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Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.

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Judas der Ertz-Schelm verheurathet sich
Bin ich jung/ so hab ich vil Hitz:
Bin ich alt/ so sing ich bald schmitz:
Bin ich hoch/ so leyde ich vil Mucken/
Bin ich nider/ so thut man mich trucken:
Bin ich ledig/ so habe ich keine Freuden:
Bin ich verheyrath/ so muß ich vil leyden.
Das mehreste Leyden aber in dem Ehestand kombt

vrsprünglich daher/ weilen man gantz vnbedachtsame Hey-
De Ma-
trim. c.
2.
rathen eingehet. Wie dann der gelehrte Jesuit Stenge-
lius
bezeugt/ daß zu seiner Zeit einer Vormittag in den
Schulen einen Schilling bekommen/ Nachmittag zu Hai-
lung seiner Schmertzen/ habe er ein Weib genommen.
Ein schönes Pflaster! ein mancher bey einem Viertl
Wein wird mit einer bekannt/ vnd verliebt sich gleich in
dises pollierte Raben-Aaß/ daß in einer halben Stund die
Bekanntschafft/ vnd Verwandtschafft sich vergleichen/
auch die Ehe versprechen/ ehender sie einander recht ken-
nen. Ich halt jenen Gesellen/ von welchem das H. Evan-
gelium registrieret/ für einen thoren vnd alberen Men-
schen/ ja gar fur einen Haber-Narren/ welcher zu dem
stattlichen Abend-Mahl höfflich eingeladen worden/ je-
doch nit erschinen/ mit vorgewendter Entschuldigung/
daß er derenthalben nicht könne erscheinen/ vnd auffwar-
ten/ weilen er ein Dorff gekaufft/ vnd also vonnöthen ha-
Luc. 14.be hinauß zu gehen/ vnd dasselbige zu besichtigen. Du
Narr/ du solst es vorhero besichtiget haben/ ehe du den
Kauff eingangen. Also soll man wol vorhero alles vmb-
ständig erwögen/ alles mit der Winckel-Maaß außmes-
sen/ alles reifflich erkundigen/ Sitten/ Gebärden/ Nai-
gungen/ Beschaffenheit/ Herkommens/ Vermögen/ vnd
forderist Tugend vnd Untugend betrachten/ erforschen/
entörtheren/ ehe man den Handstraich wagt/ den Willen
verkaufft/ die Freyheit bindet/ vnd sich verehelichet.

Das
Judas der Ertz-Schelm verheurathet ſich
Bin ich jung/ ſo hab ich vil Hitz:
Bin ich alt/ ſo ſing ich bald ſchmitz:
Bin ich hoch/ ſo leyde ich vil Mucken/
Bin ich nider/ ſo thut man mich trucken:
Bin ich ledig/ ſo habe ich keine Freuden:
Bin ich verheyrath/ ſo muß ich vil leyden.
Das mehreſte Leyden aber in dem Eheſtand kombt

vrſpruͤnglich daher/ weilen man gantz vnbedachtſame Hey-
De Ma-
trim. c.
2.
rathen eingehet. Wie dann der gelehrte Jeſuit Stenge-
lius
bezeugt/ daß zu ſeiner Zeit einer Vormittag in den
Schulen einen Schilling bekommen/ Nachmittag zu Hai-
lung ſeiner Schmertzen/ habe er ein Weib genommen.
Ein ſchoͤnes Pflaſter! ein mancher bey einem Viertl
Wein wird mit einer bekannt/ vnd verliebt ſich gleich in
diſes pollierte Raben-Aaß/ daß in einer halben Stund die
Bekanntſchafft/ vnd Verwandtſchafft ſich vergleichen/
auch die Ehe verſprechen/ ehender ſie einander recht ken-
nen. Ich halt jenen Geſellen/ von welchem das H. Evan-
gelium regiſtrieret/ fuͤr einen thoren vnd alberen Men-
ſchen/ ja gar fůr einen Haber-Narren/ welcher zu dem
ſtattlichen Abend-Mahl hoͤfflich eingeladen worden/ je-
doch nit erſchinen/ mit vorgewendter Entſchuldigung/
daß er derenthalben nicht koͤnne erſcheinen/ vnd auffwar-
ten/ weilen er ein Dorff gekaufft/ vnd alſo vonnoͤthen ha-
Luc. 14.be hinauß zu gehen/ vnd daſſelbige zu beſichtigen. Du
Narꝛ/ du ſolſt es vorhero beſichtiget haben/ ehe du den
Kauff eingangen. Alſo ſoll man wol vorhero alles vmb-
ſtaͤndig erwoͤgen/ alles mit der Winckel-Maaß außmeſ-
ſen/ alles reifflich erkundigen/ Sitten/ Gebaͤrden/ Nai-
gungen/ Beſchaffenheit/ Herkommens/ Vermoͤgen/ vnd
forderiſt Tugend vnd Untugend betrachten/ erforſchen/
entoͤrtheren/ ehe man den Handſtraich wagt/ den Willen
verkaufft/ die Freyheit bindet/ vnd ſich verehelichet.

Das
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[214/0250] Judas der Ertz-Schelm verheurathet ſich Bin ich jung/ ſo hab ich vil Hitz: Bin ich alt/ ſo ſing ich bald ſchmitz: Bin ich hoch/ ſo leyde ich vil Mucken/ Bin ich nider/ ſo thut man mich trucken: Bin ich ledig/ ſo habe ich keine Freuden: Bin ich verheyrath/ ſo muß ich vil leyden. Das mehreſte Leyden aber in dem Eheſtand kombt vrſpruͤnglich daher/ weilen man gantz vnbedachtſame Hey- rathen eingehet. Wie dann der gelehrte Jeſuit Stenge- lius bezeugt/ daß zu ſeiner Zeit einer Vormittag in den Schulen einen Schilling bekommen/ Nachmittag zu Hai- lung ſeiner Schmertzen/ habe er ein Weib genommen. Ein ſchoͤnes Pflaſter! ein mancher bey einem Viertl Wein wird mit einer bekannt/ vnd verliebt ſich gleich in diſes pollierte Raben-Aaß/ daß in einer halben Stund die Bekanntſchafft/ vnd Verwandtſchafft ſich vergleichen/ auch die Ehe verſprechen/ ehender ſie einander recht ken- nen. Ich halt jenen Geſellen/ von welchem das H. Evan- gelium regiſtrieret/ fuͤr einen thoren vnd alberen Men- ſchen/ ja gar fůr einen Haber-Narren/ welcher zu dem ſtattlichen Abend-Mahl hoͤfflich eingeladen worden/ je- doch nit erſchinen/ mit vorgewendter Entſchuldigung/ daß er derenthalben nicht koͤnne erſcheinen/ vnd auffwar- ten/ weilen er ein Dorff gekaufft/ vnd alſo vonnoͤthen ha- be hinauß zu gehen/ vnd daſſelbige zu beſichtigen. Du Narꝛ/ du ſolſt es vorhero beſichtiget haben/ ehe du den Kauff eingangen. Alſo ſoll man wol vorhero alles vmb- ſtaͤndig erwoͤgen/ alles mit der Winckel-Maaß außmeſ- ſen/ alles reifflich erkundigen/ Sitten/ Gebaͤrden/ Nai- gungen/ Beſchaffenheit/ Herkommens/ Vermoͤgen/ vnd forderiſt Tugend vnd Untugend betrachten/ erforſchen/ entoͤrtheren/ ehe man den Handſtraich wagt/ den Willen verkaufft/ die Freyheit bindet/ vnd ſich verehelichet. De Ma- trim. c. 2. Luc. 14. Das

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Zitationshilfe: Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 214. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/250>, abgerufen am 22.11.2024.