Schwammen/ die ſonſt/ gebuͤhr halber/ anderſt ti-
tulieret werden; dieſelbe ſeynd ſehr vngeſund/ vnd wann
ſie zum beſten zugericht/ alsdann ſoll mans zum Fenſter
hinauß werffen. Maſſen die mehreſte vergifft ſeyn/ vnnd
ſeynd die Schwammen nichts anderſt/ als ein Außſatz der
Erden. Gleichwie mancher Kratzius mit ſeinen Kretzen
nit vil prangen darff; alſo thut die Erden mit dergleichen
Mißgewaͤchs nit vil ſtoltzteren. Anjetzo entſteht die Frag/ ob
gedachte Schwamen von Natur vergifftigt ſeyn/ oder an-
derwerts das Gifft erben? diſe Frag beantwortet Dioſco-
rides vnd Mitritades, daß diſes faule Gewaͤchs nit ſeye
von Natur vergifft/ ſondern es bekomme das Gifft von
einem roſtigen Eyſen/ verfaulten Fetzen/ odern Nattern-
Neſt/ ſo nit weit darvon iſt. Von ſolchen ſchlimmen Nach-
baurn bekombt der Schwamm ſein Gifft. Was iſt der
Menſch anderſt/ als ein Gewaͤchs der Erden/ allermaſſen
diſes nidertraͤchtige Element ſein Stammen-Hauß/ vnd
kein Brall-Hauß ſich einer andern Mutter beruͤhmen kan.
Gleichwie nun der Schwamm nit gifftig von Natur/
ſondern das Gifft ziecht von einem benachbarten roſtigen
Eyſen/ ꝛc. Alſo ziecht auch der gebrechliche Menſch die
Boßheit an ſich/ deſſen vnd deren/ ſo er auff ſeiner Sev-
ten hat. Dahero ein raudiges Schaaf/ die andere alle an-
ſteckt/ ein wenig Saurtaig/ die gantze Maſſa ſauer macht/
ein fauler Apfel alle andere/ ſo darneben ligen/ faul macht/
ein fallender Stain vom Berg vil mit ſich ziecht/ alſo ein
Boßhaffter vil andere zur Boßheit locket.
Die Hebræer waren ſolche Boͤßwicht/ daß ſie neben
andern
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/318 |
Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 282. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/318>, abgerufen am 22.07.2024. |