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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judas der Ertz-Schelm verheurathet sich
dunt: Welches auff teutsch so vil ist/ ein voller Mann
der sicht auß so wild/ wie ein abgebrennte Glaß-Hütten/
seine Haar seynd ihm zerritt/ wie ein alter Roß-Kotzen/
er hat ein Nasen die ist roth/ wie ein Feyertag im Baurn-
Calender/ er hat ein Maul/ das ist so schmutzig wie ein
alter Faimb-Leffel/ er hat ein baar Backen die brinnen/
wie ein Preusisch Leder/ er geht mit den Füssen so gerad:
wie die Donau zu Dillingen/ er haspelt mit den Häch-
sen/ als wolte er von vnden auff das Weber-Handwerck
lehrnen. Er gröpetzt/ vnd singt solche Magen-Driller/
daß man auß disem Tisch-Glöckel leicht kan abnemmen/
man werde bald für die Säu anrichten. Pfuy du Sau-
Narr! heist das nit das Ebenbild Gottes/ welches der
Allerhöchste so künstlich verfertiget/ in das Kott werffen?
vnd neben allen disen was Vbel entspringt? was Vbel?
Das hat Herodes erfahren. Was Vbel? das hat erfah-
ren Holofernes. Was Vbel? das hat erfahren Loth.
Was Vbel? das hat erfahren der Kayser Zeno, der Kö-
nig Alexander Magnus, der Fürst Udo, &c. vnd vil tau-
send andere mehr. Was grosses Ubel? das erfahrt man-
che arme Tröpffin/ welche ein solche Weinfalter gehey-
rathet/ der von einem Würthshauß in das andere fliegt.

Alt ist die Histori/ bekannt ist die Geschicht/ außge-
schryen ist die Begebenheit/ welche sich mit dem guten
Alt-Vatter Noe zugetragen. Boetius war der erste/ der
die Schueh gemacht. Paulinus war der erste/ der die Glo-
cken erfunden: Berchtoldus Niger war der erste/ der
das Geschütz erdenckt. Palamedes war der erste/ so die
Würffel auffgebracht: Noe war der erste/ so sich im
Wein vollgetruncken. Was ist ihme aber dessenthalben
Genes. 9.geschehen? Nudatus in tabernaculo suo. Spöttlich ist
er entblöst worden. Dise Entblössung ist berkommen von
der Trunckenheit: Aber sag her/ wie kombts auch/ daß

man-

Judas der Ertz-Schelm verheurathet ſich
dunt: Welches auff teutſch ſo vil iſt/ ein voller Mann
der ſicht auß ſo wild/ wie ein abgebrennte Glaß-Huͤtten/
ſeine Haar ſeynd ihm zerritt/ wie ein alter Roß-Kotzen/
er hat ein Naſen die iſt roth/ wie ein Feyertag im Baurn-
Calender/ er hat ein Maul/ das iſt ſo ſchmutzig wie ein
alter Faimb-Leffel/ er hat ein baar Backen die brinnen/
wie ein Preuſiſch Leder/ er geht mit den Fuͤſſen ſo gerad:
wie die Donau zu Dillingen/ er haſpelt mit den Haͤch-
ſen/ als wolte er von vnden auff das Weber-Handwerck
lehrnen. Er groͤpetzt/ vnd ſingt ſolche Magen-Driller/
daß man auß diſem Tiſch-Gloͤckel leicht kan abnemmen/
man werde bald fuͤr die Saͤu anrichten. Pfuy du Sau-
Narꝛ! heiſt das nit das Ebenbild Gottes/ welches der
Allerhoͤchſte ſo kuͤnſtlich verfertiget/ in das Kott werffen?
vnd neben allen diſen was Vbel entſpringt? was Vbel?
Das hat Herodes erfahren. Was Vbel? das hat erfah-
ren Holofernes. Was Vbel? das hat erfahren Loth.
Was Vbel? das hat erfahren der Kayſer Zeno, der Koͤ-
nig Alexander Magnus, der Fuͤrſt Udo, &c. vnd vil tau-
ſend andere mehr. Was groſſes Ubel? das erfahrt man-
che arme Troͤpffin/ welche ein ſolche Weinfalter gehey-
rathet/ der von einem Wuͤrthshauß in das andere fliegt.

Alt iſt die Hiſtori/ bekannt iſt die Geſchicht/ außge-
ſchryen iſt die Begebenheit/ welche ſich mit dem guten
Alt-Vatter Noë zugetragen. Boetius war der erſte/ der
die Schueh gemacht. Paulinus war der erſte/ der die Glo-
cken erfunden: Berchtoldus Niger war der erſte/ der
das Geſchuͤtz erdenckt. Palamedes war der erſte/ ſo die
Wuͤrffel auffgebracht: Noë war der erſte/ ſo ſich im
Wein vollgetruncken. Was iſt ihme aber deſſenthalben
Geneſ. 9.geſchehen? Nudatus in tabernaculo ſuo. Spoͤttlich iſt
er entbloͤſt worden. Diſe Entbloͤſſung iſt berkommen von
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[224/0260] Judas der Ertz-Schelm verheurathet ſich dunt: Welches auff teutſch ſo vil iſt/ ein voller Mann der ſicht auß ſo wild/ wie ein abgebrennte Glaß-Huͤtten/ ſeine Haar ſeynd ihm zerritt/ wie ein alter Roß-Kotzen/ er hat ein Naſen die iſt roth/ wie ein Feyertag im Baurn- Calender/ er hat ein Maul/ das iſt ſo ſchmutzig wie ein alter Faimb-Leffel/ er hat ein baar Backen die brinnen/ wie ein Preuſiſch Leder/ er geht mit den Fuͤſſen ſo gerad: wie die Donau zu Dillingen/ er haſpelt mit den Haͤch- ſen/ als wolte er von vnden auff das Weber-Handwerck lehrnen. Er groͤpetzt/ vnd ſingt ſolche Magen-Driller/ daß man auß diſem Tiſch-Gloͤckel leicht kan abnemmen/ man werde bald fuͤr die Saͤu anrichten. Pfuy du Sau- Narꝛ! heiſt das nit das Ebenbild Gottes/ welches der Allerhoͤchſte ſo kuͤnſtlich verfertiget/ in das Kott werffen? vnd neben allen diſen was Vbel entſpringt? was Vbel? Das hat Herodes erfahren. Was Vbel? das hat erfah- ren Holofernes. Was Vbel? das hat erfahren Loth. Was Vbel? das hat erfahren der Kayſer Zeno, der Koͤ- nig Alexander Magnus, der Fuͤrſt Udo, &c. vnd vil tau- ſend andere mehr. Was groſſes Ubel? das erfahrt man- che arme Troͤpffin/ welche ein ſolche Weinfalter gehey- rathet/ der von einem Wuͤrthshauß in das andere fliegt. Alt iſt die Hiſtori/ bekannt iſt die Geſchicht/ außge- ſchryen iſt die Begebenheit/ welche ſich mit dem guten Alt-Vatter Noë zugetragen. Boetius war der erſte/ der die Schueh gemacht. Paulinus war der erſte/ der die Glo- cken erfunden: Berchtoldus Niger war der erſte/ der das Geſchuͤtz erdenckt. Palamedes war der erſte/ ſo die Wuͤrffel auffgebracht: Noë war der erſte/ ſo ſich im Wein vollgetruncken. Was iſt ihme aber deſſenthalben geſchehen? Nudatus in tabernaculo ſuo. Spoͤttlich iſt er entbloͤſt worden. Diſe Entbloͤſſung iſt berkommen von der Trunckenheit: Aber ſag her/ wie kombts auch/ daß man- Geneſ. 9.

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 224. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/260>, abgerufen am 23.11.2024.