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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judas ein angehendter
sen/ daß neben anderen strengen Leibs-Casteyungen/ sie
auch auff dem Stroh-Sack die Ligerstatt geniessen. Es
ist zwar disem nit ohne/ vnd zeitiget meines Erachtens der
Geist so gut auff dem Stroh/ als Aepffel vnd Biern/
gleichwol findet man bey ihnen die beste Federn; lasse dir
aber keine andere einfallen/ als lauter Schreibfedern/ mit
denen in so vil Schrifften ihre Lehrer die Catholische Kir-
chen verfechten/ daß sie also jederzeiten einen lobwürdigi-
sten Eyffer/ vnd Inbrunst gegen Christlicher Lehr erwi-
sen/ vnd folgsamb gezaigt/ daß sie wahre Kinder ihres
Vatters Eliae seynd/ der auch an der Brust seiner Mut-
ter nichts anders als Flammen vnd Funcken gesogen/ es
scheint fast vnbeschreiblich/ was Nutz vnd Schutz die Ca-
tholische Kirch von disem heiligen Orden genossen/ in
welchem allein in die hundert vnd viertzigtausend Mar-
tyrer vnd Blutzeugen Christi gesunden/ gezehler werden/
auß welchen drey Römische Päbst/ siben Cardinal/ neun
vnd zwaintzig Patriarchen/ ein grosse Anzahl der heiligen
Ertz-Bifchöff/ hundert zway vnd viertzig Bischöff genom-
men worden/ die mit höchstem Ruhm der Catholischen
Kirchen beygestanden/ vorgestanden/ vnd angestanden:
wie traut ihr euch dann/ ihr vngezämbte Zungen/ von di-
sem so heiligen Orden etwas übels zu reden. Gesetzt/ daß
ihr auch wider vermuthen einen manglhafften Religiosen
darinnen ersehen/ ist doch vnder den zwölff Apostlen ein
Judas gewest/ dahero Cyrillus vnd Theresia auch sich hö-
ren lassen. Non est melior nostra domus, quam Do-
mini.

Beschaut ein wenig den Ruhm vnd Würdigkeit deß
H. Benedictiner-Ordens/ von deme gar wol kan gespro-
chen werden das jenige/ was der Ertz-Engel der übergebe-
nedeyten Jungfrauen vorgetragen. Benedicta tu in mu-
lieribus:
Gebenedeyt bist du vnder den Weibern. Also

bene-

Judas ein angehendter
ſen/ daß neben anderen ſtrengen Leibs-Caſteyungen/ ſie
auch auff dem Stroh-Sack die Ligerſtatt genieſſen. Es
iſt zwar diſem nit ohne/ vnd zeitiget meines Erachtens der
Geiſt ſo gut auff dem Stroh/ als Aepffel vnd Biern/
gleichwol findet man bey ihnen die beſte Federn; laſſe dir
aber keine andere einfallen/ als lauter Schreibfedern/ mit
denen in ſo vil Schrifften ihre Lehrer die Catholiſche Kir-
chen verfechten/ daß ſie alſo jederzeiten einen lobwuͤrdigi-
ſten Eyffer/ vnd Inbrunſt gegen Chriſtlicher Lehr erwi-
ſen/ vnd folgſamb gezaigt/ daß ſie wahre Kinder ihres
Vatters Eliæ ſeynd/ der auch an der Bruſt ſeiner Mut-
ter nichts anders als Flammen vnd Funcken geſogen/ es
ſcheint faſt vnbeſchreiblich/ was Nutz vnd Schutz die Ca-
tholiſche Kirch von diſem heiligen Orden genoſſen/ in
welchem allein in die hundert vnd viertzigtauſend Mar-
tyrer vnd Blutzeugen Chriſti geſunden/ gezehler werden/
auß welchen drey Roͤmiſche Paͤbſt/ ſiben Cardinal/ neun
vnd zwaintzig Patriarchen/ ein groſſe Anzahl der heiligen
Ertz-Bifchoͤff/ hundert zway vnd viertzig Biſchoͤff genom-
men worden/ die mit hoͤchſtem Ruhm der Catholiſchen
Kirchen beygeſtanden/ vorgeſtanden/ vnd angeſtanden:
wie traut ihr euch dann/ ihr vngezaͤmbte Zungen/ von di-
ſem ſo heiligen Orden etwas uͤbels zu reden. Geſetzt/ daß
ihr auch wider vermuthen einen manglhafften Religioſen
darinnen erſehen/ iſt doch vnder den zwoͤlff Apoſtlen ein
Judas geweſt/ dahero Cyrillus vnd Thereſia auch ſich hoͤ-
ren laſſen. Non eſt melior noſtra domus, quam Do-
mini.

Beſchaut ein wenig den Ruhm vnd Wuͤrdigkeit deß
H. Benedictiner-Ordens/ von deme gar wol kan geſpro-
chen werden das jenige/ was der Ertz-Engel der uͤbergebe-
nedeyten Jungfrauen vorgetragen. Benedicta tu in mu-
lieribus:
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[238/0274] Judas ein angehendter ſen/ daß neben anderen ſtrengen Leibs-Caſteyungen/ ſie auch auff dem Stroh-Sack die Ligerſtatt genieſſen. Es iſt zwar diſem nit ohne/ vnd zeitiget meines Erachtens der Geiſt ſo gut auff dem Stroh/ als Aepffel vnd Biern/ gleichwol findet man bey ihnen die beſte Federn; laſſe dir aber keine andere einfallen/ als lauter Schreibfedern/ mit denen in ſo vil Schrifften ihre Lehrer die Catholiſche Kir- chen verfechten/ daß ſie alſo jederzeiten einen lobwuͤrdigi- ſten Eyffer/ vnd Inbrunſt gegen Chriſtlicher Lehr erwi- ſen/ vnd folgſamb gezaigt/ daß ſie wahre Kinder ihres Vatters Eliæ ſeynd/ der auch an der Bruſt ſeiner Mut- ter nichts anders als Flammen vnd Funcken geſogen/ es ſcheint faſt vnbeſchreiblich/ was Nutz vnd Schutz die Ca- tholiſche Kirch von diſem heiligen Orden genoſſen/ in welchem allein in die hundert vnd viertzigtauſend Mar- tyrer vnd Blutzeugen Chriſti geſunden/ gezehler werden/ auß welchen drey Roͤmiſche Paͤbſt/ ſiben Cardinal/ neun vnd zwaintzig Patriarchen/ ein groſſe Anzahl der heiligen Ertz-Bifchoͤff/ hundert zway vnd viertzig Biſchoͤff genom- men worden/ die mit hoͤchſtem Ruhm der Catholiſchen Kirchen beygeſtanden/ vorgeſtanden/ vnd angeſtanden: wie traut ihr euch dann/ ihr vngezaͤmbte Zungen/ von di- ſem ſo heiligen Orden etwas uͤbels zu reden. Geſetzt/ daß ihr auch wider vermuthen einen manglhafften Religioſen darinnen erſehen/ iſt doch vnder den zwoͤlff Apoſtlen ein Judas geweſt/ dahero Cyrillus vnd Thereſia auch ſich hoͤ- ren laſſen. Non eſt melior noſtra domus, quam Do- mini. Beſchaut ein wenig den Ruhm vnd Wuͤrdigkeit deß H. Benedictiner-Ordens/ von deme gar wol kan geſpro- chen werden das jenige/ was der Ertz-Engel der uͤbergebe- nedeyten Jungfrauen vorgetragen. Benedicta tu in mu- lieribus: Gebenedeyt biſt du vnder den Weibern. Alſo bene-

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 238. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/274>, abgerufen am 22.11.2024.