Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.Judas ein angehender lion Seelen zu GOtt geführt/ vnd von der gottlosen Ab-götterey zu dem wahren Gotts-Dienst gebracht. Was Ignatius durch die seinige in Europa gethan/ ist ohne das Sonnenklar. Meines Thails halt ich vor ein grosses Wunder/ daß Petrus einen lahmen vnd krumpen Tropf- fen/ bey der Thür deß Tempels/ auff die Füß geholffen/ aber nit ein geringes Wunder ist/ daß Ignatius mit sei- ner Societet der Scienz vnd Wissenschafft wider auff die Füß geholffen/ vnd also Ignatius ignorantiam verbandi- stert. Gewiß ist es/ daß vor hundert Jahren vnd mehrer/ fast ein jeder Michl verstanden hat Nihil, die siben Todt- Sünden dazumahlen in grösserem Schwung gangen/ als die siben freye Künsten/ damahlen hat man wenig Sillo- gismos formiert/ ausser in Frisesomorum, vnd Barbara, zu selbiger Zeit ist Musa generis neutri gewest/ vnd Igno- rantia schier generis communis. Aber jetziger Zeit findt man allerseits gelehrte Leuth/ welche aber mehresten thails das Deo Gratias denen Jesuiteren sollen geben; bekennen müssen es doch die mehresten/ daß sie nit so spitz- findig wären worden/ dafern sie nit in den Schulen bey denen Jesuiteren die Hoblbanck hätten gemässen/ ich will von anderen Sachen vnd ruhmwürdigsten Dingen der Societet geschweigen/ damit es anderen nit in die Nasen kitzle/ glauben muß man doch/ GOtt selbsten/ welcher der heiligen Seraphischen Theresiae in einer Verzuckung deß Geists gezaigt hat/ was die Societet Jesu dem Hauß Got- tes für Hülff laiste. Und gleichwol schnarcht man über keine mehr/ als über dieselbe. Mir kombt die Societet Jesu vor/ wie ein Nuß-Baum/ je mehrer diser Baum Frucht traget/ je hefftiger werffen die böse Buben mit Brüglen darein/ also je mehr die Societet der Welt Hülff raichet/ je vngestimmer tobt die Welt wider sie/ vnder solchen Verfolgern seynd die mehresten Ketzer/ gegen wel- chen
Judas ein angehender lion Seelen zu GOtt gefuͤhrt/ vnd von der gottloſen Ab-goͤtterey zu dem wahren Gotts-Dienſt gebracht. Was Ignatius durch die ſeinige in Europa gethan/ iſt ohne das Sonnenklar. Meines Thails halt ich vor ein groſſes Wunder/ daß Petrus einen lahmen vnd krumpen Tropf- fen/ bey der Thuͤr deß Tempels/ auff die Fuͤß geholffen/ aber nit ein geringes Wunder iſt/ daß Ignatius mit ſei- ner Societet der Scienz vnd Wiſſenſchafft wider auff die Fuͤß geholffen/ vnd alſo Ignatius ignorantiam verbandi- ſtert. Gewiß iſt es/ daß vor hundert Jahren vnd mehrer/ faſt ein jeder Michl verſtanden hat Nihil, die ſiben Todt- Suͤnden dazumahlen in groͤſſerem Schwung gangen/ als die ſiben freye Kuͤnſten/ damahlen hat man wenig Sillo- giſmos formiert/ auſſer in Friſeſomorum, vnd Barbara, zu ſelbiger Zeit iſt Muſa generis neutri geweſt/ vnd Igno- rantia ſchier generis communis. Aber jetziger Zeit findt man allerſeits gelehrte Leuth/ welche aber mehreſten thails das Deo Gratias denen Jeſuiteren ſollen geben; bekennen muͤſſen es doch die mehreſten/ daß ſie nit ſo ſpitz- findig waͤren worden/ dafern ſie nit in den Schulen bey denen Jeſuiteren die Hoblbanck haͤtten gemaͤſſen/ ich will von anderen Sachen vnd ruhmwuͤrdigſten Dingen der Societet geſchweigen/ damit es anderen nit in die Naſen kitzle/ glauben muß man doch/ GOtt ſelbſten/ welcher der heiligen Seraphiſchen Thereſiæ in einer Verzuckung deß Geiſts gezaigt hat/ was die Societet Jeſu dem Hauß Got- tes fuͤr Huͤlff laiſte. Und gleichwol ſchnarcht man uͤber keine mehr/ als uͤber dieſelbe. Mir kombt die Societet Jeſu vor/ wie ein Nuß-Baum/ je mehrer diſer Baum Frucht traget/ je hefftiger werffen die boͤſe Buben mit Bruͤglen darein/ alſo je mehr die Societet der Welt Huͤlff raichet/ je vngeſtimmer tobt die Welt wider ſie/ vnder ſolchen Verfolgern ſeynd die mehreſten Ketzer/ gegen wel- chen
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Judas ein angehender
lion Seelen zu GOtt gefuͤhrt/ vnd von der gottloſen Ab-
goͤtterey zu dem wahren Gotts-Dienſt gebracht. Was
Ignatius durch die ſeinige in Europa gethan/ iſt ohne das
Sonnenklar. Meines Thails halt ich vor ein groſſes
Wunder/ daß Petrus einen lahmen vnd krumpen Tropf-
fen/ bey der Thuͤr deß Tempels/ auff die Fuͤß geholffen/
aber nit ein geringes Wunder iſt/ daß Ignatius mit ſei-
ner Societet der Scienz vnd Wiſſenſchafft wider auff die
Fuͤß geholffen/ vnd alſo Ignatius ignorantiam verbandi-
ſtert. Gewiß iſt es/ daß vor hundert Jahren vnd mehrer/
faſt ein jeder Michl verſtanden hat Nihil, die ſiben Todt-
Suͤnden dazumahlen in groͤſſerem Schwung gangen/ als
die ſiben freye Kuͤnſten/ damahlen hat man wenig Sillo-
giſmos formiert/ auſſer in Friſeſomorum, vnd Barbara,
zu ſelbiger Zeit iſt Muſa generis neutri geweſt/ vnd Igno-
rantia ſchier generis communis. Aber jetziger Zeit findt
man allerſeits gelehrte Leuth/ welche aber mehreſten
thails das Deo Gratias denen Jeſuiteren ſollen geben;
bekennen muͤſſen es doch die mehreſten/ daß ſie nit ſo ſpitz-
findig waͤren worden/ dafern ſie nit in den Schulen bey
denen Jeſuiteren die Hoblbanck haͤtten gemaͤſſen/ ich will
von anderen Sachen vnd ruhmwuͤrdigſten Dingen der
Societet geſchweigen/ damit es anderen nit in die Naſen
kitzle/ glauben muß man doch/ GOtt ſelbſten/ welcher der
heiligen Seraphiſchen Thereſiæ in einer Verzuckung deß
Geiſts gezaigt hat/ was die Societet Jeſu dem Hauß Got-
tes fuͤr Huͤlff laiſte. Und gleichwol ſchnarcht man uͤber
keine mehr/ als uͤber dieſelbe. Mir kombt die Societet
Jeſu vor/ wie ein Nuß-Baum/ je mehrer diſer Baum
Frucht traget/ je hefftiger werffen die boͤſe Buben mit
Bruͤglen darein/ alſo je mehr die Societet der Welt Huͤlff
raichet/ je vngeſtimmer tobt die Welt wider ſie/ vnder
ſolchen Verfolgern ſeynd die mehreſten Ketzer/ gegen wel-
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