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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judas Anfangs fromm/
er auch lehrnen den Alt singen. Der ein Sch. auff der
Seyten hat/ von dem wird er auch lehrnen ein doppelter
Sch. Sch. werden. Cum perverso perverteris.

Vnder andern Speisen/ welche die Herren Medici
verwerffen/ als dem Menschen schädliche Bißl/ seynd
auch die Schwammen/ die sonst/ gebühr halber/ anderst ti-
tuli
eret werden; dieselbe seynd sehr vngesund/ vnd wann
sie zum besten zugericht/ alsdann soll mans zum Fenster
hinauß werffen. Massen die mehreste vergifft seyn/ vnnd
seynd die Schwammen nichts anderst/ als ein Außsatz der
Erden. Gleichwie mancher Kratzius mit seinen Kretzen
nit vil prangen darff; also thut die Erden mit dergleichen
Mißgewächs nit vil stoltzteren. Anjetzo entsteht die Frag/ ob
gedachte Schwamen von Natur vergifftigt seyn/ oder an-
derwerts das Gifft erben? dise Frag beantwortet Diosco-
rides
vnd Mitritades, daß dises faule Gewächs nit seye
von Natur vergifft/ sondern es bekomme das Gifft von
einem rostigen Eysen/ verfaulten Fetzen/ odern Nattern-
Nest/ so nit weit darvon ist. Von solchen schlimmen Nach-
baurn bekombt der Schwamm sein Gifft. Was ist der
Mensch anderst/ als ein Gewächs der Erden/ allermassen
dises niderträchtige Element sein Stammen-Hauß/ vnd
kein Brall-Hauß sich einer andern Mutter berühmen kan.
Gleichwie nun der Schwamm nit gifftig von Natur/
sondern das Gifft ziecht von einem benachbarten rostigen
Eysen/ etc. Also ziecht auch der gebrechliche Mensch die
Boßheit an sich/ dessen vnd deren/ so er auff seiner Sev-
ten hat. Dahero ein raudiges Schaaf/ die andere alle an-
steckt/ ein wenig Saurtaig/ die gantze Massa sauer macht/
ein fauler Apfel alle andere/ so darneben ligen/ faul macht/
ein fallender Stain vom Berg vil mit sich ziecht/ also ein
Boßhaffter vil andere zur Boßheit locket.

Die Hebraeer waren solche Bößwicht/ daß sie neben

andern

Judas Anfangs fromm/
er auch lehrnen den Alt ſingen. Der ein Sch. auff der
Seyten hat/ von dem wird er auch lehrnen ein doppelter
Sch. Sch. werden. Cum perverſo perverteris.

Vnder andern Speiſen/ welche die Herren Medici
verwerffen/ als dem Menſchen ſchaͤdliche Bißl/ ſeynd
auch die Schwammen/ die ſonſt/ gebuͤhr halber/ anderſt ti-
tuli
eret werden; dieſelbe ſeynd ſehr vngeſund/ vnd wann
ſie zum beſten zugericht/ alsdann ſoll mans zum Fenſter
hinauß werffen. Maſſen die mehreſte vergifft ſeyn/ vnnd
ſeynd die Schwammen nichts anderſt/ als ein Außſatz der
Erden. Gleichwie mancher Kratzius mit ſeinen Kretzen
nit vil prangen darff; alſo thut die Erden mit dergleichen
Mißgewaͤchs nit vil ſtoltzteren. Anjetzo entſteht die Frag/ ob
gedachte Schwamen von Natur vergifftigt ſeyn/ oder an-
derwerts das Gifft erben? diſe Frag beantwortet Dioſco-
rides
vnd Mitritades, daß diſes faule Gewaͤchs nit ſeye
von Natur vergifft/ ſondern es bekomme das Gifft von
einem roſtigen Eyſen/ verfaulten Fetzen/ odern Nattern-
Neſt/ ſo nit weit darvon iſt. Von ſolchen ſchlimmen Nach-
baurn bekombt der Schwamm ſein Gifft. Was iſt der
Menſch anderſt/ als ein Gewaͤchs der Erden/ allermaſſen
diſes nidertraͤchtige Element ſein Stammen-Hauß/ vnd
kein Brall-Hauß ſich einer andern Mutter beruͤhmen kan.
Gleichwie nun der Schwamm nit gifftig von Natur/
ſondern das Gifft ziecht von einem benachbarten roſtigen
Eyſen/ ꝛc. Alſo ziecht auch der gebrechliche Menſch die
Boßheit an ſich/ deſſen vnd deren/ ſo er auff ſeiner Sev-
ten hat. Dahero ein raudiges Schaaf/ die andere alle an-
ſteckt/ ein wenig Saurtaig/ die gantze Maſſa ſauer macht/
ein fauler Apfel alle andere/ ſo darneben ligen/ faul macht/
ein fallender Stain vom Berg vil mit ſich ziecht/ alſo ein
Boßhaffter vil andere zur Boßheit locket.

Die Hebræer waren ſolche Boͤßwicht/ daß ſie neben

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[282/0318] Judas Anfangs fromm/ er auch lehrnen den Alt ſingen. Der ein Sch. auff der Seyten hat/ von dem wird er auch lehrnen ein doppelter Sch. Sch. werden. Cum perverſo perverteris. Vnder andern Speiſen/ welche die Herren Medici verwerffen/ als dem Menſchen ſchaͤdliche Bißl/ ſeynd auch die Schwammen/ die ſonſt/ gebuͤhr halber/ anderſt ti- tulieret werden; dieſelbe ſeynd ſehr vngeſund/ vnd wann ſie zum beſten zugericht/ alsdann ſoll mans zum Fenſter hinauß werffen. Maſſen die mehreſte vergifft ſeyn/ vnnd ſeynd die Schwammen nichts anderſt/ als ein Außſatz der Erden. Gleichwie mancher Kratzius mit ſeinen Kretzen nit vil prangen darff; alſo thut die Erden mit dergleichen Mißgewaͤchs nit vil ſtoltzteren. Anjetzo entſteht die Frag/ ob gedachte Schwamen von Natur vergifftigt ſeyn/ oder an- derwerts das Gifft erben? diſe Frag beantwortet Dioſco- rides vnd Mitritades, daß diſes faule Gewaͤchs nit ſeye von Natur vergifft/ ſondern es bekomme das Gifft von einem roſtigen Eyſen/ verfaulten Fetzen/ odern Nattern- Neſt/ ſo nit weit darvon iſt. Von ſolchen ſchlimmen Nach- baurn bekombt der Schwamm ſein Gifft. Was iſt der Menſch anderſt/ als ein Gewaͤchs der Erden/ allermaſſen diſes nidertraͤchtige Element ſein Stammen-Hauß/ vnd kein Brall-Hauß ſich einer andern Mutter beruͤhmen kan. Gleichwie nun der Schwamm nit gifftig von Natur/ ſondern das Gifft ziecht von einem benachbarten roſtigen Eyſen/ ꝛc. Alſo ziecht auch der gebrechliche Menſch die Boßheit an ſich/ deſſen vnd deren/ ſo er auff ſeiner Sev- ten hat. Dahero ein raudiges Schaaf/ die andere alle an- ſteckt/ ein wenig Saurtaig/ die gantze Maſſa ſauer macht/ ein fauler Apfel alle andere/ ſo darneben ligen/ faul macht/ ein fallender Stain vom Berg vil mit ſich ziecht/ alſo ein Boßhaffter vil andere zur Boßheit locket. Die Hebræer waren ſolche Boͤßwicht/ daß ſie neben andern

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 282. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/318>, abgerufen am 22.11.2024.